Alleen klinisch keuren of ook rontgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:48

youngster schreef:
Bij afkeuren is de rekening voor de verkoper.. Als je dat afspreekt is het wel haalbaar denk ik zo..

dit hoort standaard te zijn!!!
én bij goedkeuring de nieuwe eigenaar

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:53

Dat is zeker niet standaard hoor daantjuhhh...Altijd eerst checken, anders sta je bij de veearts dubbel voor een verrassing als het beestje niet goed is Clown

En er zijn heel veel mensen die er niet mee akkoord gaan Bloos

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:06

gomir schreef:
Dat is zeker niet standaard hoor daantjuhhh...Altijd eerst checken, anders sta je bij de veearts dubbel voor een verrassing als het beestje niet goed is Clown

En er zijn heel veel mensen die er niet mee akkoord gaan Bloos

ik zei: t HOORT standaard te zijn,

ik ga r alleen op deze manier akkoord mee
en de meeste mensen bij ons hebben deze manier van handelen..
ik heb denk ik ong 30 paarden gezien op mijn zoektocht en dat was in de prijsklasse 3000 a 4000 en ik heb eigenlijk alleen maar dit gehoord..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:18

altijd rontchenologisch keuren !!!
er loopt tegenwoordig al genoeg rommel rond !

als ik een paard verkoop, die ik niet langer dan 1,5 a 2 jaar geleden heb laten keuren , dan zijn wat mij betrefd kosten koper, ik weet dat het paard goed is, en gezond is, als een andere dierenarts dat niet vind, is dat niet mijn probleem
heel hard ,maar waar.
ik koop niets zonder te keuren, dus ik weet wat ik in huis heb. heb ik een dier langer als 2 a 3 jaar, dan is het verhaal wellicht wat anders
maar de paarden waar we in handelen zijn 2,5 a 3 als we ze kopen, worden gekeurd, en gaan met de 4 ongeveer weer weg. in zo'n jaar is de kans op ocd redelijk klein. paarden die naar verwachting erg groot worden,kopen we zowiezo niet ..
net als jaarlingen of 2 jarigen van boven de resp. 165 en 170 . die laten we ook lopen
omdat de kans op oc en ocd dan aanzienlijk groter is !

maar ontopic :
gewoon rontchenologisch laten keuren, het kosten verhaal moet je verder zelf maar uitzoeken hoe je dat doet. als je je eigen veearts neemt, dan kun je vragen of ie eerst de risicogebieden doet fotograveren, en stopt zodra er iets mis is
zo doe ik het ook altijd
omdat in de praktijk toch vaker blijkt dat het kosten koper is hoor...
alleen zijn het vaak de handelsstallen die de kosten op zich nemen, om de klanten tevreden te houden Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:37

ik heb een klinische aankoop keuring van mijn paard laten doen. Ik wilde hem in de uitgebreide ziektekosten verzekering hebben en paarden onder de 4500,- volstaan voor de verzekering dan met een klinische keuring. Mocht later blijken dat er toch iets niet helemaal in de haak zit heb je nog wel de zekerheid dat je het grootste deel van je aankoopbedrag terug hebt via je verzekering. Natuurlijk krijg je je emotionele schade nooit vergoed maar je hebt wel weer wat geld in handen om op zoek te gaan naar een nieuw paard. Mijn paard was bij aankoop ruim 2 jaar dus dus nog verziekt door te vroeg aan het werk of te zware arbeid of wat dan ook. Ik heb m dus puur voor de verzekering laten keuren Lachen