Ermee stopen omdat paard de trailer niet in wil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:56

Concorde schreef:
Ik ken het paard (en de chauffeur), het paard is echt heel extreem... Er is nooit wat vreemds gebeurt en er is altijd voorzichtig gereden

Is het paard vd TS dan wagenziek? of gaat het nu over een ander paard? Verward
Laatst bijgewerkt door cissie op 12-12-04 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:57

Ken je probleem, heb ik ook gehad. Mijn paard ging ook voor geen goud erop. Van alles geprobeerd, handelaar, paardenfluistereaar, mensen die ook ooit zoiets meegemaakt hadden bla bla. Niets hielp... Gek werd ik er van. En nu.... Ze loopt er nu zo op! Echt onvoorstelbaar. Heb zelf gekeken van een afstandje wat het probleem was. Ze gooide haar kop omhoog en zodra je aan haar kont kwam ging ze naar achteren. Nou opgelost door haar hoofd via een longeerlijn omlaag te houden en als ze naar achteren ging werd ze achter haar voorbenen door de zelfde longeerlijn tegengehouden *had wel sterke man nodig*. Denk 10x zo gedaan en nu loopt ze aan het halser zo de trailer op.

Met andere woorden. Laat iemand je paard er eens op zetten (poging doen tot) en ga zelf eens op een afstandje observeren wat ie nou werkelijk doet... Misschien heb je er wat aan Lachen

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:08

maar iedereen geeft hier nu wel tips over hoe je een paard de trailer op krijgt, maar volgens mij heeft de TS gezegd dat het paard thuis wel op de trailer wil, alleen in een vreemde omgeving niet.
Ik denk dat het in een vreemde omgeving (op wedstrijd) te druk is voor je paard. Er zijn dan zoveel mensen bij en omheen.. mijn pony wilde eerst ook niet op de trailer, maar zodra er meer dan 2 mensen bij hem in de buurt kwamen, wilde hij helemaaal niet meer. Dus probeer een soort cirkel van rust om hem heen te creeeren. Dat je gewoon niet meer dan 2 of 3 mensen laat helpen om hem erop te krijgen. En dan kan je idd wel werken met voer geven Lachen e.d., en inderdaad zorgen dat je niet gehaast bent, dat werkt ook averechts.
Ik hoop dat je wat hebt aan de tips van iedereen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:27

ponylovertje schreef:
maar iedereen geeft hier nu wel tips over hoe je een paard de trailer op krijgt, maar volgens mij heeft de TS gezegd dat het paard thuis wel op de trailer wil, alleen in een vreemde omgeving niet.

Het paard wil helemaal niet op de trailer, ongeacht de omgeving Scheve mond

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:41

Paarden die de trailer niet OP willen zijn meestal toch heel goed te trainen. De werkelijke grote problemen doen zich voor bij dieren die ongelukken hebben gehad met of in de trailer en die bijvoorbeeld gaan slaan of erin gaan liggen. Hoe is het paard bij jou gekomen dan? Nog nooit vervoerd geweest? Op wat voor manieren heb je het al geprobeerd? Meestal zijn degenen die je even komen "helpen" helaas niet de mensen waarvan je het moet leren. Daarvoor zou ik toch een trainingsstal inschakelen. Je leert dan meteen het hoe en waarom en ook problemen OPLOSSEN, IPV alle goede bedoelingen met erin takelen etc.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:53

Als je nog steeds problemen hebt met je paard kan ik je aanraden om eens te kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift. Bij Dreamstables trainen we je paard 2 weken en daarna kun je hem in je eentje vanaf de buitenkant laden. Verder wordt je paard ook door ons opgehaald dus daar heb je dan ook geen probleem meer mee. Elke woensdagavond hebben wij een open avond, dus als je nieuwsgierig bent hoe wij te werk gaan kun je altijd komen kijken en misschien zie je daar al dingen die je zelf zou kunnen gebruiken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:53

volgens mij is de vraag als jullie zouden stoppen met zo`n paard of juist door proberen Haha! en ik zou er dus keihard mee stoppen!
als het zo moet hoeft het van mij niet!
nou lopen mijn paarden altijd vrij makkelijk de trailer in dus ik heb zelf geen problemen, maar afgelopen zomer is er iemand bij mij geweest met een pony die wel lastig is en heb dus een keer ong. 3 uur op een concours moeten wachten voordat het dier geladen was en dat gaat mij dus te ver !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:57

ik heb van de zomer 2 x een halve dag staan tobben met paarden van anderen... ik vervoer paarden om wat bij te verdienen, toen heb ik ook wel achter m'n oren gekrabt hoor, vooral als een paard dan ook nog gevaarlijke dingen gaat doen.....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 21:23

Het is precies van alja zegt, ik vind het zo vervelend dattie het niet doet dat de lol van wedstrijdrijden voor mij er zo vanaf is.En ik heb de mogelijk andere paarden uit te brengen...
Maar ik ben heel erg gek met mijn paard, en serieus, alles wat jullie hier noemen hebben we geprobeert, behalve dat van die wei met voer, en Dreamstables...
Maar ik heb daar niet de mogelijkheden toe.
Ik heb verder het beste paard dat ik me wensen kan, laat zich prima rijden op concour en heb er ook echt een band mee.
Maar vind het niet leuk meer concour te rijden als die zo doet, en ik wil echt verder komen.

