te groot ofnie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:45

Het ligt er natuurlijk ook aan wát je met het paard gaat doen en wat het voor bouw heeft.
Zo reed ik op een hele dikke New Forest pony van 1.46 meter, terwijl ik ongeveer 1.77 meter zou zijn. Mooi was het niet, maar verschrikkelijk ook écht niet! Wedstrijden moest ik er niet mee gaan rijden, want dan wordt je slecht beoordeeld doordat het plaatje niet mooi is.
En als de pony gewoon slank was geweest had het er denk ik écht niet uitgezien en had ik mezelf ook flink in de weg gezeten. Want groot zijn voor een paard/pony kan ook heel erg tegenwerken met rijden. Je kunt minder duidelijke hulpen geven en ik heb wel eens gehad dat ik met mijn tenen tegen de knien van een pony kwam Bloos! dat is natuurlijk ook niet echt praktisch. (pony was dan ook maar 1.35 meter geloof ik)

Op een paard van 1.60 pas ik nog heel goed vind ikzelf, dus zou ik het heel vreemd vinden als jij raar had gestaan op dat paard.

Was het paard heel smal gebouwd?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:06

het ligt idd aan de bouw van het paard, mijn paard is best wel fors, toont tussen de 1.65 en de 1.70 maar is nog maar 1.60, ikzelf ben 1.82 en toch is het geen raar gezicht. Toen hij 1 maand onder het zadel was vond iedereen me wel te groot, toen hij 2 maanden onderhet zadel was vond iedereen ons een goede combi, toen had hij meer spier enz gekregen dus het ligt aan de bouw van het paard

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 17:16

Ik ben nog niet wezen kijken.. Maar ik wou eerst wel ff weten wat jullie ervan zeiden.. Maar de meeste zegen wel dat het kan. Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel hoe het eruit zie en hoe het rijd:) En ik denk dat ik ook niet meer zoveel zal groeien.. Maar op de fotos ziet het paardje er niet zo heel breed uit Scheve mond

Maar ik heb pas nog op een pony van 1,20 en 1.35 gereden.. Beetjuh heel erg klein.. Maar daar was ik uit gegroeid want ik was 6 jaar terug begonnen op ze.. toen was ik 8:P Het waren mijn verzorgpony's en ze zijn nu verkocht Verdrietig

Hier is een foto van het rijden op die pony van 1.20 Tong uitsteken Ben die achterste op die zweetvos Magic...!
http://pic16.picturetrail.com/VOL701/28 ... 407590.jpg

Thx voor alle berichtjes

Groetjes Stephanie Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:06

Achjoh, ik ben 1.68m en rijd op een ijslander van 1.36m... moet kunnen hoor!
Als het nou een superleuk paard is zou ik me niet tegen laten houden door 'het plaatje', maar ja, dat ben ik Knipoog

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:19

casanova schreef:
inderdaad,gezeik ikedere keer over te groot en te klein,de vonk is belangrijker....diegene die hem verkoopt is zeker zo'n dressuurmuts/kakker die met de laatste mode mee wil ,en dat zijn grote imposante paarden..

Dat is wel een heeeel gewaagde uitspraak!!! Ik betaal een deel van mijn paard en als ik een paard ga proberen en het klikt echt heel goed , maar mn benen komen er kilometers onderuit, garanti dat mn vader of trainer zegt dat is geen mooi plaatje, gevolg: sorry niet verkocht! Je moet mensen niet gaan namen roepen omdat ze nu eenmaal willen dat het paardje klopt bij wat ze zoeken, als je verder wilt in de sport moet je zorgen dat de combi klopt! Al vind ik het fantastisch wat Fredt schreef
dat men is komen zeggen hoe goed ze wel rijde!!!
Spijtig genoeg reageren jury's zo dat je plaatje moet passen, maar langs de andere kant geef ik ze gelijk, ik vind het ook niet altijd even mooi als je met je voeten bijna aan de grond komt
en stiekem heb ik wel een voorkeur voor grote paarden Bloos dit al vooor ik aan dressuur begon!!! Haha! vele leuker Haha! ik heb ook nooit met pony's gereden toen ik manegelessen deed enzo... maarja dat ligt wrsch aan de invloed van mn vader enz... dus ik hoop dat ik hier niet verkeerd aan doe deze reactie hier te zetten en het spijt me als ik dit doe... maarja ieder zn mening
Grtz Cool
Tha belli

