Adviesgevraagd ivm stal SPOED!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

harmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:17

Bedenk ook wat het voor je paard betekent om te verhuizen. Eind september heb ik mijn paard ook verhuist, maar da's nogal een zenuwpees. Daarop is er vanalles mis gegegaan door de stress die hem dit opleverde (o.a. koliek en onmogelijk gedrag) Nu is het inmiddels december en het gaat steeds beter, maar al met al heb ik na drie maanden nog steeds niet het gevoel dat hij "in zijn hoofd" ook al verhuist is. Maar goed, het ene paard verhuis je makkelijker dan het andere. ik denk er in het vervolg nog even goed over na, want het betekent voor mij een paar maanden ellende met mijn paard, dat verhuizen.
Als je paard geen of minder moeite heeft met verhuizen, dan zou ik afgaand op je beschrijvingen gaan verhuizen.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 16:31

Hoi allemaal,

Sorry voor de late reactie maar ik zat de hele dag op school Bloos

Ik zal even zo veel mogelijk proberen te beantwoorden...

Arabesk; Ja die stal is inderdaad aan de westerweg... Purmerbos is inderdaad niet heel groot, maar vanuit daar kan ik eventueel ook richting twiske/hemmeland...

Silviabol; Er staat 2 meisjes van mij leeftijd zowieso... verder ziet het er inderdaad erg gezellig uit... denk dat de mensen ook wel heel aardig zijn, zo kwamen ze iig wel over.

Tanja en Loulou; Ja dat vond ik ook minpuntje, maar opzich kan ik hem van 12 tot 1 dan (pauze van school) in de paddock zetten, en in de zomer heeft me zusje zomervakantie dus die zou sochtends hem nog kunnen loszetten...

Steffie; Ik wil wel weer wedstrijden gaan rijden, maar merk aan mezelf dat ik niet meer elke dag rondjes wil rijden in de bak, ik wil het bos enzow met hem in... lijkt me heerlijk en ik denk dat het ook qua rust heel goed is voor Valentino...

Felicity; Er is een paddock waar je je paard in kan loszetten...
Dus in de winter kan ik gewoon tussen school door hem ff buiten zetten en verder kan me zusje ook vaak wel even er heen omdat het nu toch zo dichtbij is...

Alicantino; Ja het kan een zenuwpees zijn, maar qua verhuizen stelt hij zich zelf gauw op zijn gemak... Als hij een warme stal heeft enzow vindt hij het allemaal wel goed.

Waarom ik twijfel?
Ik vind het zo banketstaaf voor de mensen waar ik nu sta omdat ik er in principe pas anderhlave maand sta, en hij er qua weidegang op achteruit gaat. Aan de andere kant, de stal is bijna achter me huis, ik kan er zelfs heen lopen, en dus heb ik dan meer tijd voor hem om te gaan rijden enzow.
Als ik nu 3 keer in de week rij is dat heel veel... gewoon om de afstand enzow...

Ik moet voor vanavond half 9 beslissen.... want dan moet ik die nieuwe stal bellen of ik het doe ja of nee...

IK denk dat ik het maar ga doen... Bloos

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:43

ik zou het ook doen hoor
zeker in de winter maanden is het heerlijk
als het dan goed verlicht is
de weide gang is wat minder
maar sommige stallen heb zelg=fs helemaal geen weide
buiten rij mogelijkheid is natuurlijk ook helemaal fantastisch

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:35

niet moeilijk doen maar gewoon gaan, dat is toch de perfecte stalling en lekker dicht bij huis en veel uitrijmogelijkheden.
Meid ik weet niet waarom je twijfelt, maar ik zou het wel weten.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:52

Ik heb net de eigenaar gesproken van die nieuwe stal ennnnnn.... ik heb ja gezegd Lachen Vond het wel een ownijs moeilijke keuze!!!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:27

Valentinotje schreef:
Ik heb net de eigenaar gesproken van die nieuwe stal ennnnnn.... ik heb ja gezegd Lachen Vond het wel een ownijs moeilijke keuze!!!

Tsja, het is wel heel banketstaaf voor die mensen waar je stond, maar dit is toch veel beter voor jou en je paardje. Dat snappen zij heus ook wel!
Dichterbij is altijd makkelijker, dan kun je er ook voor een kwartiertje even heen, gewoon om even te kijken en wat te prutsen..

Ik hoop dat je het bij je nieuwe stal een beetje naar je zin krijgt..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:10

als hij er qua weidegang op achteruitgaat zou ik het niet doen. Paard gaat voor Lachen

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:48

Doen !
Van 2-8 op de wei is toch prima ?
Hoeveel paarden vervelen zich al na een paar uurtjes in de wei.
De mijne al na 2 uur, dan gaat hij rennen en wil hij naar binnen. Gras of geen gras.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 08:35

Valentinotje schreef:
Ik ben heel erg aan het twijfelen...
Wat zouden jullie doen als jullie mij waren?

Nathalie

Ala minuut verkassen, zou niet eens twijffelen. Hup inpakken en wegwezen Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 08:53

Je hebt een goede keus gemaakt hoor! Je moet gewoon voor jezelf en je paard kiezen uiteindelijk.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 13:40

kiana schreef:
Doen !
Van 2-8 op de wei is toch prima ?
Hoeveel paarden vervelen zich al na een paar uurtjes in de wei.
De mijne al na 2 uur, dan gaat hij rennen en wil hij naar binnen. Gras of geen gras.

Ja zo dacht ik dus ook.
Kijk, het is misschien banketstaaf voor hem dat hij sochtends de wei niet op kan, maar in de zomermaanden kan ik makkelijk sochtends dan een buitenrit ofzow gaan maken, en dan kan hij om 2 uur meteen de wei in, meestal staan ze dan toch wel om 8 uur de drammen om naar binnen te gaan. Me paard s nachts buiten laten staan vindt ik zelf geen prettig idee...
Dus ik denk dat ik wel een goede keuze heb gemaakt, ik hoop het in ieder geval Schijnheilig

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:57

Hoezit het met de kosten vraag ik me af?Als deze niet hoger zijn zou ik zeker verhuizen.Van 2 tot 8 is toch mooi,behalve in de zomer.Mijn paarden kunnen dan echt niet buiten staan,ze worden lek gestoken door de dazen.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 13:41

Mijn paard heeft in de zomer altijd een vliegendeken om, dus van dazen heeft hij dan niet echt last... De kosten schelen niet veel met elkaar, denk dat ik ruim 10 euro meer kwijt ben, maar dat had ik anders aan benzine kosten kwijt geweest...