Nu is die heel extreem, en wil het echt niet meer lukken...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:28

ik geloof niet dat het angst is... toen wij cambol op de trailer hebben gezet heeft ing hem even op zijn plaats gezet (even laten weten dat zij de baas was) en toen liep hij er met een touw achter de kont meteen op....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:38

LiSSy schreef:
ik geloof niet dat het angst is... toen wij cambol op de trailer hebben gezet heeft ing hem even op zijn plaats gezet (even laten weten dat zij de baas was) en toen liep hij er met een touw achter de kont meteen op....

Met andere woorden het ligt niet aan het paard maar aan de persoon die hem laad? (ook daar zijn curcussen voor dacht ik)
Dat dit wellicht een handig/slim paard is zou kunnen natuurlijk *LOL*

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:41

hetismij schreef:
probeer hem erin te lieren..werkte ook bij mijn pony

je doet ds zeg maar een touw om zijn buik met een lus (een erg lang touw) dan haal je het uiteinde van het touw door de lus en die trek je strak.. dan haal je het touw ook door het halster (dat gedeelte onder de kin) dan sla je hem om de paal aan de voorkant van de trailer en dan moet hij er wel in lopen dat werkt ibj mijn pony ook

hierdoor maak je je pony alleen maar banger voor de trailer Boos!
je moet het op een rustige en vriendelijke manier doen, mijn
pony was ook super bang voor de trailer maar door hem rustig met
voer de traile rin te lokken en hem te laten vertrouwen zijn we toch
zover gekomen dat ie het nou allemaal super doet .
dus niet op een manier waarbij je hem dwingt. al ben jij ergens
bang voor dan dwingen we je toch ook niet om het te doen? Verward

ik hoop dat de rest hierbij goede informatie heeft.
groetjes roxanne

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 21:46

LiSSy schreef:

maar nu deed zelfs michael het, je weet wel die eigen stal heeft enzo bij vrielink, en hij deed het NIET, hijs echt heel exteem nu Scheve mond

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:51

Heb je binnenkort nog een lange vakantie? Gewoon aan 1 stuk door met enkel 2 personen proberen. Geen longeerlijnen. Geen gedoe. Gewoon vragen en vragen en vragen...
Letten op; niet naar je paard toe vragen; dus met je gezicht de trailer in kijken. En een "vragende houding".
Wat ook nog wel eens wil helpen. 1 kant langs de muur. En aan de andere kant een hindernis voor de steun. *dus niet voor een longeerlijn of iets dergelijks*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:56

Nimmedor schreef:
maar nu deed zelfs michael het, je weet wel die eigen stal heeft enzo bij vrielink, en hij deed het NIET, hijs echt heel exteem nu Scheve mond

ja ik ken michael idd... ik zal nameless even vragen die heeft geloof ik een telnummer van mensen die trailertrainingen doen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:56

Nimmedor schreef:

Ik kan me natuurlijk behoorlijk vergissen omdat ik via de pc reageer, maar ik krijg de indruk dat iedereen heel driftig bezig is om te laten zien dat hij/zij wel het paard in de trailer kan krijgen of een poging wilt gaan wagen.

Ik ken DS niet, ik heb postieve en negatieve verhalen gehoord, maar zolang ik er zelf niet ben geweest kan ik daar niks over zeggen.
Je kan toch een kijkje gaan nemen bij ze? en zien of hun manier jou aanspreekt.
Je zegt hier de financieele middelen niet voor te hebben, en ik weet ook niet wat zo'n curcus kost, maar misschien kun je met de kerst een bijdrage vragen ofzo, ik noem maar wat!
Of er een tijdje voor sparen Schijnheilig , zodat je bv voordat het wedstr seizoen weer begint je paardje kunt laden, wat het lijkt mee probleem waar jij zo 1 2 3 niet uit gaat komen.
Terwijl het best op te lossen is *LOL*

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:05

Misschien een vrachtwagen proberen? Ken ook paarden die van de éne op de andere dag niet meer op de trailer wouden. Uit pure misérie heeft de eigenaar een vrachtwagen gekocht...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:08

