controleren jullie elke dag de benen hoeven ect?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:49

Ja, en dat is maar goed ook. Gisteren zag ik bij het uitkrabben nl. een hoefnagel in mijn paard z'n straal zitten. Vandaag is hij hier met spoed aan geopereerd. Veel van mijn stalgenoten kijken nooit de voeten na. Huilen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:02

Ik ga iedere dag naar Chivo toe, als ik d'r poets en hoeven doe let ik automatisch op te warme benen, hoeven etc.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:03

Ik controleer het ook op de automatische piloot. Na het rijden check ik ook altijd nog een keertje extra op mokplekjes.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:15

Echt controleren, doe ik niet dagelijks.
wel iedere dag bij het borstelen mijn hand even over haar beentjes.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:17

Als ik hem poets en zijn hoeven uitkrab ga ik altijd even zijn benen na.
Maar vaak zie ik het al als ik hem uit stal haal.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:27

Als ik bij Nienke ben kijk ik met poetsen altijd even haar benen na op wondjes enz. Ze heeft geen ijzers dus of de ijzers nog goed vast hoef ik niet te controleren. Wel kijk ik even bij het hoeven uitkrabben of er niks met d'r hoeven is enz. ik kijk haar dus altijd wel even na op wondjes enz.

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:44

yep, maar dat hoort toch eigenlijk iedere ruiter te doen voordat hij gaat rijden, want als je hem goed poetst dan kom je toch bij de benen en de hoeven en heb je geen tijd om te poetsen dan is het een kleine moeite om het toch even te controleren.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:45

ja, als er iets mis is zie ik dat vanzelf wel bij het hoeven uitkrabben/poetsen/beenbeschermers om doen bijvoorveeld Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:13

Nee ik doe dat niet elke dag. Als hij een dik been heb zie je dat sosieso wel. Hij loopt nu de hele dag op zand, dus een kleine kans dat er een steentje vast blijft zitten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:16

Hoeven eigenlijk iig altijd wel, aangezien ik de hoeven MINSTENS 2x per dag uitkrab... (als ik aankom en net vorodat ik wegga).

Benen kom ik altijd wel bij...

Ik heb een benen tik, en besteed ik vaak erg veel aancacht aan... Nou ja... Iig bij witte benen Tong uitsteken Benen is iets waar ik vaak mee begin, en controleer ik altijd op verdikkingen en dergelijke. Bij Niekje doe ik het borstelen wat minder grondig, bij Otto is het 't eerste wat ik doe, de benen...

Beetje opsessed met het benen gebeuren na Tannie en Gennie. Eerst de benen, dan de rest.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:29

Ja, ik krap voor ik mijn paard de stal uit haal sowieso de hoeven uit en als ik weg ga ook weer en met poetsen kom ik ook altijd bij de benen.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 22:49

met peosten merk ik meestal snel alle plekken, ik had eens toen ik ewen paard voor iemand peotste, toen ik met mijn hand langs debinnenkant van de achterbeen ging een viesze gore wond, lekkere stinkhadn daarna, vanaf toen dus elke dag verzorgd door eigennaar, is wel goed gekomen gellukkig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 03:06

ik poets en krab de hoeven zowiezo elke dag al uit, en daarbij controleer ik alles.
Vooral op verdikkingen, wondjes, warme plekken etc... maar ik ben zowiezo echt een heel erg overbezorgd typ als het om paardjes gaat Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 07:30

Ja, aangezien mijn paard altijd goed schoon gemaakt wordt voor en na het rijden merk ik de minste verschillen meteen op. Best belangrijk, vooral wanneer er een wond gehecht moet worden.