Wie heeft er ervaring met hoefschoenen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:27

ik heb Marquis schoenen.

Tegen het schuren doe ik babypoeder op de hoefballen, van schuren in de kootholte heb je bij marquis schoenen geen last.

In het begin weet je niet hoe hard je ze kan oppompen en toen ben ik er een keer eentje verloren, gelukkig weer teruggevonden.
Ik ben wel panisch dat ik er eentje verlies, dus ik hang voortdurend aan alle kanten naast m'n paard om te checken of ik ze nog alle 4 heb, van lekker onbezorgd rijden is geen sprake meer, helaas.

Verder heb ik erg veel moeite met aan en vooral uittrekken.
dat ligt volledig aan mij, ik ben erg onhandig, motorisch ontspoord zullen we maar zeggen en het kost me gewoon een uur extra en aangezien ik ook nog een baan heb, heb ik dat uur vaak niet, want dan is het donker als ik die schoenen eindelijk aan heb en kan ik niet meer rijden (heb geen bak en bovendien in een bak kan je niet rijden met hoefschoenen)

Al met al vind ik het voor mij ondingen, maar ik zal ermee door het leven moeten.

Overigens het verhaal dat hoefschoenen het hoefmechanisme blokkeren en ijzers juist niet, klopt niet.
Kan je op diverse sites nalezen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:30

HEb je ook al eens aantrekken met diepvrieszakjes geprobeerd smurf?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:02

Hey, Haha! Haha!

Ik heb gister weer de hoefsmid gemailt en die komt volgende week woensdag weer om te kijken OK dan! waar ze dan nu nog schuren en er dan nog wat meer af te halen! De eerste dag ging het super goed maar de tweede dag had ze toch wondjes erna Huilen Huilen Huilen dus ze zijn toch niet helemaal goed en moeten dus toch nog wat bij gesneden worden! Nou als het weer zo ver is laat ik het jullie weer weten! Mail

Groetjes nancy Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:05

cornelie schreef:
HEb je ook al eens aantrekken met diepvrieszakjes geprobeerd smurf?

dan kan ik beter pedaalemmerzakkenn emen, Morrie heeft enorme voeten: schoenen maat 5, de grootste die ze hebben Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:10

Hmm, dat is ook zo Haha!
Maar diepvrieszakken zijn net iets steviger dan pedaalemmerzakken, en dat is wel prettig.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:55

ik zat het zo nog eens te lezen, hebben jullie nou schoenen gekocht in een winkel, of hebben jullei ze echt laten aanmeten, want de schoenen bij mijn pony, zijn helemaal op maat gemaakt: gipsmallen, etc.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:51

bij Marquis hebben ze vaste maten, je tekent de omtrek van de hoef om op een stuk papier, meet het op en zoekt de schoen uit in die maat. Je mailt of belt (zie site in mijn eerdere bericht) en haalt de schoenen op of zij sturen ze op (tegen betaling uiteraard)

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:30

Bram schreef:
wat ik gehoord heb, is dat hoefschoenen helemaal niet goed zijn omdat ieder pas gedempt word door het materiaal. Ze wordt het hoefmechanisme afgezwakt, waardoor weer andere problemen kunnen ontstaan. ik zou zelf dus kiezen voor ijzers. Ik hoop dat je hier iets aan hebt?!

Het is juist omgedraaid.

Ik vraag me ook af of je ze gekocht hebt of heb laten aanmeten, want met aanmeten zou het niet mogelijk moeten zijn dat je er last van hebt lijkt mij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:21

Citaat:
Ik vraag me ook af of je ze gekocht hebt of heb laten aanmeten, want met aanmeten zou het niet mogelijk moeten zijn dat je er last van hebt lijkt mij.

als dat voor mij bedoeld is: Marquis schoenen gaan in de maten 0 t.m 5, je meet de breedte en de lengte van de hoef van je paard en dan kijk je in een tabel op de site van Marquis http://www.horsebalance.centerall.com/custom1.php
welke maat je moet hebben. Ze worden dus niet aangemeten.

Je moet de luchtkamer in de schoen oppompen als je paard de schoen aan heeft om hem op maat te pompen.

Ik zag de schoenen van Smit, die wel op maat gemaakt worden, niet zitten omdat het aantrekken een heel gedoe is, waarbij het paard duidelijk mee moet werken en dan trapt mijn paard ze dus meteen aan gort, die werkt echt niet als er iets met z'n hoeven gebeurt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:07

@ Smurf; afgezien van het af en aan doe ongemak bij jouw Marquis schoentjes.... bevallen ze verder wel goed (niet te hard slijten ed.). Ik zit er ook over te denken om een paar aan te schaffen en die Marquis lijken mij idd de beste pasvorm geven door dat oppompen, maar ik vind ze nogal aan de prijs.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:00

als je zelf handig bent en je hebt een paard dat netjes voetjes geeft, is het een eiteje om ze aan en uit te trekken.
Alle onderdelen zijn apart te vervangen en als je paard netjes recht loopt en geen beenafwijking heeft (zoals de mijne, die is erg toontredend en lopt heel scheef te maaien met de voorbenen) dan gaan ze erg lang mee

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:12

Gelukkig is de mijne een crack in voetjes geven Tong uitsteken Zowel voor als achteruit. Ik vijl hem soms een beetje en dan zet ik zijn hoef (been naar voren gestrekt) gewoon half op mijn bovenbeen. Laat ie meestal keurig staan. Ben zelfs begonnen met er een commando aan te verbinden..... kijken of ie na verloop van tijd zo een spaanse pas voor me trippelt *LOL*

Maar zonder dollen..... ik heb op de site gekeken... en het zal in het begin best ff prutsen zijn....... maar ik denk dat dat met wat oefening wel moet gaan lukken, ik heb ze ook alleen voor voor nodig, en da's toch altijd net iets makkelijker frotten dan achter (vooral onderweg Tong uitsteken ).

...mmmm ik ga maar eens meten, en m'n spaarpot eens omkeren, kijken of ik er al "aan toe ben" Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:24

Morrie is een kei in vrijheidsdressuur, hij kan een heleboel kunstjes, ook op het blok en weet ik veel waarop voeten parkeren, maar zodra er vijlen en hoeschoenen in beeld zijn, verrekt ie het.... kunstjes doen is prima maar prutsen aan hoeven vindt ie maar niets...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:20

ik heb ook smitjes. ben er super tevrede over. eerst had mijn pony wel dat het een beetje rose werd, maar na 3 keer al niet meer. ik doe zelf mijn paarden bekappen. dus kan het goed bijhouden zodat ze blijven passen. Smit zij ook dat als je ze niet goed bijhoudmet bekappen dat ze dan kunnen gaan schuren. je kan er ook talkpoeder in doen dat is ook verzachtend.