Hoé overtuig ik mn ouders dat ik een paard wil!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:51

Ik had ook bijna een eigen paardje...
Maar heb eens goed nagedacht over wat ik wilde (had toen ook een leasepony) en of 't uitkwam.
Nou...ik ben lekker doorgegaan met m'n leasepony..kost minder tijd en minder geld!
Terwijl je er wel alles(meestal!) mee mag doen Knipoog
Heb het nu met m'n 4 dagen al druk genoeg Bloos!

Als ik jou was zou ik nog eens erg goed nadenken dus..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:51

Er zijn iig nog genoeg andere mogelijkheden Knipoog

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:02

heey ik begrijp je ouders best een eigen paard kopen kost wel wat en helemaal het onderhoud maar als je dat ken betalen of je ouders komt dat helemaal goed,maar dat moet je dan wel zeker weten! ik mocht in de eerste instantie ook geen paard maar op me dertiende toch gekregen omdat ze wel zagen dat ik er alles voor over zou hebben,en dat heb ik nog,maar je heb ook mensen die na een paar maanden ofzo iets hebben van het is best zwaar,zo is iedereen anders. Scheve mond

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:31

Ik heb me eigen paadje, en betaal hem helemaal zelf.. De stalling kost 15 euro, en ik heb de komende 4 jaar alleen als spullen een halster+touw+borstels ndoig.. dus zoveel kost hij niet... Lachen
maarja..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:40

ik heb altijd een paardje verzorgd...geld gespaard en op mijn 17e
een paard gekocht (wel in overleg met m'n ouders)

mijn ma dacht ook altijd dat het wel over zou gaan... Verward
heb er nu 3 (+een shet)
en we (mijn vriend en ik) zijn een stal aan het bouwen voor 6 paarden. Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:42

zeg "monster" !!! 15 euro???!!!! Verward
waar staat hij dan????

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:43

superwoman schreef:
zeg "monster" !!! 15 euro???!!!! Verward
waar staat hij dan????

Vroeg ik me ook al af! Bloos!
Goedkoop joh!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:02

Zal sowieso wel een veulen zijn, gezien ze er niets anders voor hoeft te kopen.. doch is 15 euro een mooie prijs..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:06

een baal hooi kost al 3,50.....
neem aan dat hij nog wel wat bijgevoerd wordt Verward

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:19

Misschien kan je wat beter nadenken. Een eigen paard kost heel veel geld. En iemand die 14 is of nog op school zit heeft dat echt niet. Een eigen paard, alles spullen (zelfs 2e hands nog duur!) stalling, dierenarts hoefsmid lessen op een club als je die wilt etc....

Daarbij moet je er ook tijd voor hebben. Ik neem aan de je overdag naar school moet. Daarnaast heb je nog zaken als huiswerk, vrienden en misschien wel sport of uitgaan. Je kunt niet verwachten dat iemand je brengt dus je moet er zelf zeer regelmatig heen. Ook nog een stalling in de buurt. Ik weet uit eigen ervaring dat het verzorgen/rijden mesten etc niet in 1 uur gebeurd is.

Daarbij komt nog dat je ouders moet hebben die je willen helpen. Je moet iemand hebben die je naar de les brengt (niet iedere stal staat vlakbij een manege). En wat te denken van de winter? Ik neem niet aan dat je ouders het prima vinden dat je in het donker nog alleen over straat gaat om naar je paard te gaan. Mijn ouders investeren veel tijd in mijn paard. Zonder hen had ik hem nooit kunnen kopen en verzorgen.

Daarbij komt nog iets. Een paard betekenen grote vaste lasten die iedere maand terugkomen. Als je op latere leeftijd een opleiding wilt doen, op kamers gaat of een huis wilt gaan kopen/huren zijn deze kosten best veel. Ik ken mensen die het paard weg moesten doen vanwege studie of een huis.

Zet dit idee dus uit je hoofd.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:09

Ik ben nu ook bezig met me ouders overhalen en bij mij hielp lange brief schrijven waar ik in schreef hoe ik het wou doen met geld en tijd. Volgend jaar ga ik dan studeren dus daarmee ook op de school gevraagd of andere het lukte. Me moeder is nu overgehaald alleen me vader wil nog een keer totaal plaatje van geld maar ik heb goede hoop:D

Veel succes met je ouders verder overhalen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:11

Probeer eens een andere tactiek renske: begin die studie en kijk dán hoeveel tijd en geld je overhoudt gedurende (bijvoorbeeld) de eerste 3 maanden. Zo'n aankoop baseren op hoeveel tijd andere studenten hebben voor hun paard is vragen om problemen. De ene fiets door de studie heen, de ander zit dag en nacht in de boeken. Je weet 't pas als je 't zelf ondervind, en dat kun je beter doen zonder paard dan mét paard...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:14

Het is begrijpelijk dat ouders niet meteen staan te juichen om een paard aan te schaffen. Mijn ouders wilden het vroeger ook nooit. Ze wisten wel dat ik het kon, ik had een verzorgpaard waar ik door weer en wind naartoe ging, maar financieel was het gewoon niet haalbaar voor hun. En met school e.d. had ik het ook al druk genoeg.
Nu ik dus ruim 14 jaar later zelf een paard heb gekocht, kan ik ook zien waarom het niet ging. Het kan allemaal goed gaan, dan zijn de kosten goed in de hand te houden. Het kan ook fout gaan (zoals bij mij), paardje springt door het schrikdraad, heeft een flinke snee in d'r voet en dan ben je zo een paar honderd (!) Euro armer. Kun je voor verzekerd zijn, maar je moet 't toch maar eventjes voorschieten allemaal!!
En als je zelf een keertje niet kan, wat ongetwijfeld gebeurd, moet je iemand anders zoeken. Mijn ervaring is dat je je paard niet zomaar aan iedereen overlaat (gelukkig heb ik 't goed getroffen).

Dus hoe jaloers ik vroeger ook op alle vriendinnetjes was die wel een pony hadden, ik vind het niet erg dat mijn ouders het toen niet gedaan hebben! Hoewel ze nu blij voor mij zijn en niet verbaasd waren dat ik er een gekocht had.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:06

zelf je paard kopen en alles zelf betalen

of anders bijrijdpaard