Opjagen. Maar hij wil niet......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 17:13

Fredt schreef:
Wat ik altijd op de vorige stal deed;
pony in de paddock, en langs de paddock meerennen en springen. Op een gegeven moment hoefde ik alleen maar een schijnbeweging te maken en ze rende al weg. Tot ze tot de conclusie komt dat ik neit mee rent, en dan komt ze terug. Haha!
Misschien moet je het voor je paardje wat uitdagender maken. Door middel van spelen ofzo.

Die ik ook wel.
Kijken wie er sneller is. Ik in het midden van de bak en hij bij A en dan wil hij naar C rennen en hou ik hem tegen. Als hij er dan langs rent is ie helemaal trots. Hij heeft het wel snel in de gaten, dat spelletje.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:16

ik zou eerst maar ns beginnen met longeren, gewoon even toutje dr aan en een zweep dr bij... dat is makkelijker en net zo nuttig (nuttiger in dit opzicht hihi)
wand je doel is dan berijkt, zonder moeite.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:18

Misschien minder hoog in het voer zetten. Niet opjagen maar longeren. Harder laten werken en zorgen dat jij de baas bent ipv dat hij met je speelt. Opjagen heeft imo, behalve als je hem voor klanten oid moet laten zien, totaal geen nut. Zet hem dan op een wei en longeer hem daarna nog even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:24

Misschien een keer met zijn tweeen proberen zodat jij niet de hele tijd de longen uit je lijf rent? Moet je natuurlijk niet elkaar tegen gaan werken of hem in een hoek drijven of zo...
Maar het kan helpen...

Len

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:32

Okkie1 schreef:
Misschien minder hoog in het voer zetten. Niet opjagen maar longeren. Harder laten werken en zorgen dat jij de baas bent ipv dat hij met je speelt. Opjagen heeft imo, behalve als je hem voor klanten oid moet laten zien, totaal geen nut. Zet hem dan op een wei en longeer hem daarna nog even.

Het ligt er maar aan op wat voor manier je opjaagt.
Wat ik onder opjagen versta is meer dan even uit laten rennen. Oke, afentoe laat ik ze lekker door de bak sjezen (doet de ene vanzelf, en de ander dus niet Tong uitsteken) maar ik neem mijn pony altijd weer terug en we doen net zoveel draf en stap, en pas lukte het zelfs om hem met gebaren een volte te laten maken. Maarja, als je pony dan niet op de zweep reageert Verward .
(die gebruik ik ook alleen maar als arm-verlenger)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:47

Okkie1 schreef:

Met zijn voer is niks mis. Hij heeft nu precies genoeg.
Maar hij luistert nu ook beter naar mijn stem, dus met longeren is dat handig.
Maar aan de longeerlijn wordt hij ook weer best lui als ik hem wat langer laat. Als ik hem korter pak(dan kan ik er met de zweep bij) dan kan hij het in galop nog niet bijbenen.

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:43

Als je paardje met een ander overweg kan dan kan je misschien overwegen om ze samen in de paddock te zetten?
Misschien dat ze dan samen gaan rennen.

Maarja dan heb je je probleem nog niet opgelost eigenlijk.. (qua reageren)