Brabanders, nieuw bedrijf, is er animo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:45

shan schreef:
klinkt wel gezellig voor de manegeklanten zeg ethelate.

als dat echt gegarandeerd zou zijn, zou dat voor mij de keuze voor een evt manege nog een optie maken, anders absoluut niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:48

0ojannekeo0 schreef:
vught: 2 maneges
cromvoirt 2 maneges
helvoirt 1 manege
boxtel/lennisheuvel 3 maneges
sintmichielsgestel 1 dacht ik
sint oederode 1 dacht ik

en zo zou ik maar een even gaan kijken. en mensen hebben tegwenwoordig ook steeds meer behoefde aan jawel....een binnen bak!!

Er zijn zeker al een hoop stallen rond DB.
Vught: de Vughtse hoeve + pensionstalling / manege van Olyslagers
Helvoirt: de oude Distelhoeve + een paar pensionstallen
Boxtel: iig een manege, verder weet ik niet
St Michielsgestel/Gemonde/Den Dungen: minimaal 3 pensionstallen, nog een soort minimanege
Berlicum: ten minste 2 pensionstallen
Schijndel: iig De Molenheide

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:04

Die kinderen hoeven toch niet heel de zaterdag op stal te hangen?
Nou komen ze, zadelen onder begeleiding de pony's op, hebben les, en onder begeleiding afzadelen en naar huis.
Ze hebben niks te zoeken op het pension gedeelte, dus snap niet wat het probleem is. Ze heeft het druk met de lessen, en kan de vraag eigenlijk niet aan, dus het bevalt de kinderen ook wel geloof ik Knipoog

Als er duidelijke afspraken zijn, hoeft het geen probleem te zijn.

In Berlicum zit Klaas van Doorn, luxe pensionstalling (nouja, luxe prijsklasse Knipoog ) de manege/pension Zeebroek.
De ruitervereniging heeft 2 binnenbakken. Daarom heen gelegen liggen verschillende kleine pensionstallingen. En er is daar een grotere pensionstalling op komst, iig wordt nu verbouwd Knipoog
Begin van Berlicum zit ook nog een pensionstalling.
En dat is dan alleen Berlicum Knipoog
Zo is het met de meeste dorpen hier, maar zo als ik al zei de stallen met een goede naam hebben de stallen echt vol Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:06

Klaas van Doorn en degene aan het begin (vanuit Rosmalen) bedoelde ik dus.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:33

Wij betalen 200 euro voor een gedraineerde buitenbak, stalling, 4 keer weidegang in de week en goede uitrijd mogelijkheden. We zitten in Vught.

In boxtel zitten 2 maneges en nog wat pensionstallingen. Maar die maneges zijn echt om te huilen (IMO)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:51

Silviabol, mag ik vragen waar jij zit dan?

Want ik weet wel een aantal dingen in vught..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:07

daar was ik ook wel benieuwd naar, maar ik had al gePBd

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:14

ethelate schreef:
Citaat:
Nou komen ze, zadelen onder begeleiding de pony's op, hebben les, en onder begeleiding afzadelen en naar huis.
Ze hebben niks te zoeken op het pension gedeelte, dus snap niet wat het probleem is. Ze heeft het druk met de lessen, en kan de vraag eigenlijk niet aan, dus het bevalt de kinderen ook wel geloof ik

Het is waarschijnlijk inderdaad maar wat je gewent bent, ik had het nog nooit ergens gezien of gehoord.

Okay er zijn wat betreft stalling 2 prijzen genoemd:
Natuurlijk is dit niet representatief maar laten we het gemiddelde nemen:
175 euro per maand voor een paard is men bereid te betalen.
Hiermee kan je alvast gaan rekenen poppetje.
Met het risico dat ik wat al te belerend overkom nog een paar tips: (ik ben een al wat oudere bokker he)
Dit bedrag is incl. BTW die moet je er nog van af trekken, want die moet je afdragen.
gas, water en licht, verzekeringspremies, de boekhouder enz. moeten hier ook van betaald.
De normale dingen als voer enzo die vergeet je zelf niet neem ik aan.

Zijn er nog mensen die een manegeles willen betalen?
Dan kunnen ze hier ook mee gaan rekenen.

Citaat:
manegegedeelte: wat ben je bereid te betalen voor een uur groepsles, de groep bestaat uit 5 tot 8 personen. De les zal zowel s'winters als zomers altijd doorgaan maar vindt plaats in een buitenbak.
wat ben je bereid te betalen voor de huur van een paard voor een uur, zonder les, zonder begleiding.