O ja... en kijk naar elke topruiter, die komen ook niet met hun benen onder hun beeste uit he...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:36

Behalve de topruiters in de IJslandersport Schijnheilig
Het is maar net waar je naar kijkt Knipoog

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:39

Ja oké, hehe , maar ijslanders zijn van nature kleiner he Haha! en dan is het normaal dat sommige mensen er iets te groot voor zijn Haha! hehe ... Maar ik vind het wel onwijs gave beessies net als haffie's en fjordjes.. en die tölt is super!!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:44

Kan makkelijk!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:45

Ik vind dat 1.60 een goede maat is bij jou lengte. Ikzelf ben 1.72 en rijdt heel vaak op paarden van rond de 1.60 hoog.
Het hangt natuurlijk ook van de bouw van jou en het paard af of dat het totaalplaatje bij elkaar past maar als ik je verhaal zo lees moet het allemaal makkelijk kunnen.

Dit ben ik (met mn 1.72) op een paard van 1.60: Gaat makkelijk he!

Afbeelding

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:50

jah.. zo t zien kan t makkelijk. maar ik weet niet hoe breed het paard is waar ik gah kijken. maar dat zie ik dan wel of het kan

thx voor de berichtjes:)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:58

Belli schreef:
en die tölt is super!!!

jazeker!
maar ik zal niet meer offtopic gaan

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:00

Als je 1,70 bent ben je toch niet te groot voor een paard van 1,60???
Ik rij op een Fjord van 1,50 met m'n 1,80 Bloos
Dan zou ik dus in verhouding ook niet meer op een paard van 1,70 passen Bloos! !!!
Ik weet bijna wel zeker dat je nog prima op dat paard past

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:01

Jah dat denk ik nu ook wel... Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:23

Mijn schouder zit vrijwel precies op schofthoogte van mijn pony. (Ik 1.78 m, pony iets van 1.45 in elk geval een grote D).
In elk geval, Eef is een mérens (stevige) en toch kom ik er met mn hak een klein stukje onderuit. Lange benen...
Tsja, ik stoor me er niet aan hoor en op wedstrijd krijg k een 8 voor verzorging, dus anderen blijkbaar ook niet. Lachen

Er zijn trouwens paarden van 1.65 waar ik behoorlijk ruim onderuit kom en ik rijd een E pony van 1.55 (niet eens heel stevig) waar ik een mooi setje mee ben.
Zegt allemaal niks dus.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:33

Ik ben 1.75 en mijn favo paarden maat is 1.60 zolang het nie kleiner is kan ik er prima op rijden

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:19

Ow iK zal hett wel gewoon proberen:) en als het niet gaat dan ga ik verder zoeken voor een grotere

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:13

ik zou me eerder druk maken over een te klein paard dan te groot
en omdat je nog groeit is de belangrijkste vraag of het een paard is naar jou niveau?
want anders moet hem dalijk weer verkopen omdat je te groot ben
als jij hem goed de baas kan en hem goed kan berijden en helemaal weg van hem ben DOEN!!!!!!!! veel plezier *LOL*

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:21

Huh, te groot! Verward. Mijn zus is 1.73 (als ik t goed heb) en rijdt op een hele smalle nrps-er van 1.65 (paardje was eerst 1.60 ong.). Dat ziet er prima uit. En als ze wat groter was geweest zou het er nog steeds mooi uitzien!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:24

Gniffel, iedereen is hier bezig over paarden die zogenaamd te klein zijn... Wel, ik ben (te) klein voor Yaan! Hij is 1.67 ofzo en ik dan 1.70, ik kan er net bovenuit kijken! Maar het is wel leuk!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:53

Bedankt voor de berichtjes.. Maar ik weet ook niet echt hoe breed die nrps is..kan het van de foto niet echt zien maar als ik te groot voor hem ben... moek tog maar voor een grotere gaan kijken:)

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:01

hmm grootte maakt toch niet uit Lachen mijn paard is 1m55 en ikzelf ben 1m80 zolang het maar lukt (en niet kan meelopen Lachen )

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:05

ik ben zelf ongveeer 173 cm en mijn bijrijd pony is 140cm, gaat prima Lachen Knipoog
Ligt er maar net aan of jij het zelf ook fijn vind..

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:12

ik ben ongeveer 1.75m en mijn pony is +/- 1.55m (smal gebouwd) en dat ziet er niet belachelijk uit ofzo (oke ik ben aan de grote kant maar ik kom er niet met m'n voeten onderuit ofzo).