Hoeven slijten snel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:53

Sylleke schreef:
Ik ben het hier wel mee eens, maar ik denk niet dat een paard van nature zo 'n hoeven heeft als die Andalusiër. Ik heb er geen verstand van hoor Knipoog , maar een paard in het wild loopt volgens mij toch niet met zo 'n hoeven rond.

nee klopt, natuurlij gezien hoort het niet zo. maar als je die andalusiër nu 'goed' zou gaan zetten, wordt hij zeker kreupel, omdat zijn gewrichten en pezen het zo gewnd zijn zeg maar. het kan ook aangeboren zijn (foutje).

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:40

Alikesflame"]
een andalusier heeft zeker wel zo'n soort voet maar deze hebben ze overdreven bekapt zo zoals je ziet is de voetas ook gebroken en dat hoort dus niet.
[/quote]

Mssn wel, maar als je zo 'n dier in het wild laat rondlopen, zal ie zeker niet zo hoog op z'n hoeven staan denk ik.
Gewoon omdat sommige mensen ie mooi vinden, moet dat maar zo worden bekapt (in dit geval overdreven Knipoog )

[quote="merrieveulen schreef:
nee klopt, natuurlij gezien hoort het niet zo. maar als je die andalusiër nu 'goed' zou gaan zetten, wordt hij zeker kreupel, omdat zijn gewrichten en pezen het zo gewnd zijn zeg maar. het kan ook aangeboren zijn (foutje).

Natuurlijk, als je hem nu gelijk kort zou zetten, zou ie zo kreupel als ik weet ni wat lopen. Alles is er aan gewend zoals jij zegt Lachen.

Ik kan dat mooi vergelijken met toen ik op krukken liep: Ik 'steunde' (eigenlijk gewoon alleen wegzetten Lachen ) enkel met mijn tenen tegen de grond en met mijn hiel omhoog (had een spierscheur in mijn kuitspier) en ik heb zo twee weken gelopen. Mijn spier was toen verkort en die moest opgerekt worden, want ik moest weer met mijn hiel op de grond lopen. Was ook geen lachtertje .
Misschien niet de ideale vergelijking, maar het lijkt er toch een beetje op Lachen.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 14:26

Het heeft even geduurd, maar hier zijn dan de foto's
Afbeelding
Afbeelding

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:00

Hoi,

De hoeven zien er niet echt kort uit. Van de stand is niet heel veel te zeggen daar de foto's van voren zijn gemaakt.

De hoeven zien er wel mooi stevig uit, maar te lang op de verzenen. Dus van achteren. Kun je nog een foto maken van opzij. Een juiste stand van de hoef zorgt ook voor gelijkmatige slijtage en juiste doorbloeding. Dus kort gezegt een hoef in de juiste stand en vorm houd zich zelf in stand.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:04

Mooie hoefjes!

Maar wat Josefien ook zegt, niet te beoordelen zo!
En ik kan hier echt niet uit afleiden dat de verzenen te hoog zijn hoor! Dan zou je nog even van achter en opzij(camera op de grond!) een plaatje moeten maken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:21

Alikesflame schreef:
een andalusier heeft zeker wel zo'n soort voet

Ik ken zat Anda's met zulke mooie hoeven:
Afbeelding