Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, de merrie is te dik en heeft voor haar doen te veel eiwitrijk gras/hooi binnen gekregen. Ze stond 2 a 3 uurtjes op een stukje land wat al 3 x kaal was gevreten, wat net te veel was voor haar.
PhiaBink"]
Mijn vraag nomaals, maar iets bijgesteld![]()
Waar zit bijna geen eiwitten of suikers in!!!!
[/quote]
Even samengevat:
[quote="karoliena"]
Ik voer subli ponybrok. Zitten bijna geen eiwitten en de eiwitten die erin zitten komen langzaam vrij. Geef je haar daar een beetje van.
[/quote]
[quote="Waterkippie"]
voorlopig gewoon het hooi moet blijven voeren..
als je perse wat anders zou willen geven zou je bijvoorbeeld een paarvandieponybrokjes kunnen geven, maar opzich zou ze voldoende uit het hooi moeten kunnen halen..
[/quote]
[quote="Eleonoor"]
In Engeland zijn vergevorderde studies over hoefbevangenheid. In Engeland wordt veel vezelrijk voedsel aangeraden, en ja, zelfs Lucerne. Veel van de voedingen die speciaal voor hoefbevangen paarden zijn bestaan uit delen lucerne en vitaminen.
[/quote]
[quote="Stilla"]
PAVO Gædingar (
PAVO Gædingar). Misschien dat dit iets voor jouw paard is. Juist omdat ijslanders, fjorden, haflingers etc. ook sober gevoerd moeten worden, maar wel alle vitamientjes binnen moeten krijgen, zonder uit hun stal te springen.
[/quote]
[quote="Eleonoor schreef:Mijn vorige paard was gevoelig voor bevangenheid en die kreeg lucerne en kruidenmusli van Havens. Laatste heeft bij mijn weten de laagste eiwit gehalte. Je moet wel goed oppassen dan de vitamine en calcium/fosfor verhouding goed blijven. Juist ze nu drachtig is.

Belker schreef:Wat een goed alternatief is is Fiber P van Dodson en Horrel. te verkrijgen via o.a. Jordens Hypo. http://www.jordenshippo.nl/estore/conte ... taal_ID=NL
. Als je dit berich leest, denk je meteen aan biks, musli, pulp, mais enz, maar niet aan fruit of groenten (athans ik niet
).Stilla schreef:Dit wordt al een stuk duidelijker. Als je dit berich leest, denk je meteen aan biks, musli, pulp, mais enz, maar niet aan fruit of groenten (athans ik niet
).
Maar om antwoord te geven op jouw vraag: Weet ik ook niet. Ik lees dat mensen wel een combi geven van wortels en hooi aan hoefbevangen paarden.
: 7,9 g eiwit, 4,4 g vet en 52,3 g koolhydatenPhiaBink schreef:Ik ken een stal waar de paarden elke dag een krui vol paprika's krijgen. Ik weet dat er veel vitamine C in zit. Maar eiwitten, suikers???????? Een oude buurman gaf zijn top dravers wel eens rauwe rode bieten. Wat zit daar in??? Dit kan ik niet vinden op internet.