Wat voor stallen omgeving Den Haag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:46

ElanII schreef:
Op Berestein staat wel zeker een Westernpaard, de hengst Taco.
Heb jij daar niet een tijdlang op gereden ?

ja dat klopt, maar ik had niet het idee dat Beresteijn erg open stond voor heel veel westernruiters Verward
Toen hij eenmaal daar stond, heb ik er niet lang op gereden, dus hoe het nu voor een westernpaard daar is, weet ik niet.
Ik had ook begrepen dat hij meer recreatief gereden wordt. Dat is nog wat anders dan een reiner fanatiek rondsturen.
Pleasure en trail gaat waarschijnlijk goed op een engelse bodem, maar niet veel 'engelse' stallen zitten te springen om westernruiters...heeft ook met bodems enzo te maken.

Beresteijn is een mooie stal maar wel hoog qua budget zeg maar.
edit: ik zie dat er meer stallen zijn van rond de 300 euro. Ik was eigenlijk benieuwd naar wat kleinere pensionstallen, zonder manegelessen, met misschien wat minde faciliteiten, maar wel met een buitenrijgebied.
Laatst bijgewerkt door Cer op 16-12-04 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:21

Cer schreef:
Pleasure en trail gaat waarschijnlijk beter op een westernstal, maar niet veel 'engelse' stallen zitten te springen om westernruiters...heeft ook met bodems enzo te maken.

Ja idd... van veel oefeningen in western krijg je hier en daar wat kuilen in de bak Schijnheilig
En dat vinden mensen die dresuur oid beoefenen meestal niet zo leuk. Haha!
Verder staan ze er op berestein wel redelijk open tegenover dacht ik. Lachen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:26

de arckelhoeven in poelijk sta ik 285 voor een paard in buitenbox. Er zijn weinig lessen dus kan je makkelijk de bak gebruiken. Binnen en buiten bak.

In monster heb je een western manege aan de madeweg

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:40

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:09

Kijk toch maar eens op de site van Maya de Hoog.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:25

mistral schreef:
Kijk toch maar eens op de site van Maya de Hoog.

Heb ik gedaan, ziet er onwijs mooi uit.
maar zij heeft wel een wachtlijst toch? Begreep ik van iemand die daar les geeft (dacht ik, kan ook een andere stal voor me hebben).

Accepteren ze daar westernpaarden??????

Voenzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 16:34

Ik heb daar ook gekeken, maar dat is voor mij dus absoluut niét te doen, ik moet immers op de scooter.
Weten jullie ook leuke pensionstalletjes?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:38

30 min vanaf het centrum? Dan kan je toch ook de kant van wassenaar op?
Randje Den Haag moet ook te doen zijn (hippisch centrum westland en beresteijn). De arckehoeve zou je dan ook kunnen halen. Maar dat zijn geen kleine stalletjes, dat zijn grotere maneges.

Er zitten toch ook maneges in centrum den haag (niet dat ik daar zou willen staan, maar toch?) of richting scheveningen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:13

Ja in scheveningen zit een manege. En een mini stalletje. Geloof 9 stallen. En een echt heel klein paddockje. En dat was de stal. Je zit dan wel 1 min van het strand af.

Katouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:19

om de hoek van manege berestein, zit manege madepolder, dat is een pure westernmanege. Je kunt er lekker buitenrijden en er is een binnenbak. Weidegang is er niet maar zomers gaan de meeste paarden wel naar een gehuurd land iets verder opl

groetjes katouch

Katouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:28

In leidschendam heb je langs de vliet ook een manege en ook enkele pensionstallen, alleen zijn die niet met het ov te bereiken dus dat is weer een beetje link ivp brommerpech. En in wassenaar vlakbij duindigt staat ook een kleinere pensionstal

Voenzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 18:41

Die pensionstal in Wassenaar, heb je daar meer informatie over? Ik weet namelijk dat je dichtbij Wassenaar de duinen Meyendel hebt en dat is erg fijn rijden.
Leidschendam is denk ik ook te ver.
Nog meer mensen met aanvullingen?

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:24

In wassenaar zit/zat een stal Ten Hagen. Met binnenbak, buitenbak, 2 losgooipaddocks en vlak bij Meyendel en Clingendael dus me de brommer goed te doen, denk ik. Wel moet je rekening houden met een beetje (wereld?)vreemde eigenaren.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:27

Coby10 schreef:
In wassenaar zit/zat een stal Ten Hagen. Met binnenbak, buitenbak, 2 losgooipaddocks en vlak bij Meyendel en Clingendael dus me de brommer goed te doen, denk ik. Wel moet je rekening houden met een beetje (wereld?)vreemde eigenaren.

Die eigenaren zijn weg of weg aan het gaan, heb ik begrepen. Ze hebben er geen weidegang, dat is wel jammer.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:28

In scheveningen heb je de cavalier, maar daar is het ook al tijden onduidelijk of ze nu weg gaan of niet, daar heb je ook geen zin in, lijkt me...
Manege Stal Wittebrug aan de badhuisweg is heel klein, heeft geen weidegang, en geen paddock. Binnenbak en een stukje grond dat dienst doet als buitenbak. Overigens rij ik er zelf met veel plezier, is de sfeer super, wordt er geweldig les gegeven, en kan je met 5 minuten in de duinen zijn...
Daarnaast heb je nog de Riouw Rijschool. Ik ben er zelf niet mee bekend, maar heb er niet echt leuke verhalen over gehoord.... Volgens mij hebben zij overigens ook geen weidegang.