hengsteketting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:46

Ludora schreef:
Ik gebruikTE em ook altijd onderdoor. Maar ik had em altijd vrij los hangen, als ie dan naar voren schot trok de ketting zich zelf al wat aan en hoefde ik niet nog eens extra te trekken. Bovendien heb je dan niet een constante druk en gebruik je de ketting echt als correctie middel.

dat probeerde ik mn pony ook duidelijk te maken, maar die trekt er vrolijk doorheen........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:48

Je moet ook niet trekken, je moet er een rukkie aan geven om dan gelijk weer de lijn spanningsvrij te maken Haha! Haha! Haha! Een constante druk is voor een paard heel makkelijk te ontwijken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:43

Quirinake schreef:
Ik heb eens op een hengstenhouderij de ketting IN de mond moete doen Verward Dus als ik het hier zo hoor, is dat goed fout Haha! Maar ja Knipoog Ik moest dat van de eigenaar Haha!

Waarom is dat fout? Als jij je er goed bij voelt en je paard reageert er het best op, waarom dan niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 08:16

Het is ook niet persee fout, maar valt in de categorie.... als het echt niet anders kan.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:36

Ik heb de hengsteketting vandaag uitgeprobeert ,en dat ging geweldig.
Ik gebruik 'm dus onder de kin.Ze vond het eerst maar een raar ding,dat gerammel enzo..Zonder hengsteketting trok ze me gewoon overal mee naartoe,maar dat heeft ze vandaag dus niet gedaan;ik hoefde maar een klein rukje te geven,en ze hield al op met trekken.En als ze wel een beetje begon,liet ik d;r meteen een rondje lopen,zodat ik weer voor liep

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:16

gijsenkim schreef:
Je moet ook niet trekken, je moet er een rukkie aan geven om dan gelijk weer de lijn spanningsvrij te maken Haha! Haha! Haha! Een constante druk is voor een paard heel makkelijk te ontwijken

maar dat bedoel ik niet (ga er vanuit dat deze reactie tegen mij is hoor Haha!). De lijn hangt slap, maar mijn pony trekt er zelf aan (doet poging tot losrukken) en die trekt er dus dwars doorheen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:33

Vind een hengstenketting een goed hulpmiddel, maar vind dat er vaak te snel en onnodig naar gegrepen wordt. Ik heb een lijn met ketting, en die wordt enkel en alleen met de keuring gebruikt, waarbij hij door de ogen van het halster gaat, en dan weer aan zichzelf. Hierdoor werkt ie niet direct in.
Begrijp me goed, ik ben niet tegen, maar soms heb ik weleens zoiets van, als je 5 min meer tijd in je paard steekt, heb je het ook voor elkaar (maarja, dit geldt voor meerdere dingen)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:40

Quellian schreef:
Waarom is dat fout? Als jij je er goed bij voelt en je paard reageert er het best op, waarom dan niet?

Nee ik dacht dat het fout was omdat iedereen het onder de kin doet...Maar ik had er toch niets aan te zegge want het was mijn hengst niet en werkte daar voor een tijdje...En hij reageerde er best goed op ~~}> Haha!