Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

merrieveulen schreef:idd sportbrok vind ik niet zo'n goed idee. wij hebben een pony op stal die een paar jaar in de spor heetf gelopen, maar sinds twee jaar staat ze stil. wel krijgt ze nog altijd sportbrok. ze is aan de dunne kant, drinkt veel om van de overdosis eiwit af te komen en heeft stalbenen, ondanks het feit dat ze in een loopstal staat. om een paard dikker te krijgen is bruin brood ook goed. ongeveer een half brood per dag kan al genoeg zijn. is misschien wel prijzig.....

daantjuhhh schreef:dat vind ik nog al dubbelzinnig,
sportbrok..
maar drinkt veel om van de overdosis eiwit af te komen..
waarom dan sportbrok..
ik kan me vergissen, maar volgens mij zit r meer eiwit in sportbrok dan gewone brok????
. er staat een grote ton vol gewone brok maar de eigenaar van het paardje vertikt het om met de 'stal (basis) brok' mee te doen. ('ze is hier al aan gewend' zeggen ze dan
) daarnaast is ze te dun, maar zo komt ze nooit op normaal gewicht natuurlijk.... ze mesten ook te weinig uit, ze staat soms een paar dagen in de stront. de pensionhouder is er ook flink kwaad over, maar ja, het is niet zijn paard.... vroeger heeft het (nu 10-jarige paardje) in de sport gelopen, nu is haar rug eraan door teveel springen op jonge leeftijd en verkeerde training. nu wordt er elk jaar een veulen bij gefokt. ik vind het zoooooo zielig, het paardje was vroeger heel lief, maar nu wil ze trappen en bijten omdat ze zo in de steek gelaten is en pijn heeft (enorme stalbenen en te laat bekappen
). als iemand een tip heeft om hier iets aan te doen, hoor ik het graag.....merrieveulen schreef:juist, ze krijgt sportbrok terwijl ze niets doet en moet veel drinken om van de eiwitten af te komen. het is gewoon zielig. er staat een grote ton vol gewone brok maar de eigenaar van het paardje vertikt het om met de 'stal (basis) brok' mee te doen. ('ze is hier al aan gewend' zeggen ze dan
) daarnaast is ze te dun, maar zo komt ze nooit op normaal gewicht natuurlijk.... ze mesten ook te weinig uit, ze staat soms een paar dagen in de stront. de pensionhouder is er ook flink kwaad over, maar ja, het is niet zijn paard.... vroeger heeft het (nu 10-jarige paardje) in de sport gelopen, nu is haar rug eraan door teveel springen op jonge leeftijd en verkeerde training. nu wordt er elk jaar een veulen bij gefokt. ik vind het zoooooo zielig, het paardje was vroeger heel lief, maar nu wil ze trappen en bijten omdat ze zo in de steek gelaten is en pijn heeft (enorme stalbenen en te laat bekappen
). als iemand een tip heeft om hier iets aan te doen, hoor ik het graag.....
sorry hoor, dat ik dit hier neerzet, maar moest het even kwijt....