ik vind het zelf ook altijd heel erg als mijn paard niet genoeg kan bewegen. Hij komt er meestal ook maar één keer per dag uit. (de laatste maand vaker, omdat ik niet gewerkt heb)
Liefst zou ik hem ook op een wei hebben, met een stal op.
Maar nu sta ik op een privemanege, waar ik een klein weitje huur, samen met een vriendin. De "wei" is ongeveer 15 op 25m groot denk ik. Enorm klein dus. Veel gras is er ook niet

Ik zou ook proberen iets te vinden waar hij wel op de wei kan. (hier in de buurt vind je ook niet zo makkelijk een manege met alles op en aan, en als je het vindt, betaal je je blauw) Ik hoop dat er snel een plekje vrijkomt op die stal waar je op de wachtlijst staat!
xxx
.We hebben bij de stal wel kampjes waar ze allemaal iedere dag zeker 3 of 4 uur in staan en als het lekker weer is staan ze vaak in de ochtend ,en na het voeren tussen de middag weer buiten.Ik heb niet het idee dat onze paarden ongelukkiger zijn dan andere paarden die dehele dag en vaak ook s' nachts buiten staan. 
met rijden is hij gewoon normaal voorwaards, alleen als hij los staat gaat hij tekeer.