paard scheren of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:19

Ik heb mijn paard nog niet zo lang, maar toen ik hem had gekocht had hij al een dikke wintervacht.
Het duurde wel ruim 2 uur voordat hij eindelijk droog was ook doordat hij nog geen conditie had was het na het rijden heel erg.

Eerst wilde ik hem niet scheren, maar inmiddels is hij toch geschoren en hij ziet er veel beter uit, ben niet meer zo lang bezig om hem droog te krijgen en ook scheelt het zweetdekens elke keer wisselen.

Hij is niet helemaal geschoren, we hebben de benen gewoon zo gelaten en ook zijn rug in de vorm van een zekje geschoren omdat hij erg gevoelig is op zijn rug en dat niet echt fijn is tijdens het rijden voor hem.

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:19

Je wil doen wat het beste is voor je paard ! Om op marije te reageren we moeten niet weten dat jouw ponie toch zo zacht is aar de mensen helpen he ! De kleur is altijd leuker en staat ook nog eens chique ! Denk aan je paard en scheer hem ! denk daar eerst aan aan zijn comfort ! en die muizige kleur is nog super hip en chique ook .... waarom zou anky haar paarden scheren ? 1. voor hun comfort2. zooo cool Lachen
xxx amelie

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:24

RanouK schreef:
Ja maar deze niet, niet elk paard is hetzelfde. En scheren bied veel voordelen wanneer je intensief traind, en het staat veel netter en is ook gewenst op concour (getoilleeteerd paard Knipoog ).

Jullie denken echt dat mijn pony een vieze onderduiker is. Cheak mijn proefiel, hij is echt glad!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:26

RanouK schreef:
Ja maar deze niet, niet elk paard is hetzelfde. En scheren bied veel voordelen wanneer je intensief traind, en het staat veel netter en is ook gewenst op concour (getoilleeteerd paard Knipoog ).

Jullie denken echt dat mijn pony een vieze onderduiker is. Cheak mijn proefiel, hij is echt glad!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:19

love_sander schreef:

Ik heb geen 1 woord gezegt dat dat zo is. Knipoog
Maar een feit is een feit, een geschoren paard is getoilleteerd en veel prettiger om naar te kijken. En wanneer je intensief traint is scheren wel noodzakelijk, want zelf paarden die niet geschoren zijn en niet zo'n dikke vacht hebben kunnen onderzweten. En een paard dat koud vat kan heel nare gevolgen hebben.
Dit topic gaat niet over jou, maar over scheren in het algemeen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:27

RanouK schreef:
Ik heb geen 1 woord gezegt dat dat zo is. Knipoog
Maar een feit is een feit, een geschoren paard is getoilleteerd en veel prettiger om naar te kijken. En wanneer je intensief traint is scheren wel noodzakelijk, want zelf paarden die niet geschoren zijn en niet zo'n dikke vacht hebben kunnen onderzweten. En een paard dat koud vat kan heel nare gevolgen hebben.
Dit topic gaat niet over jou, maar over scheren in het algemeen.

Maar als je paard heel erg glad is, en als je gaat scheren dat het weinig helpt, waarom moet ik hem dan scheren? Ik heb hem ook netjes (vind ik zelf) getouleteert (noja deed mijn moeder) Heb je trouwens ook MSN. Pb me die dan even naar mij, kan je mooie foto's zien, dat hij echt neit lelijk is! Hahaha het ruikt naar eigendunk!

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:28

nee oke hij is niet lelijk , maar hij zou wel mooier zijn geschoren denk ik ! en das handiger in de zomer want dan heeft ie nog minder haar en das frisser he ! Ook mijn nieuwe is ook geschore en heeft zacht nu :p Lachen
Kusje xxx amelie

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:20

over dat muizen kleurtje is ook onzin hoor.

dat hangt er helemaal van af..

van de kleur.

die van mij is ook geschoren en die is er alleen maar mooier van geworden.

gewoon scheren.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:46

Een paard vat geen kou als hij zweet.
Zweten is gezond voor een paard, zo raakt hij ook afvalstoffen kwijt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:08

Ik verplaats het naar VMR.

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:41

Haa
ik ben ook ernstig aan het twijfelen geslagen over scheren of niet. Wij zijn 2 maanden geleden van stal verhuisd; nu staat ie de hele dag buiten in een kudde. Savonds op stal.
Hij is nog nooit geschoren, maar nu wordt het haar wel erg veel en dik.
Duurt eeuwig voordat ie weer beetje opgedroogd is en ik m weer in de paddock kan zetten.

Als ie op stal zou staan, zou ik niet meer twijfelen hoor! Gewoon lekker dikke deken op.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:10

Ik heb ook geschoren. Vroeg met dekens beginnen hielp helaas niet en aangezien ik regelmatig trainde en erg last had van het zweten zag ik geen andere optie. De kleur was na de eerste scheersessie niet anders dan normaal, na de tweede werd ze wel muisgrijs maar dat was denk ik omdat ik haar niet meer zoveel gepoetst heb. Ben namelijk bang dat ze te koud wordt als ze zo lang zonder dek staat (minuut of 10) Mijn paard heeft trouwens een stal met uitloop naar de paddock.