Wat gebeurt er met "afgekeurde" politiepaarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:02

Mijne kon ook zo politiepaard worden *LOL* dies zo braaf, schrikt nog niet als er een bom naast hem ontploft Tong uitsteken

De politiepaarden zijn geloof ik wel snel versleten, want ze galoperen natuurijk ook over de straten enzo...

Wel zijn ze verder zuinig met hun paarden, altijd vierkant van die actions 3 in 1 beschermers om en neopreem springschoenen enzo.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:08

Nimmedor schreef:
De politiepaarden zijn geloof ik wel snel versleten, want ze galoperen natuurijk ook over de straten enzo...

daar hebben zo ook speciale ijzers voor Haha!
denk niet dat een politiepaard eerder is versleten
dan een ander paard maar dat is mijn mening!!

wij krijgen binnenkort een x politieles op stal lijkt me helemaal geweldig!!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:31

bij mij op stal staat iemand die een oud politiepaard heeft gekocht... is braaf beesie maar mankeert helaas wel wat aan..

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:43

ik heb een tijdje stage gelopen bij de bereden politie in rotterdam .
die kopen hun paarden bij handelaren(de meeste hadden ze van een handelaar in drente)maar ook particulier,
ze geven niet veel geld uit aan de paarden.ze kopen ook van verschillende leeftijden in,er stond er 1 van 3 jaar die net ingereden was.maar ze hebben ook paarden van in de 20 Bloos! !!
het maakt ze niet uit wat voor paard het is maar ze moeten niet breed zijn en niet kleiner dan 1.60.
als de paarden niet geschikt zijn voor de opleiding worden ze bijna altijd geslacht,omdat het teveel moeite kost om ze weer te verkopen(dat zeiden ze ik ben het er totaal niet mee eens hoor! Boos! Boos! Boos! !!!)een meisje dat daar werkte vertelde ook dat ze eerst een paard wou kopen wat niet geschikt was en dat het niet mog,toen werd die ook naar de slager gebracht Verward (ik had toen nog geen ander paard,dus ik vroeg ook van , als er een paard is dat niet geschikt is,wilt u mij dan bellen,dan heb ik wel interesse,maar dat deed hij ook niet) Verward

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:45

Mijn paard kan geloof ik zo bij de politie aangenomen worden Haha! Ik denk dat er heel veel verborgen politiepaarden rondlopen Tong uitsteken Politiepaarden schrikken ook vaak genoeg hoor als je die politie mannen wellis aan de teugels zit hangen om het paard een beetje onder controle te houden...politiepaarden zijn niet altijd even makkelijk als er maar een consequente ruiter op zit waarmee het paard een band heeft gekregen van vertrouwen...daarom heeft elke politieruiter een eigen paard waarmee hij overal meeloopt ik denk dat dit het grootste punt is en dat er best meer paarden er zo bij kunnen....

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:47

ja ze zijn superzuinig op de paardem,stallen zijn altijd echt superschoon en worden elke dag helemaal ontsmet,goede beenbescherming,elke dag worden de paarden helemaal nagekeken

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:50

ik geloof dat de paarden wel flink moeten werken bij de politie, maar dat ze wel super verzorgd worden... stom zeg, als het echt zo is dat ze geslacht worden Scheve mond Boos!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:54

Wij hebben eerst een manegepaard gehad die politiepaard was geweest. Weet niet of hij afgekeurd was, wel iig als manegepaard. Hij was waarschijnlijk een klophengst.
Nu is hij van een collega van mijn vader.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:19

Lijkt me egt heel leuk om bij de bereden politie te zitten...alleen als je dat soms op tv ziet bij de voetbal rellen Verward

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:04

Bij ons op stal staat er ook een lief ex politiepaard vosje van zijn pensioen te genieten. Ik geloof dat hij een particuliere eigenaar heeft maar die heb ik in het jaar wat ik nu op deze stal sta volgens mij nog nooit gezien. Hij staat dag in dag uit lekker in de wei.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:06

Op de stal waar ik heb gereden staan een aantal politiepaarden die ook gewoon in de lessen meelopen en in het weekend snachts door de stad van arnhem lopen (uitgaansleven) maar die paardne lopen ook gewoon in de lessen en schrikken dus ook wel vaak maar paarden proberen in de lessen natuurlijk ook vaak uit dus denk dta het voornamelijk aan de ruiter licht of een paard wel of niet geschikt is Lachen

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:47

Ik verzorg inderdaad een gepensioneerd politiepaard en zal eens wat duidelijkheid scheppen in enkele van deze ´onzin´ verhalen Bloos

Als ze een nieuw paard aannemen bij de politie wordt die eerst op van alles en nog wat getest en als blijkt dat ie niet 100% geschikt is, gaat hij weer weg (dus ook bijv. als ze maar 1 keer dreigen om te gaan slaan). Die paarden worden gewoon weer verkocht (of teruggebracht) en die gaan echt niet allemaal naar de slacht.

