Het stukje manen achter de oren :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 13:05

Je scheert het stukje weg zodat je geen knoopgedoe krijgt als je de manen wilt scheiden voor bijv het hoofdstel. Ik leg het hoofdstel/halster dus op de maantop, en daarachter zit het stukje wat het scheiden makkelijker maakt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:26

dat is niet echt logisch, het stukje wat je weg haalt zit nu net onder je hoofdstel halster...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:28

griebels schreef:
Ik wil geen praam gebruiken. Het moet plezierig voor hem worden en dat is het met een praam niet.
Maar met een scheermesje krijg ik die lange haren er toch niet af? En met een gewoon mesje heb je dikke kans dat je hem raakt. Hij staat namelijk debiel met zijn hoofd alle kanten in te zwaaien.
Als ik het weer niet begrijp Knipoog moet je maar een keer komen helpen hihi..

een praam doet echt geen pijn hoor. na een minuutje is hij echt heel relaxed. dit is nou juist een erg natuurlijke manier omdat het paard door middel van de praam op zijn bovenlip zelf een rustgevend stofje aanmaken. ik denk dat steeds dit gevecht aangaan echt geen zin meer heeft en je kunt proberen tot je een ons weegt...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:41

Ik denk dat het feit dat hij volwassen is er niet toe doet Knipoog Praam om en knippen. Een praam doet zoals Denice hier al aangeeft geen pijn. Het geeft het paard een ontspannend gevoel net alsof hij een beetje stoned is Knipoog En daarbij zal het paard het echt nooit plezierig gaan vinden hoor Knipoog

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:31

Hoe reageerd ie op zo'n scheermachine? Zo'n opscheer ding?
Die maken niet zo'n herrie, zelf mijn merrie vind 't niet eng. (grote fantast). Schijnheilig

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:24

onze scharen maken geen geluid als ze knippen
mischien moet je er zoeen gaan kopen Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:07

Als je een praam goed om kan doen dan heb je em (als et goed is) er snel op zitten en wordt je paardje gelijk rustiger. Kan je zo beginnen met knippen en ben je zo klaar Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 23:17

Niet bij elk paard werkt een praam. Toen er bij Sabiha de hechtingen uit werden gehaald hebben we ook een praam omgedaan, zij werd er allesbehalve rustig van. De DA had hem omgedaan dus hij zat ook goed.

Een scheermachientje met weinig geluid heb ik al geprobeerd, dan flipt hij nog meer Haha!
Ik wil het wel proberen met een praam maar dan wel met iemand erbij.. Desiree??? Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:42

Sommige paarden bevestigen de regel als uitzondering Knipoog Ken ook een paard wat verdoofd was met een nog hogere dosis dan normaal, wat een praam om had en die was nog gestoord met scheren. Maar normaal gesproken werkt het alleen rustgevend.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 23:48

Haha zo'n paard ken ik ook nog van vroeger... Is het toevallig een grote vos Haha!
Bij Voorn hadden ze hem 3 verdovingsspuiten gegeven toen hij geschoren moest worden, een praam, een ketting over tandvlees, 2 diagonale benen opgetild, een oor omgedraait en nog steeds ontplofte hij Haha!
Uiteindelijk heeft het paard half geschoren op stal gestaan. Het lukte gewoon niet

Ik zal het weleens proberen met een praam...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:50

Ik weet ook alleen maar dat je een stuk manen kort knipt om daar het hoofdstel op te leggen, of zijn er maar 3 debielen (!) die hier zo denken???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 23:51

Ahum.. Je taalgebruik Verward

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:54

Nou, ik zou ook tot die 3 horen, vandaar het uitroepteken!!!! Omdat het wel RAAR (zo goed?) zou zijn als we met zijn 3en net iets anders dan de rest denken.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:04

Hej jah hoor ik wil alles proberen Haha! dan is het sowieso handig om dat met twee te doen. En idd er zijn uitzonderingen maar daar gaan we niet van uit. Al is Liekie toch wel heel bijzonder Knipoog