zelfs mijn barefoot schuift

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 12:36

kan deze topic gesloten worden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:40

ik denk dat dat allemaal met elkaar te maken heeft, ik heb ook de pommel eruit gehaald en het gat opgevuld met kussenvulling.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:35

Misschien is opstappen met een krukje een oplossing of een antislip matje onder je dekje kan je bij bijna elke ruitershop wel kopen
Die van mij schoof eerst ook maar nu ik hem iets verder naar voren leg nietmeer met of zonder voorboogje erin Haha!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:31

als je zadel alleen schuift met opstappen gebruik dan een krukje!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:11

Hoi Sannaa
Ik heb ook even geen goede oplossing voor je...Bianca wilde weten of je de bijbehorende singel gebruikt en dito pad. Doe je dat??? Is de singel elastisch?
Het schuiven zou enigszins verholpen kunnen worden met een borsttuig.
Doet je paard ook vervelend als je hem met de hand (zonder zadel en zonder singel) onder de buik aanraakt? Zitter er ergens beurse plekken? Zoals bijv. onder de plek waar de gesp zit? Plooit de huid bij het aansingelen? Komen de ellebogen tijdens het rijden tegen de singel? Heeft je paard nog een trauma van alle keren rijden met een niet passend zadel? Hoe reageert hij op, bijv. een longeer singel?

Kan je hier wat mee???
Groetjes
Don

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:04

hoi Don, hier kan ik meer mee ja. Ik heb inderdaad alles van barefoot, zadel én dek. Niet de singel maar wel een dressuursingel met elastiek. Het zoú kunnen zijn dat haar huid plooit bij nasingelen. NIet bij aansingelen. Ik ga vandaag van a tot z kijken of er iets ribbelt of wat dan ook. Ellebogen zouden ook nog tegen singel kunnen komen, dat ga ik ook bekijken. Dank voor je reactie! Ohja en onder buik kan ik probleemloos voelen en overal duwen, geeft geen pijn aan. Groeten Sanna

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:31

sannaa schreef:
hoi Don, hier kan ik meer mee ja. Ik heb inderdaad alles van barefoot, zadel én dek. Niet de singel maar wel een dressuursingel met elastiek. Het zoú kunnen zijn dat haar huid plooit bij nasingelen. NIet bij aansingelen. Ik ga vandaag van a tot z kijken of er iets ribbelt of wat dan ook. Ellebogen zouden ook nog tegen singel kunnen komen, dat ga ik ook bekijken. Dank voor je reactie! Ohja en onder buik kan ik probleemloos voelen en overal duwen, geeft geen pijn aan. Groeten Sanna

Een brede singel is fijn omdat dat minder drukt dan een smalle singel...maar - ook weer lastig - een brede singel zit bij sommige paarden gewoon in de weg..... Bij Barefoot hoort vlgs mij ook een tamelijk brede anatomisch gevormde singel met elastiek (net als bij ons) misschien is dat toch het overwegen waard. Informeer even bij Bianca.
Succes!!!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 20:55

he don, Jij hebt (even in profiel gekeken) exact het maat paard dat ik ook heb. Ik stuur je even mail.

flyhgur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:12

leuk meer mensen met boomloze zadels ,
Mijn zadel schuift ook als ik opstap , daarom stap ik met een stoel op is ook beter voor het paard als dat er opeen zoveel kilo aan een kant van het paard komt hangen . Tijdens het rijden heb ik er verder geen last van .
Bij mijn bolle ijsco heb ik ook nog nooit een schoft kunnen vinden . dus daar kan een zadel zowie zo geen houvast vinden .

sucses met zoeken voor jou goede oplossing

deedee32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:31

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben met deze problemen. heb ook een boomloos zadel en kom er niet op zonder opstap anders schuift hij helemaal naar de andere kant. Nou toch nog 1 minpuntje voor boomloos rijden.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 07:47

weet je wat nou gek is.... tijdens het opstijgen zonder krukje verschuift het zadel niet of nauwelijks sinds de singel met elastiek bij de gespen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:35

Die van mij schuif ongeveer een halve cm naar voren en dan heb ik een stuk geschuurde haren Boos! Tja als ik hem zelf die halve cm naar voren leg is alles goed ik ben gewoon een pietlut als het om opzadelen gaat Knipoog

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:31

Mijn BF schuift ook wat . Met rijden amper maar met opstappen hing het zadel aan de zijkant.

Nu heb ik vandaag een drukverdeler anti-slip geprobeerd (gekocht bij Divoza) en het ging prima. Opstappen zonder problemen. Ook nog een keer geprobeert na het rijden, ook niet nagesingeld en OK dan! .

Kortom op mijn ronde schoftloze haflinger werkt het prima .

Deze onderlegger bedoel ik:
Afbeelding

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:42

ok, ook eens kijken bij Divoza dus?!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:14

Je kunt hem ook bestellen via de site, hij kost 15,95. Je kunt hem vinden onder zadels en dan onder onderleggers.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 20:23

ik heb hem gezien, dank je

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:41

Het lijkt mij niet echt lekker om zo op de blote rug van je pony te leggen maar laat even weten of het lukt