Pfiff zadels voor 150,- kan dat wel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

nooit kopen, zo goedkoop kan alleen maar oplichterij zijn!
4 (10%)
nooit kopen, het kan wel, maar ik zou het niet vertrouwen
8 (20%)
misschien, heel erg twijfelen en bang zijn dat het mis gaat...
11 (27%)
Ja, wel kopen, maar je loopt dan wel het risico opgelicht te worden
6 (15%)
JA! kopen, kan best voor die prijs, niets vreemds aan de hand mee...
8 (20%)
Anders...namelijk.....
3 (7%)

Totaal aantal stemmen: 40

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:32

Waarom wordt er in Nederland meteen gedacht dat iets goedkoops slecht is? Vraag jezelf eens af waarom dingen duur zijn. Hier is alles goedkoper. Ook zadels. Want de lonen liggen lager, het leer is goedkoper etc.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:40

oa ervaring.
Zeker betaaljee ook een stukje mee alleen voor de naam.
Als je hier een hoofdstel van 25 euro vergelijkt met een passier dan zie en voelje het verschil echt wel en niet alleen in je protmonee Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:48

never schreef:
zo'n zadel kost inkoop 25 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro dus

Vertel mij dan eens waar je voor dat geld zadels kun inkopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:51

Dat zou ik ook wel willen weten Haha! Haha! Haha! Ik ben ze nog niet tegen gekomen iig

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:03

in duitsland op de beurs de mensen bij ons van het paarde winkeltje gaan ze eens in de zoveeltijd naar duitsland naar een beurs daar kun je ze aanschaffen kaal voor 25 euro .
en dat zijn merkloze zadels ze worden aleen aangeboden als S&K PFIFF en BEAUTY terwijl ze merkloos zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:05

Geef mij dat adresje ook eens Haha! Haha! Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:50

never schreef:
in duitsland op de beurs de mensen bij ons van het paarde winkeltje gaan ze eens in de zoveeltijd naar duitsland naar een beurs daar kun je ze aanschaffen kaal voor 25 euro .
en dat zijn merkloze zadels ze worden aleen aangeboden als S&K PFIFF en BEAUTY terwijl ze merkloos zijn.

Geef mij dat adresje ook maar. Maar wie zet dan de naam erin? In de zadels van S&K of de Beauty staat wel de naam.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:20

Het is natuurlijk vrij simpel om een naam ergens in te stempelen en een dingetje met een of ander initiaal er op aan te brengen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 18:49

Ben benieuwd als iemand gaat kijken bij die man met die Pfiff-zadels, ben benieuwd of het wat is!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:10

Ja en de pfiff leent haar naam daarvoor of S&K.
Afbeelding
adh Pfiff, Aus Dem Hause Pfiff, Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:27

Persoonlijk ga ik liever voor een goede tweedehands of zelfs nieuw van een bekend merk. Kost meer maar je weet iig wat je er aan hebt. Mijn nicht heeft ook zo'n beauty-zadel voor haar paard. Komt ze trots mee aanzetten: "kijk eens, mooi hè." Ik: "Euh, ok?" Vertelt ze trots dat ze het voor 'maar' 300 euri's had, inclusief karton-hoofdstel. Twee weken later zag ik zo'n zelfde zadel dus voor 150 euri op marktplaats staan. Is zij even opgelicht. Ik vind het trouwens niet eens mooie zadels. Ik heb daarom de tweede keuze gestemd. Ondanks de leus waar zadelmarkt mee adverteert, blijf ik erbij: Goedkoop is geen duurkoop.
Wie weet wat je je paard ermee aan doet.

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:11

Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe je met je spullen en paard(en) omgaat. Ik ken ook mensen die met hun merk-zadel een paardenrug aan gort gereden hebben. Puur omdat ze het er altijd zonder nadenken opleggen! Mijn Pfiff kostte geen 150 of 300 euro, hij was wel iets duurder (ca. 1.000,= gulden destijds), maar ik kijk wel regelmatig of hij nog goed ligt. Misschien slijt mijn zadel wel iets sneller als een duurder merkzadel. Maar dat is voor mij acceptabel. Ik heb nu eenmaal niet zomaar 1.000 euro ergens liggen om een zadel aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat het voor beiden moet passen. Anders gaat het feest niet door. Ik denk dat dat ook de doorslag moet geven. Maar ieder het zijne!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 13:21

Ik kan me helemaal vinden in wat Patriesje zegt....als je een goedkoper zadel kunt vinden dat de ruiter goed zit en goed op je paard ligt, vind ik dat geen slechte beslissing.....
Ik heb nu een 2e hands van bokt gekocht (geen merkzadel) en ga het waarschijnlijk vandaag even proberen.
Ik heb een super fijn JC- zadel, alleen is het voor mij aan de kleine kant geworden......