gebruik touwhalster vs gewoon halster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:20

Ik gebruik een touwhalster onder mijn hoofdstel.
Ik doe dat om als ik ga wandelen op de weg. (Het hoofdstel heb ik meer als 'back up')
Een gewoon halster onder een hoofdstel vind ik zo lastig en lijkt me niet lekker zitten voor het paard. (onder het hoofdstel dan he?)
In de toekomst wil ik zeker nog gaan rijden met touwhalster. Dat wil ik toch wel eens proberen.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:52

ik gebruik een gewoon halster
aangezien je een paard niet met een touwhalster vast mag zetten,
en ik mn halster alleen gebruik om haar vast te zetten. (evt te wandelen) maar ze reageerd goed op een gewoon halster. dus waarom zou ik een scherper halster (touwhalster) gebruiken?
met rijden rijd ik gewoon met een hoofdstel. dus heb geen touwhalster nodig Haha!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:11

ik gebruik een touwhalster ipv een gewoon halster. Ik gebruik het om mee te wandelen en om grondwerk te doen in de bak. Mijn paardje is 2.5. Met wandelen doe ik nu ook wel eens het hoofdstel over het halster om aan het bit te wennen. Later ga ik wel gewoon rijden met hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:17

Ik gebruik het ook als ik ga wandelen maar ook met rijden, dat is echt gaaf! Als ik mijn paard poets ofzo zet ik hem op het gras zodat ik hem niet vast hoef te zetten en hij lekker kan eten. Als ik hem opzadel staat hij vaak in de stal maar als ik hem echt vast moet zetten, dan een gewoon halster.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:56

Hoe kom je aan zo'n Engels touwhalster? Ik wil er eigenlijk ook wel een voor als ik naar de keuring ga in het voorjaar. En het is inderdaad makkelijk in het gebruik enz.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:08

Ik gebruik het touwhalster voor grondwerk en bij het wandelen. Je hebt daarmee toch wat meer in te brengen dan met een gewoon halster.
Een gewoon halster met hengstkettinkje, gebruik ik alleen als ze een tegendraadse periode hebben en zich niet laten imponeren door het touwhalster Knipoog .
Voor poetsen, van/naar de paddock/wei brengen, neem ik een gewoon halster.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:48

Evenaar schreef:
Hoe kom je aan zo'n Engels touwhalster? Ik wil er eigenlijk ook wel een voor als ik naar de keuring ga in het voorjaar. En het is inderdaad makkelijk in het gebruik enz.

Ik koop ze in Engeland, die voor de show zijn best duur maar voor dagelijks gebruik heb ik goedkopere, zijn ook wit en als je wilt kun je die wel bij mij kopen.

Heb in je profiel gekeken maar je foto's kon ik niet zien nu, misschien morgen als bokt het weer beter doet.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:51

Ik gebruik het touwhalster als ik foto's ga maken Haha!

Puur voor de sier dus.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:04

Ik heb voor Darmoor ook een touwhalster, op het momment wandelen we er alleen maar mee, maar ik ben volgendjaar zomer wel van plan om en mee te gaan rijden
Afbeelding

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:15

Letizia schreef:
Ik heb voor Darmoor ook een touwhalster, op het momment wandelen we er alleen maar mee, maar ik ben volgendjaar zomer wel van plan om en mee te gaan rijden
[image]

Aaa die heeft een veel gaver kleurtje dan die van mij Tong uitsteken

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:22

Tof he Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:21

Ik heb ook een roze Tong uitsteken
Afbeelding
Helaas is hij net te klein voor de grote kop van mijn eigen paard Knipoog Moet ik maar weer even een nieuwe maken *LOL*

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:15

Snif..die van mij is gewoon simpel bruin.....ruilen? Tong uitsteken