Alikesflame"]
een andalusier heeft zeker wel zo'n soort voet maar deze hebben ze overdreven bekapt zo zoals je ziet is de voetas ook gebroken en dat hoort dus niet.
[/quote]
Mssn wel, maar als je zo 'n dier in het wild laat rondlopen, zal ie zeker niet zo hoog op z'n hoeven staan denk ik.
Gewoon omdat sommige mensen ie mooi vinden, moet dat maar zo worden bekapt (in dit geval overdreven
)
[quote="merrieveulen schreef:nee klopt, natuurlij gezien hoort het niet zo. maar als je die andalusiër nu 'goed' zou gaan zetten, wordt hij zeker kreupel, omdat zijn gewrichten en pezen het zo gewnd zijn zeg maar. het kan ook aangeboren zijn (foutje).
Natuurlijk, als je hem nu gelijk kort zou zetten, zou ie zo kreupel als ik weet ni wat lopen. Alles is er aan gewend zoals jij zegt
.
Ik kan dat mooi vergelijken met toen ik op krukken liep: Ik 'steunde' (eigenlijk gewoon alleen wegzetten
) enkel met mijn tenen tegen de grond en met mijn hiel omhoog (had een spierscheur in mijn kuitspier) en ik heb zo twee weken gelopen. Mijn spier was toen verkort en die moest opgerekt worden, want ik moest weer met mijn hiel op de grond lopen. Was ook geen lachtertje
.
Misschien niet de ideale vergelijking, maar het lijkt er toch een beetje op
.