hengst laten ruinen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 17:38

Bedankt

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:41

wij hebben ook een 7 jarige hangst gekocht die redelijk wat gedekt had.
hij was ook niet bereden of zo.
we hebben hem laten ruinen,en het is een fantastisch paard!een hengstige merrie is erg interessant,maar als je hem aan het werk heb dat gaat ie gewoon braaf door.hij wiord alleen wat stoerder als hij een merrie ziet.
ik zou het gewoon doen!

Peerkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:22

Mijn paard is dekhengst geweest en met 8 jaar geruind. Is nu bijna 14.
Onder het zadel nooit hengstenneigingen, wel als hij buiten vaststaat met poetsen, dan wil hij nog wel eens piepen, maaien en stampen als er wat interessants voorbij komt.
Loopt met andere ruinen in de wei zonder problemen maar is nog steeds een "ventje" tegen andere laat gecastreerde of dominante ruinen, hengsten daar is hij erg fel op en een hengstige merrie probeert hij nog altijd te pakken! Maar dat laatste doen wel meer ruinen...
Het lijkt me dat je er wel goed aan doet om te castreren als hij toch niet meer dekt. Ook al is hij een brave hengst, hij hoeft dan tenminste niet de rest van zijn leven in de isolatie. Want in principe hoort een paard toch in een groep, als dat enigszins mogelijk is.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:37

Heel erg bedankt