Osteopathie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:11

PeruaansePas schreef:
Hoe vaak is hij behandeld en waarvoor?
Waar merkte je aan dat hij een behandeling nodig had?

Wat is "rete-duur"?

Hij is 4 keer behandeld. Na het kraken krijgt het paard ook druppels voor de gewrichten en eventueel ook voor spiergroepen. Maar net wat de klachten zijn.
Ook worden de accupunctuurpunten van het behandelde lichaamsdeel ingespoten. Heeft hetzelfde effect als accupunctuur, maar is minder tijdrovend.

En duur? Alles bij elkaar was ik toch altijd rond de 200 euro kwijt per behandeling. En dat voor nog geen half uur wek vind ik toch wel erg duur.
Maar gezien het resultaat zou ik het zo weer doen!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:26

Apart, een osteopaath maakt gebruik van zachte manuele technieken en niet va acupunctuur of inspuitingen. Ook "kraken" ze niet, ze manipuleren lichtjes. En onze osteopaath kost 70 euro per keer, incl. reiskosten.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:27

Oh en ze is ruim een uur per paard bezig...

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:01

Mijn paard begon problemen te krijgen met haar western zadel wat niet meer goed paste.
Nu loopt er hier op stal in Schiedam een Fysiotherapeut rond (zijn vrouw en dochters staan hier op stal met hun paarden) hij heeft, omdat hij zeer geintreseerd is in paarden, de opleiding Osteopatie gedaan, ik heb eens een keertje gekeken hoe zo'n behandeling ging, daarna mijn paard een keer laten behandelen en helemaal geweldig, wat een verschil (ook heb ik ondertussen een ander zadel)
Ik laat mijn paard tegenwoordig preventief behandelen zo eens per 2 maanden, werkt heel goed en mijn paard vind het ook wel lekker (ze vrat hem de eerste keer bijna op)
Kortom, met osteopatie kan een hoop (niet alles) opgelost worden en het is zeker het proberen waard.
Hij kost volgens mij 40,- euro en daar komen reiskosten bij (weet het niet helemaal zeker wat hij voor klanten van buiten de stal vraagt)
Groetjes,
Liesbeth

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:32

monya schreef:
Apart, een osteopaath maakt gebruik van zachte manuele technieken en niet va acupunctuur of inspuitingen. Ook "kraken" ze niet, ze manipuleren lichtjes

Het paard van Esther is behandeld door Henk Goossens, hij is "gewoon" dierenarts maar doet er vanalles naast. Hij is niet onder één noemer te vatten! We horen ook weleens mindere verhalen over hem (over wie hoor je via-via niks?), maar bij ons op stal heeft hij een redelijk aantal paarden behandeld, allemaal met zichtbaar goede resultaten. Het paard van Esther is er iig een heel ander paard van geworden (een aantal maal behandeld over een periode van ongeveer 2 jaar).

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:37

Ik zeg ook niet dat het geen goede arts is! Maar als je alleen osteopatisch behandeld doe je geen acupunctuur en inspuitingen, dat mogen osteopaten niet eens, wel dierenartsen. Dan heeft dit betreffende paard een totaal behandeling gekregen en als onderdeel daarvan wellicht een osteopatische. Dat wilde ik rechtzetten voordat iedereen denkt dat osteopaten "enge" dingen doen Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:05

PeruaansePas schreef:
Fijn al die reacties.
Hebben meer mensen een paard die zijn staart scheef houdt? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Leys doet het ook altijd hij doet het voornamelijk op je been (wel apart) zodra je hem recht rijdt hangt hij ook recht. Hij doet het dus meer als gewoonte dan dat hij last jheeft van zijn rug. De plek waar hij toen in de tijd last van had zou hij namelijk zijn staart de andere kant op moeten hangen. Rug is nu helemaal 100% maar nog steeds staart scheef (af en toe).

Ik heb er iedere 2-3 maanden preventief een fysio bij ik ben er erg blij mee vaak weet ik de problemen wel maar heb je net even die hulp in het corrigeren. Ik denk dat ik dit ook blijf doen bij mijn nieuwe paard toch een stukje controle.

Let er wel op als je een fysio neemt dat die aangesloten is bij de vereniging. Ik weet dat die tarieven redelijk vastliggen wat ze vragen per behandeling/Half uur.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:55

monya schreef:
Ik zeg ook niet dat het geen goede arts is!

En ik zeg niet dat jij dat zegt! Haha! Ik dacht alleen: laat ik wat aanvullende informatie geven, want Esther was nogal vaagjes en Goossens is dus idd geen reguliere ostheopaat. In die zin was jouw opmerking dus ook terecht. Lachen