Een paard dat echt in dienst heeft gelopen bij de politie wordt nooit meer verkocht! De meeste zijn aan het eind van hun loopbaan ook echt ´op´ (en oud), of zijn gewoon niet goed meer of zo, dus die gaan naar de slacht. In een uitzonderlijke uitzondering wordt zo´n paard in bruikleen gesteld bij een particulier, maar dat doen ze ook niet zomaar bij iedereen. Hoe het zit met collega´s weet ik niet trouwens (zit zelf niet bij de politie Knipoog ).

Mijn verzorgpaard heeft ook jaren bij de politie gelopen en die hebben wij dus nu in bruikleen. Hij is dus officiëel gewoon nog van de politie en die kunnen hem ook ten alle tijden terugeisen (is trouwens 1 keer gebeurd, met prinsjesdag, maar toen mochten wij mee, dus dat was alleen maar leuk Haha! ). En dat verhaal dat gepensioneerde politiepaarden niets meer mogen doen is ook onzin. Ted loopt nog gewoon elke dag. Ik vind het ook juist zielig om een paard dat nog kan lopen en er nog plezier in heeft, stil te zetten.

Maar al die verhalen van mensen die ook een politiepaard hebben... Zo´n paard is misschien ooit gekeurd voor de politie, maar afgekeurd. In mijn ogen is dat toch echt geen politiepaard. Ik heb begrepen dat er maar een paar mensen zijn in Nederland die ook op deze manier een gepensioneerd politiepaard hebben.

Hoop dat het een beetje duidelijk is (sorry is een lang verhaal geworden Bloos )

PS Getrainde politiepaarden zijn wel degelijk een stuk braver dan de meeste paarden. De paarden die je nog een beetje ziet springen enzo zijn jonge paarden die het allemaal nog moeten leren (en die zetten ze altijd bij een braaf, ouder paard trouwens).

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:14

Over de paarden die "op" zijn; Deze paarden gaan in de meeste gevallen naar hun vaste berijder toe. Zij hebben een sterke band met hun paard en kopen het dier voor een klein bedrag over. Natuurlijk zijn er zat paarden die dermate een blessure hebben, dat de slacht een eerlijk afscheid is. Mijn vriendin zit bij de beredenen en zodoende ben ik daar ook geregeld te vinden. Een betere verzorging dan daar, kan een paard zich bijna niet wensen. Schone stallen, top- accomodatieklimaat, goed voer, goed passend tuig, in Nunspeet veel weidegang en dagelijks in de mega- grote stapmolen. Ook gaan ze het bos wel in. De dierenarts loopt daar dagelijks rond..........

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:42

Zoals ik al zei wist ik niet precies hoe het met collega's ging, dus bedankt voor je aanvulling FlyingHigh!
Ted was ook op zich nog goed, maar door de weeks stond hij alleen in de stapmolen en in het weekend moest hij dan weer mee naar de voetbalwedstrijden. Dat vonden ze zielig voor hem, vandaar dat ie nu bij ons staat. Die paarden hebben het daar inderdaad helemaal super!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:47

wat een luizenleventje Lachen

jarcaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:35

ik heb zelf een afgekeurd politie paard. normaal worden deze paarden geslacht.
Dat komt doordat als er iets gebeurt met het paard en of ruiter de politie erop aangekeken word.
Ik heb mijn paard wel helemaal op nieuw moeten trainen. maar het geeft wel heel veel aanzien als ik er mee op straat rij:$
haha

Vealosz

Re: Wat gebeurt er met "afgekeurde" politiepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:38

Wat ik me afvraag jarcaaa hoe mensen kunnen zien dat jou paard afgekeurd politie paard is.. Ik zie echt niet het verschil tussen een "normaal" paard en een (afgekeurd) politiepaard.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:43

Ik weet er het fijne niet van maar ken een merrie bij mij in het dorp die is politiepaard geweest. Inmiddels al jaren in bezit van huidige eigenaar de merrie is nu 22 ofzo. Merrie heeft na de politie tijd dienst gedaan als fokmerrie en dressuurpaard, heel fijn beest. Ze word elk jaar nog gebruikt met Prinsjesdag, weet niet of dat een regeling is wanneer je een politiepaard koopt?

jarcaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:49

Vealosz . Je ziet het niet echt aan het paard zelf. Maar mn paard is zelf rond de 1.80. en maakt zichzelf erg groot. dus niemand die me lastig valt op de weg!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:39

Slotje, oud topic.