Snap precies hoe je je voelt... Heb van de zomer 5 dagen extra op ermelo gestaan omdat ze er met geen mogelijkheid meer op ging.
Heb het altijd met geduld en een hapje voorelkaar gekregen, maar op een gegeven moment was ze gewoon t esnel, ze stond dan op de trailer maar zodra je ook maar met je ogen knipperde stond ze weer buiten. Op ermelo is het ook geprobeert door mensen die niet de eerste de beste waren: maar zo'n reactie hadden ze nog nooit meegemaakt. Heb toen Piet Nibbelink laten komen, toen stond ze binnen 1,5 uur op de trailer. " Tja en als je wil dat het de volgende keer weer goed gaat, moet ze er weer uit" slik nou vooruit dan maar. Ging gelukkig helemaal goed.
Ik moet wel heel consequent zijn in mn aanpak (en heb ook absoluut hulp nodig van vriendlief, die heeft net als ik door zelf gemaakte fouten helemaal door), als ik ook maar 1 gaatje laat vallen grijpt ze de kans en ben ik weer even bezig. Heb iedere keer dat ik weg ga de zenuwen, ga ook voorlopig alleen naar plekken waar ik in geval van nood nog wel over de weg terug kan. Baal echt enorm want ik wil zoveel met dr doen, maar weet niet of ermelo komend jaar op de kalender staat, is net effe te ver om te voet te gaan Haha!
Durf ook niet met een ander te proberen te laden dan met mn vriend, bang dat het net effe niet gaat zoals het moet en ik weer bij af ben. Maar blijft stug doorgaan!

Oh over het wagenziek, dat kan een holistisch therapeute voor je testen en eventueel druppels voorgeven, stel dat

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:19

Ik heb niet alles gelezen maar...
Je hoeft niet moeilijk te doen...die van mij wou eerst ook de trailer niet in maar toen kwam de 'stalhoudster' een keer de stal uit met een bezem (want iedereen was het eigelijk wel een beetje zat dat hij er nooit in wou) en gaf hem precies op het goede moment een tikje met de bezem (hoeft helemaal niet hard) en sindsdien nemen we de bezem ALTIJD mee op concour en na de les enzo.... OK dan!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:34

wat ik wil weten is, heeft hij dit altijd al gehad? of liep hij vroeger wel gewoon de trailer op? en zijn er ooit dingen gebeurt waardoor hij niet die trailer opwil? Wat ik eruit opmaak, is dat het trailer rijden geen problemen of angst geeft,maar alleen het inladen (en misschien het uitladen?)
Daar zou ik dus beginnen met zoeken, een paard stopt niet zomaar onder het motto, ik ga het baasje pesten. Misschien zijn er mensen geweest die hem verkeerd gingen inladen, of niet consequent daarmee bleven?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 22:56

lowara schreef:
wat ik wil weten is, heeft hij dit altijd al gehad? of liep hij vroeger wel gewoon de trailer op? en zijn er ooit dingen gebeurt waardoor hij niet die trailer opwil? Wat ik eruit opmaak, is dat het trailer rijden geen problemen of angst geeft,maar alleen het inladen (en misschien het uitladen?)
Daar zou ik dus beginnen met zoeken, een paard stopt niet zomaar onder het motto, ik ga het baasje pesten. Misschien zijn er mensen geweest die hem verkeerd gingen inladen, of niet consequent daarmee bleven?

Hij moest alleen bij mij de trailer in, verder in z'n leven alleen als die op stal kwam meer dan 10 jaar geleden is die denk ik in de trailer geweest.

gr claudia

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:28

Hoe graag wil jij zelf wedstrijden rijden met dit paard?
Ik denk dat je deze vraag eens heel serieus aan jezelf moet stellen. Wil je het, doe er wat mee. Is het niet zo heel belangrijk, stop en voorkom frustraties.
Maar.................... stel je paard moet ooit met spoed naar een kliniek?
Trailer laden vind ik dan toch zeer belangrijk. Met mijn eigen paard heb ik het ook gehad, tot aan de meest vreemde methodes toe. Dus ik ken zeker je gevoel.
Waar ik nu voor zorg is dat de trailer een plek is waar mijn paard graag wil zijn, heel simpel eigenlijk.
Dus geen longeerlijnen etc bij de trailer, dan krijgt het alleen maar extra lading en de trailer wordt dan een steeds grotere bron van spanning.
Ik wens je veel succes en sterkte.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:14

Wij geven ook trailertrainingen en meestal is het toch even de tips en trucs van de professional laten zien aan en laten doen door de eigenaar. Nogmaals: de grootste stakers zijn minder moeilijk, ze hebben zich het weigeren meestal gewoon aangeleerd. Zo lang er geen trauma in het spel is, kun je de paarden via een kordaat systeem leren te laden. Bij angst is er weer een ander systeem en bij paarden die de trailer afbreken, okee, dat vergt wat meer creativiteit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:31

tja mijn fokmerrie had geen enkel probleem met de trailer ingaan..

alleen eruit!!!!!!!!!!!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:50

Ook eruit is op te lossen! Wij hebben diverse paarden gehad om te trainen welke achteruit gaan een probleem vonden! Soms paarden die er voor het eerst meteen op liepen maar waarbij de eigenaar verzuimd hadden het paard achterwaarts te leren gaan in het algemeen. En soms vinden paarden achterwaarts eng omdat ze ooit het hoofd hebben gestoten of omdat ze alleen geleerd hebben als jong paard te draaien in de trailer!