hoe kan ik de oren van mijn pony uitknippen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:27

Een praam is helemaal niet slecht, dierenartsten gebruiken ze volop. Ik zie het veel liever dan al die verdovende middelen. En ik durf te wedden dat een aantal mensen die hier zo tegen de praam zijn, zelf er nog nooit een hebben gebruikt.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:49

patos schreef:
Een praam is helemaal niet slecht, dierenartsten gebruiken ze volop. Ik zie het veel liever dan al die verdovende middelen. En ik durf te wedden dat een aantal mensen die hier zo tegen de praam zijn, zelf er nog nooit een hebben gebruikt.

Idd, veel beter dan met zo'n pasta je halve paard plat spuiten. Dan maar de praam om. Snel en handig

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:58

Met een praam om maken ze endorfinen aan een lichaamseigen verdovingsmiddel, is dus niets mis mee en doet ook niet zeer. Een paard vind het in het begin misschien een raar gevoel maar dat is na een halve minuut ook wel weer verdwenen. Zorg dta iemand je helpt als je een praam om doet dan kunnen zij hem plus de praam vasthouden en dan kan jij knippen!! Succes!! OK dan!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:05

En doet je paard ook zo als je erop zit? Probeer anders eens te oefenen door aan zijn oren te zitten, terwijl je erop zit. Gewoon alles zonder schaar en dan gewoon steeds eens zijn oor vastpakken. Zodra hij het dan toestaat natuurlijk belonen. Maar als je erop zit, denken ze er aak niet over na dat je gaat knippen en staat hij het misschien toe.
Succes!! Enne, op welke stal sta je dan??

Corella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 17:25

op stal belvedere
bedantk voor alle reacties
corella

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:07

Neonlight schreef:
Gewoon met de praam proberen en al het commentaar wat hier staat van rustig aan doen, friemelen en zo gewoon negeren. Je bent daar al een jaar mee bezig zeg je zelf, het houdt een keer op. Mijn ervaring met de praam is juist heel goed, en omdat ze zo lekker rustig worden en het toch bewust ervaren heb je er later juist vaak voordeel mee.

Ja tis precies wat voor n ervaring je er mee hebt GR

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:01

ik moet het ook eens proberen, maar ben bang dat het bij die vos niet lukt!!! je kan al moeilijk een praam om zijn snuiterd doen, en ik mag ook wel aan zijn oren komen,maar als hij die schaar ziet begint ie te flippen!!

maar op zich is een praam wel handig voor dit soort dingen

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:51

ik kan je niet helpen.. zit met hetzelfde probleem...
heel irritant, want het ziet er niet uit

ik hou dit topic in de gaten Haha!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:09

Ik heb 3 keer de oren van mijn paard uitgeschoren. De 1e keer heb ik het zonder praam gedaan. Dat was geen goed plan ze ging voor het eerst hangen zolang ik haar heb! Helemaal gek was ze.Toen een praam omgedaan en dat ging super. Cool De 2e keer direct een praam omgedaan tijdens het scheren van de oren heb ik hem steeds losser gedaan. De 3e keer direct zonder praam en ze liet het gewoon toe. En een praam is dus NIET zielig. Het is voor hun eigen bestwil.