Liesjuh schreef:Hoewel ik toch liever een goede castreur zou laten komen dan een goede veearts...
Ik heb het zelf 2x gezien met een castreur... Paard krijgt een spuitje (dacht 2) dan is hij verdooft, maar kan wel blijven staan... Hij staat dan wel heel erg te wankelen... Het zaakje eraf, hechten en ontsmeten... Dit allemaal in nog geen 15min. vlak voor zijn stal zodat hij zo zijn stal weer in kan wandelen en daar bij kan komen... Binnen een uurtje of 2 zijn ze bijna helemaal bijgekomen... Je moet de stal heeeeeeeeel goed schoonhouden en het beste is dat hij dan de hele dag de wei opgaat... Is daar niet de mogelijkheid voor dan moet je veel wandelen aan de hand... Ik geloof dat de castreur dan nog 1 of 2 keer komt voor nog een injectie...
Met de veearts moeten ze helemaal plat op de grond en als je pech hebt worden ze te vroeg wakker of willen ze gaan opstaan... Lijkt me helemaal niks!
Dat deed onze veearts niet hoor, hij mocht mooi blijven staan.
Ik was juist zeer tevreden.
Maar t zal per veearts of castreur wel verschillend zijn denk ik, ik zou iig niet graag 1 zonder verdoving nemen
Misschien kun je t beste even rondbellen, dan weet je precies wie de goedkoopste en de beste is. Voor zover je dat kunt inschatten telefonisch.
Oh ja, onze hengst was bijna 3 en gelukkig laat gecastreerd, want 1 bal was nog maar pas ingedaald.

)