Zelfde ijzers er weer onder > beslaan goedkoper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:29

Arabesk schreef:
rare vraag misschien maar waarom moeten er ijzers onder als je niet op straat rijdt??

Tja zullen we een lijst maken??. Onze paarden zijn door doorfok en mankementen zo slecht op de voeten dat sommige paarden niet meer zonder ijzers kunnen (brokkelen af of stand veranderd teveel).

Ook als loop je niet op de straat je zal altijd wel een keer op het harde lopen sommige paarden hebben zulke slechte hoorn dat het snel afslijt. Ik ben geen voorstander van schoenen enz merk toch vaak dat die dingen snel kapot gaan dan ben ik met ijzers goedkoper en beter uit. Plus dat veel paarden gevoelig reageren op stand wisseling en dan zijn ijzers helemaal beter.

Mijn smid verlegt ijzers wel als ze idd niet teveel versleten zijn en regelmatig versleten zijn. In de winter doe ik 2x zolang met ijzers dan in de zomer. Mijn gaat om de 5 weken naar de smid.

Imker waarom vind je het onzin?. Het scheelt geld en bespaart materiaal en zolang de ijzers nog bruikbaar zijn waarom niet hergebruiken?.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:39

Amvbeek"]
Waarom zou je op die paar euro besparen
[/quote]
Het is niet zozeer besparen.. maar iets goeds weggooien is onzin!

[quote="Prisca schreef:
Imker waarom vind je het onzin?. Het scheelt geld en bespaart materiaal en zolang de ijzers nog bruikbaar zijn waarom niet hergebruiken?.

Inderdaad *LOL*
Is geen onzin, maar meer onwetendheid, denk ik

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:50

mijn paard, hebben ze ook weleens twee keer onder gezeten.
ging altijd wel goed, alleen ze gingen sneller er slecht onderzitten, kon de smid erder komen...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:34

Mijn smid kwam zelf met voorstel, (wellicht uit gemakzucht, dat weet ik niet) om ze te verleggen als ze nauwelijks versleten zijn kunnen ze in veel gevallen er nog goed voor een 2e keer onder.

Als de ijzers teveel zijn gesleten moet je het niet eens overwegen, dan gaat het gewoon niet.

Het scheelt bij mijn hoefsmid toch wel ff iets meer dan de 5,- die veelal genoemd wordt, ik houd altijd geld apart voor de hoefsmid een vast bedrag wat ik gewoon in het duurtste geval kwijt zou zijn, dan kan het soms meevallen naja mooi meegenomen, maar meer ook niet.