dikke pees, wat voor tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:17

paardenfreak schreef:
nu een week verder...

goolingell helpt

maar vandaag, ik stap dus aan de hand en nu net 2 dagen erop, 20 min stappen zakte al wat af, mevrouw was alleen zovol engergie ik singel aan ze spring weet ik hoe ik viel zei peerd ervandoor in galop over de zandbaan.... dag paard..

nou is die pees dus dik, en heeft ze te druk gedaan, heb ik besloten om gewoon aan de hand te blijven stappen, zodat ze wel rustig moet doen,.. energie kan in het land wel kwijt, alleen zon aapp soms

beter maand niet rijden dan haar pees naar de filistein helpe en
naar de slacht zien gaan, zoals een andere paard van stal...(niet dat ze meteen weggaat..)

Als het echt een peesblessure is wordt het wel langer dan een maand niet rijden hoor!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:52

paardenfreak schreef:
ik weet het, maar ja het is niet mijn eigen.. anders was de da allang geweest..

Tja, dat maakt het moeilijk. Kun je de eigenaar niet overtuigen? Het zou zo zonde zijn als het dadelijk onnodig erger wordt... Ik begrijp dat het heel lastig is voor je.

Nogmaals; succes!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:35

Waarom wil de eigenaar geen DA erbij halen dan? Kan je niet wat artikelen uitprinten over peesblessures ofzo en dat laten lezen? Of is het iemand die er wel verstand van heeft maar gewoon geen Da erbij wilt halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:53

als je niet wilt gaan spuiten en schokken, doet een VA ook niet zoveel meer dan gedoseerd beweging voorschrijven, dus in dat opzicht kan ik me iets bij de eigenaar voorstellen. Maar dan nog, als je een scan maakt weet je tenminste wat er echt aan de hand is, of er sprake is van een ruptuur of niet, en dat bepaalt je prognose op de langere termijn.

Koelen en gedoseerde beweging is het beste advies wat ik je van hieruit kunt geven.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:56

Idd.. nu weet je niet wat er aan de hand is. Wel stappen op het harde, niet in de bak! En als je koelt dan wel ruim 10 minuten, en daarna gaan stappen, anders heeft het weinig nut..

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:37

Mijn paard heeft precies hetzelfde, alleen dan aan 1 kant.. bel alsjeblieft de dierenarts !!! of laat die bellen als dat nog steeds niet is gebeurd...

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:07

Ik neem aan dat je het voer wel aangepast hebt? Een handje brokken per keer is genoeg als je alleen maar stapt. Wel veel ruwvoer geven om verveling tegen te gaan.
En toch proberen of je de DA erbij mag halen. Wie weet valt het mee, maar aan de andere kant als het wel ernstig is dan is het beter dat je weet wat je moet doen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 12:43

Nandoman schreef:
Ik neem aan dat je het voer wel aangepast hebt? Een handje brokken per keer is genoeg als je alleen maar stapt. Wel veel ruwvoer geven om verveling tegen te gaan.
En toch proberen of je de DA erbij mag halen. Wie weet valt het mee, maar aan de andere kant als het wel ernstig is dan is het beter dat je weet wat je moet doen.

ja das al gebeurt, de eigenaar en eigenaaresse weten veel van paarden af.

maar ik ga niet rijden, ik vind het jammer als het zomer was kon ze het land in, nu staat ze op stal, en wel overdag in het land hoor. nu kan ik wel dat stapen doorzetten afspuiten en colling gell.

misschien als het langer duurt dat de DA wel komt, van de les een keer in de week, zeg ik eerst maar op.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 12:46

Twinklebel schreef:
Als het echt een peesblessure is wordt het wel langer dan een maand niet rijden hoor!

weet ik, ik noem maar een voorbeeld, als het zomer was had ze het land in gekunt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 12:47

het is meer bij de aanhechting onderaan, de pees is nog recht ect, het is niet warm, alleen dik, op 1 been,

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 20:17

ze gaat nu op rust! dus over een 2 tal maanden zien we wel weer, dus iedereen kan gerust zijn.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:20

Je doet net alsof je ons gerust moet stellen, het maakt mij niet uit wat die mensen met hun paard doen, vind het zielig voor het paard dat ie een dik been heeft maar das hun zorg. Je hoeft ons niet gerust te stellen, ik zou alleen als ik jou was ongerust zijn dat er geen DA bij komt en dat je na 2 maanden rust nog steeds niet weet wat je paard heeft..

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:23

Aramat schreef:
Je doet net alsof je ons gerust moet stellen, het maakt mij niet uit wat die mensen met hun paard doen, vind het zielig voor het paard dat ie een dik been heeft maar das hun zorg. Je hoeft ons niet gerust te stellen, ik zou alleen als ik jou was ongerust zijn dat er geen DA bij komt en dat je na 2 maanden rust nog steeds niet weet wat je paard heeft..

wie weet is die er al bij geweest,...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 21:20

hij is geweest, pees was vandaag al dunner,
elke dag behandelen en rust, dan kan ik over een tijd weer rustig opbouwen:d