Paard verzekeren > EFO of Interpolis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:09

Nou het is mij wel duidelijk, Efo is klein( sommige krijgen zelfs troost van de directeur!) Ik hoefde de naam van ons paard maar te noemen bij het eerste telefooncontact en de mevrouw aan de andere kant wist precies welk paard ik bedoelde, ze had hem als veulentje gezien!
Hoe groot Interpolis is weet ik niet maar het zal allemaal een stuk zakelijker zijn.
Die misser bij naadje kun je overal krijgen, er is geen enkele maatschappij die een paard 2 maanden in dekking neemt en dan blij zal zijn om te horen dat ze nu ergens anders naar toe gaan. Wiens schuld dat is moet je in het midden laten. Naadje dacht dat dit normaal was en de maatschappij zal hebben gevonden dat een mondelinge verzekering ook geldig is. Dus doe wat je het prettigst vind.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:29

EFO stond anders wel vorig weekend in de telegraaf wegens door verhandelen van afgekeurd paard wat geslacht diende te worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:32

Maar heeft iemand enig inzicht hoeveel geld EFO achter de hand heeft. Ik bedoel, zij richten zich alleen op paarden en hebben dus geen andere potjes waaruit gegraaid kan worden. Denk eens aan de fietsverzekeringen, hoeveel zijn er wel niet over de kop gegaan?! Interpolis heeft zoveel verschillende verzekeringen dat er altijd voldoende geld zal zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:36

Het is een onderlinge dus je kan dat zo opvragen. Ze moeten zowiezo voldoen aan wettelijke eisen voor een verzekering maatschappij. En die "oude"boeren die altijd al bij het fonds zitten die spekken de pot heus wel. Dat geld hoef je je geen zorgen over te maken, echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:39

Tessebes schreef:
Maar heeft iemand enig inzicht hoeveel geld EFO achter de hand heeft. Ik bedoel, zij richten zich alleen op paarden en hebben dus geen andere potjes waaruit gegraaid kan worden. Denk eens aan de fietsverzekeringen, hoeveel zijn er wel niet over de kop gegaan?! Interpolis heeft zoveel verschillende verzekeringen dat er altijd voldoende geld zal zijn.

Ik kom zelf uit een agrarisch milieu en weet dat vooral dat de EFO, voorheen de Friesche Onderlinge een goedlopend bedrijf is met meer dan voldoende klanten. Vooral inderdaad de boeren hebben ook hun paarden daar verzekerd, en dat zijn er bij ons best veel. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor een eventueel failissement. Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:57

amondi schreef:
Die misser bij naadje kun je overal krijgen, er is geen enkele maatschappij die een paard 2 maanden in dekking neemt en dan blij zal zijn om te horen dat ze nu ergens anders naar toe gaan. Wiens schuld dat is moet je in het midden laten. Naadje dacht dat dit normaal was en de maatschappij zal hebben gevonden dat een mondelinge verzekering ook geldig is. Dus doe wat je het prettigst vind.

nou dat gebeurt dus zeker vaker.....
die bewuste handelaar is namelijk ook tussenpersoon van EFO
hij biedt iedereen die een paard bij hem koopt een proeftijd MET tijdelijke verzekering aan.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:01

Iedereen heeft zo zijn ervaringen met een verzekring. Ik heb eerst Fairmount gehad en toen Interpolis. Ik zit nu bij EFO en daar ben ik tot nu toe het meest tevreden over. Dus zo heeft iedereen zijn goede en minder goede verhalen over verzekeringen. Ik ken wel meer verzekeringen hoor die een tijdelijke verzekering aanbieden. Of ken mensen die daar ervaringen mee hebben.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 08:35

Sorro schreef:
EFO stond anders wel vorig weekend in de telegraaf wegens door verhandelen van afgekeurd paard wat geslacht diende te worden.

Ik heb het stuk niet gelezen, maar ken de verhalen wel van de tussenpersoon (is ook mijn tussenpersoon)... Ik vind dat echt schandalig en kwalijk, maar als klant heb je daar geen last van. Althans, niet zolang je je paard terug koopt van de verzekering als hij wordt afgekeurd. Ik heb de man 1 keer gezien toen ik Tjalko in de verzekering op wilde laten nemen en veredr heb ik alleen direct contact met EFO zelf.

Maar ik ben het met je eens dat dat soort dingen echt niet kunnen en dat EFO zih niet met zo'n persoon in zou moeten laten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:50

SisLeone schreef:
Iedereen heeft zo zijn ervaringen met een verzekring. Ik heb eerst Fairmount gehad en toen Interpolis. Ik zit nu bij EFO en daar ben ik tot nu toe het meest tevreden over.

Maar waarom ben je meer tevreden over EFO dan over Interpolis?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:50

Ik ben zeer tevreden over de EFO, alleen jammer dat het eigen risico voor de ziektekosten zo fors omhoog gaat per 1 januari. Maar uitkeren is nooit een probleem. Ik vul eigenlijk niet eens het schadeformulier meer in, maar stuur gewoon een kopie van de dierenartsrekening door, soms maanden achteraf nog. Ik heb ze gelukkig dit jaar niet nodig gehad.

En mbt het Telegraaf verhaal... Tsja, 1, het is de Telegraaf, waarin dingen vaak wat sensationeler gemaakt worden dan ze werkelijk zijn en 2, doorverkoop verhalen zijn bekend bij iedere verzekering. De enige bescherming die je daartegen heb is je paard terug te kopen en zelf in te laten slapen. Dit lijkt me zowieso handig bij welke verzekering dan ook.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:57

Tessebes schreef:
Maar waarom ben je meer tevreden over EFO dan over Interpolis?

Een van de paarden had bloedvergiftiging gehad en daar een heel erg dik been aan overgehouden die ze bijna niet meer gebruikte. Twee veeartsen vonden dat ze moest worden ingeslapen. Maar Interpolis vond dat ze nog geschikt was als fokmerrie ook al kon je haar niet meer recreatief gebruiken om te rijden. En ook al hadden twee veeartsen gezegd dat ze beter kon worden ingeslapen. Als ze liep liep ze ook kreupel. Ik heb haar wel laten inslapen en kreeg dus geen geld.

Ik weet niet of EFO me beter gaat bevallen. Dat zal de tijd leren. Tot nu toe hebben ze kosten die ik had gewoon uitbetaald.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:06

Dat is idd wel raar van interpolis ja.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:34

bij interpolis is je eigen risico een bepaald bedrag PER GEVAL
en bij de EFO PER KALENDERJAAR

had eerst interpolis maar ben nu bij de efo,vooral ook omdat deze verzekeringsmaatschappy alleen maar paardenverzekeringen bied,en dat houd het helderder dan bij interpolis vind ik Haha!