Dillema: wel of niet stoppen met verzorgpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 16:37

ik ben vandaag gaan rondneuzen voor verzorgpaarden. Bij eentje kan ik binnenkort een keer langskomen als de bak wat beter is. En bij een andere kan ik morgen een testritje doen. Dit is een wat ouder paard die superbraaf is en waar ik ook lekker de bossen mee in kan. Dus ff kijken hoe het gaat morgen.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:54

nou, we zijn benieuwd! laat je het nog even aan ons weten ? Lachen
veel plezier en succes!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 17:03

ik laat het zeker weten!!!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:06

Ik zelf hebt ook een lieve uitstraling.En vaak ben ik te lief voor paarden.En soms onzeker.Nu ik bijn elke dag (ja ik weet penny Bloos ) op de manege komt.En vaak moet helpen bij de vervelende paarden leer ik daar van en wordt ik steeds zekerder.Maar dit gaat over mij.Ik ben blij dat je gestopt ben.Ik zou het ook gedaan.En veel plezier met je volgende verzorgpaard/pony

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 09:18

Ik heb zondag op een paardje gereden die was SUPERbraaf, maar hij is niet de jongste meer en ook niet de knapste. Ik kan hier als ik hem wat langer rijd, lekker buitenritjes mee maken. Dus puur recreatief, want meer kan ik niet meer van hem verwachten op zijn leeftijd en met zijn conditie. Een ander probleem bij hem is het zadel wat erop ligt. Ik heb hierbij enorme pijn aan mijn stuitje, dus als mijn eigen zadel niet past, houdt het bij hem op.

Een andere optie is een zesjarige ruin. Hem heb ik nog niet gereden. Ik heb wel gehoord dat ie wat streken heeft, maar dat ie niet gemeen is. Hij zou enorm lui zijn en alles doen om onder het werk uit te komen, hij zou gaan bokken in galop om vervolgens stil te gaan staan om je zowat uit te lachen als je er naast ligt. Maar of ie dat nog doet of dat ie dat alleen deed bij zijn vorige berijder weet ik niet, want die was heel bang op hem. Hij is een jaar niet gereden dus ik wil hem eerst een paar keer longeren. De eigenaar had me het liefst gelijk erop gezien, maar ik ben niet gek.

Dus we wachten ff af welke het wordt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:58

ik vind ze allebei wel leuk klinken, maar met dat jonge dier kan je meer doen. als het voor de recreatie is, is die oudere ook leuk natuurlijk, lekker buitenrijden. veel succes met het kiezen!