Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
,Maris schreef:Hai Gouda,
Gam weegt ongeveer 700 kilo en krijgt naast 1 kilo krachtvoer 5 a 6 plakken hooi per dag. De merrie die bij hem op stal staat is ietsje kleiner ( 1.65m ) en krijgt 1 plak per dag minder. Ze staan wel allebei op stro. De merrie eet echt haar hele stal leeg, dus die eet naast die 4 plakken hooi aardig wat stro !
2 plakken per dag is best behoorlijk weinig. Laatst stond in een artikel in de hoefslag ( geloof ik ) dat 2 plakken per dag echt te weinig is voor een KWPN-er. Maar je paard heeft wel het geluk dat ze/hij ( oeps weet het even niet ) op stro staat . Dus er is altijd nog extra ruwvoer voorhanden om op te eten !
Krijgen ze maar 2 maal per dag ruwvoer ?
Groetjes,
Maris
Maris schreef:Hai Gouda,
Gam weegt ongeveer 700 kilo en krijgt naast 1 kilo krachtvoer 5 a 6 plakken hooi per dag. De merrie die bij hem op stal staat is ietsje kleiner ( 1.65m ) en krijgt 1 plak per dag minder. Ze staan wel allebei op stro. De merrie eet echt haar hele stal leeg, dus die eet naast die 4 plakken hooi aardig wat stro !
2 plakken per dag is best behoorlijk weinig. Laatst stond in een artikel in de hoefslag ( geloof ik ) dat 2 plakken per dag echt te weinig is voor een KWPN-er. Maar je paard heeft wel het geluk dat ze/hij ( oeps weet het even niet ) op stro staat . Dus er is altijd nog extra ruwvoer voorhanden om op te eten !
Krijgen ze maar 2 maal per dag ruwvoer ?
Groetjes,
Maris
silvana schreef:Een paard heeft 2% van zijn lichaamsgewicht aan voer nodig.Waarvan 70 tot !00% uit ruwvoer bestaat.
Dus een paard van 700 kilo heeft 14 kilo voer nodig
dus 70% van de 14 kom ik (uit mijn hoofd) op 9 kilo omgv.aan ruwvoer en 5 kilo's kracht voer bij een paard met licht werk.
Dus haal je rekenmachine uit de kast,ik kon de mijne niet vinden
.gouda schreef:Gelukkig maar want ze eet er best veel van. Mestte haar op de vorige stal altijd zelf uit en dan moest ik altijd aardig opstrooien. Op ze vorige stal kreeg ze kuil wel van dat droge maar lijkt nu op ze minder dikke benen heeft als voorheen ook al staat ze veel binnen.