Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ynskje21 schreef:Sammy, wat bedoel je daar mee? Geen eisen?
Is Prok hetzelfde als een aankoopkeuring (je merkt al, ik ben niet echt een expert op X-foto´s)?
Kitten schreef:Afwijkende sesam beenderen geven zelden tot nooit kans op kreupelheid en als dit wel gebeurt, is er meestal een onderliggende oorzaak, die het veroorzaakt.
Kitten schreef:Pipo het ging hier om de sesambeentjes en niet de straalbeentjes.
(Even off topic: Pipo wat heb je toch een rotkop gekregen, wat is er gebeurt?)
In sommige stammen met veel gelders bloed, zie je regelmatig een iets afwijkende vorm van de seam beenderen terug komen, die dan idd 2-3 geclasseert worden.
Ik heb er een paar zo gehad, maar de eerste moet hier nog kreupel op worden.
Afwijkende sesam beenderen geven zelden tot nooit kans op kreupelheid en als dit wel gebeurt, is er meestal een onderliggende oorzaak, die het veroorzaakt.
runningkawa schreef:Dan kun je een paard met een 1 ook niet meer nemen.
Dan is dat na 2 jaar zeker ook een 3 ?
Een 2 is goed, niks mis mee zelfs.
daantjuhhh schreef:een 1 is goed, dus niet slecht, maar als t een 2 is zit je al dichter bij afkeuren!
een 2 is matig...
en als een paard dat op 4 a 5 jarige leeftijd al heeft hoef ik m niet te hebben + het is moeilijker om zn beest te verkopen!
Dees schreef:90 % van de ruiters moeten eens gaan ophouden zich allerlei angsten in te laten fluisteren door de verzekeringsmaatschappijen.
2tjes, 3tjes.... laat het los, laat het los.
Koop een paard dat je leuk vind en besteed gewoon niet meer geld dan noodzakelijk. Een B/L ruiter op een geheel goedgekeurd paard van dik 6.000 euro is imo gewoon stom bezig, wat een kapitaalsvernietiging.
Een dier kan zo ontzettend veel meer mankeren dan waar je op let bij de aankoopkeuring. Neem het ter kennisgeving aan, ding ontzettend af op de prijs als het rapport niet zo geweldig is, en geniet verder van het dier.
Als je eentje kan vinden die je geweldig vind, en het is anders dan een 3tje gewoon gezond, waarom dan nog verder kijken.
Weet er anders nog wel 1 of 2 te koop hoor, die wel door de aankoopkeuring komen, maar verder altijd ziekelijk zijn. Ik had er zelf ook eentje. Als je als marginaal ruiter al geen paard met een drietje durft te kopen want 'die mankeert wat'... poeh, dat wordt geen ontspannen 'paardje hebben', want ze mankeren allemaal wel eens wat.
Dat zenuwachtige gedoe over een zeer zwart/witte keuring. Die keuring stelt te weinig, men mag er niet zoveel waarde aan hechten. Jammer.
daantjuhhh schreef:zn paard is mij ook een x aangeboden..
iedereen rade t af.. hij was 5 en had een 2 op t sesambeentje..
iedereen zei een 2 kan nog niet zo heel veel kwaad, maar meestal word een 2 binnen een paar jaar een 3,, en dan zit jij der mee op gescheept
Pipo schreef:1 = goed
2 = voldoende
3 = matig
4 = onvoldoende
Als jij alle apart goede paarden met een 2 laat staan als ze vier zijn, wil ik je mijn telefoonnummer wel geven, want die wil ik wel. Zijn prima te verkopen, ook naar het buitenland. Zelfs amerikanen hebben geen moeite met tweetjes, en dat zijn zeikerds.
daantjuhhh schreef:en hoe komt t dan dat dat beest een jaar tekoop heeft gestaan??
3500 euro, zwart, 165 cm, goed karakter goede bewegingen, africhtings niveau L2 a M1, ingereden door ervaren amazone
dat 2tje is echt de enige aanmerking!
op dat tweetje naa is t een perfect beessie
Pipo schreef:Kunnen zoveel redenen zijn, dat de verkoper zegt dat het dier goed beweegt, is het niet gelijk zo dat ie dat ook doet, L2 tot M1 aangereden zijn ze tegenwoordig volgens sommige al snel, beestje is niet uitgebracht en is officieel dus niet geklasseerd.
Misschien vroegen ze er een half jaar geleden wel het dubbele voor, tja dan duurt het ff voor je ze kwijt bent.
Dat 2tje is in ieder geval niet de reden dat het dier een jaar te koop staat.