Wat vind jij een 'paardenopleiding' waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik een bedrijf had zou ik kiezen voor:

iemand met een paardenopleiding
6 (13%)
iemand met praktijkervaring
38 (86%)

Totaal aantal stemmen: 44

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:13

Het is idd wat voor een persoon je zoekt, dus voor welke functie in een bedrijf.
Tegenwoordig zijn de juiste papieren toch wel gewenst en soms zelfs een vereiste!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:28

Concorde schreef:
Ik doe een HBO opleiding Paardenhouderij, Hogeschool Larenstein. Allemaal leuk en aardig, maar ik ga na mijn opleiding als het even kan nog wel minimaal een jaar of 2 'in de leer' bij een goeie trainer!! (heb er al een op het oog) En wil het liefst dan ook m'n orun papiertje halen, hoewel ik niet direct zo nodig les wil geven.

Ik heb zelf echt het idee dat je er gewoon in moet rollen door je ervaring, motivatie en inzet. Vooral stages zijn hiervoor supernuttig. Ik heb 2 keer een maand stage gelopen, de eerste gewoon in Nederland op een handelsstal, de 2e bij een importeur/trainer in Italie (via het eerste bedrijf). Beide stages had ik echt een hele goede beoordeling voor. Op het eerste bedrijf werk ik nog steeds vaak in de vakanties, en doe ik nog regelmatig dingen als webdesign, flyers maken, visitekaartjes, etc. Laatst waren de eigenaar en eigenaresse van die stal naar Amerika, en heb ik een weekje 'opgepast'. Dat geeft wel aan dat mensen vertrouwen in je hebben denk ik.
De Italiaan wil nog steeds dat ik terugkom naar Italie, en heeft me een contract aangeboden als ie zijn eigen accomodatie heeft (nu huurt ie nog en dat is vaak wat onzeker, is slechter geregeld dan dat soort dingen in Nederland). Ik ga in het voorjaar wel weer een maand die kant op.
Een bekende springstal hier in de buurt wist me viavia duidelijk te maken dat ik daar erg welkom was, maar daar heb ik gewoon geen tijd voor en als stage kan het niet meer.

Precies zoald hierboven staat beschreven werkt het binnen het paardenwereldje. Dus flink lobbyen en hard werken. Als je bevalt en in the picture komt bij "belangrijke mensen" dan zit je goed. Tenminste zo werkt het in onze omgeving Knipoog .

Als ik dit lees dan weet ik denk ik al over welke bedrijven het hier gaat. En ja met deze bedrijven op je cv dan kom je een heel eind Haha!
Dus ik ben van mening dat voor stal werk en een klein stapje hoger je niet echt een opleiding nodig hebt maar, ervaring, sociale vaardigheden, goede motivatie, en veel lobbyen. En dit moet je willen natuurlijk.