Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SANEX schreef:Gerrie, gebeurt helaas dus ook veel bij paarden.
Dit was wel een erg extreme vorm ervan hoor.
Heb afgelopen september nog op een keuring meegemaakt.
Hengst kwam uit de ring en werd gecontroleerd op chip en gemeten... chipreader werd even langs de hals gehaald, werd niet gevonden, en zonder pardon of toestemming van eigenaar werd er even een nieuwe chip ingeramd... terwijl het dier dus wel degelijk gechipt was. Waarschijnnlijk was deze chip dus ook verschoven...
Daarna moest het paard nog de kampioensring in, dus ook nog weer lichamelijke inspanning terwijl dat officiëel ook niet mag na chippen...
Beest loopt nu blijkbaar met 2 chippen rond

Eleonoor schreef:eerst was het het quarterhorsestamboek dat gestopt was met chippen en nu al heel Amerika??????? kom eens met sites waar dat staat....In USA zijn verhalen bekend over fraude met chippen. Er was een goede westerpaard die overleed tgv een zware blessure. De chip is verwijderd en geimplanteerd in een paard die er sterk op leek. Dat paard is duur verkocht, want het was toch het goede westernpaardje??? Dat is in USA een van de redenen dat ze zijn overgegaan naar DNA.
Gerrie schreef:tjonge ik sta ervan te kijken!
normaal zou ik dit een 'broodje aap' verhaal vinden maar dus toch...
om zonder pardon weer te chippen terwijl je op je papier het nummer van de transponder hebt staan vind ik weer zo'n aktie waar ik helemaal niet blij van kan worden![]()
ik had ze zeker niet de kans gegeven om opnieuw te chippen![]()
Eleonoor schreef:Voor fouten tijdens chippen moet je de verantwoordelijke organisatie aanspreken. Die is ervoor verzekerd en zal uitkeren. In een aantal bekende gevallen met o.a. ontstekingen na chippen zijn deze uitkeringen gedaan.
Citaat:punt 4 van de Leveringsvoorwaarden van de Werkgroep I&R alle risico-aansprakelijkheid afwentelt op de eigenaar: "De ppc (paardenpaspoortconsulent) en de organisatie zijn nimmer aansprakelijk voor vermogensschade als gevolg van de implantatie van de transponder, waardevermindering van het paard, inkomsten- en omzetderving, bedrijfs- en als gevolgschade (moet zijn: vervolgschade, HB) daaronder begrepen."
Citaat:Dier is in de kliniek tijdens controle van de peesblessure grondig onderzocht en de chip bleek inhet achterbeen te zitten!
Dat was al erg maf natuurlijk, wat ik nog idioter vond, was dat ze met het voorstel kwam om de chip eruit te halen, en opnieuw die zelfde chip te gebruiken...
Dit om nieuwe chipaanvraag,paspoortgedoe etc te voorkomen, dus ook eigenlijk te bezuinigen..
Maar dit lijkt mij volkomen maf, is dit echt mogelijk, dat ze chips opnieuw gebruiken ?
Bekijk het klachtenformulierAlane schreef:melk wordt ook niet de dag na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum zuur ....
Dat een chip migreerd is niet nieuws... en wordt ook door niemand ontkent... echter geen enkel chipper kan op de mm nauwkeurig aanwijzen waar hij een paard gechipt heeft... en dan heb je al een marge..
. Zeven cm is best veel! Het is nl 7 cm alle kanten op
PeruaansePas schreef:Wat zijn ppc-ers?
Het gaat mij niet om de fabrikant, het gaat mij om het paard en wat daar ingestopt wordt.... Een auto is iets heel anders dan een chip in een levend dier implanteren. Je bent niet wettelijk verplicht een auto te hebben. Ik denk dat je mijn punt mist....