Je paard in laten slapen en de verzekering (Amev)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:45

Ilindra schreef:
Deze zaken zijn dus een van de redenen waarom ik mijn paarden niet verzekerd heb.
Moet er niet aan denken dat iemand anders gaat beslissen wat de medische behandeling van mijn paarden zal zijn en of ik ze wel of niet mag laten inslapen.

ik heb er verder geen ervaringen mee want dit is pas me eerste paard maar het kan toch je toch ook een hoop geld schelen als er wat mee aan de hand is?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:51

Helaas zijn er mensen die hun paard om minder ernstige redenen laten inslapen (en dus het verzekeringsgeld opstrijken) en werken sommige DA's daaraan mee. Daar lijden de goeden dus weer onder.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:54

paars schreef:
Helaas zijn er mensen die hun paard om minder ernstige redenen laten inslapen (en dus het verzekeringsgeld opstrijken) en werken sommige DA's daaraan mee. Daar lijden de goeden dus weer onder.

gelukkig zijn er meer mensen die dat niet doen dan wel
(neem ik aan)

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:23

Ilindra schreef:
Deze zaken zijn dus een van de redenen waarom ik mijn paarden niet verzekerd heb.
Moet er niet aan denken dat iemand anders gaat beslissen wat de medische behandeling van mijn paarden zal zijn en of ik ze wel of niet mag laten inslapen.

Ja ik kan soms best begrijpen dat je je paard niet verzekert... hoge premie en dergelijk... Maar ja als het fout gaat moet je ook alles zelf betalen en ben je alles kwijt... nou was dit nogal een duur paard. uiteindelijk is het maar goed geweest dat die verzekerd was anders waren we een heleboel geld kwijt... ben je nu alsnog wel maar krijg je tenminste nog iets terug....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:40

Iedereen bedankt voor alle input, daar hebben we zeker wat aan.
Ilindra, ik begrijp je gedachtengang wel, maar het is hier totaal niet relevant omdat het paard waar het om gaat wel verzekerd is.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:40

Mijn eerst paard was ook daar (was toen nog Hippo) verzekerd. Een koliekaanval is haar fataal geworden en ik heb geen enkel probleem gehad met de uitkering. Een aantal jaar later heeft een ander paard spat gekregen die na een jaar weer terug kwam. In oveleg met de dierenarts hebben we besloten verder behandeling te stoppen en na overleg met de verzekering is een bedrag uitgekeerd waarna we hem terug gekocht hebben. Omdat hij niet door een levensbedrijgende ziekte afgekeurd werd, werd er maar 80% van de verzekerde waarde uitgekeerd en we moesten wel meer betalen dan de slachtprijs om hem terug te kopen. Maar daar was wel over te onderhandelen. Dit ging trouwens via de slager die hem anders had opgehaald. Nu is hij twintig en loopt nog een aantal keer in de week met een beginnende ruiter.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:58

Citaat:
Komt het dan wel eens voor dat als een eigen veearts adviseert om tot euthanasie over te gaan, dat de inspecteur van de verzekering beslist dat het paard best nog even meekan en moet blijven leven?

ja helaas wel, paard van een stalgenoot met allemaal nare afwijkingen aan sesambeentjes enzo.
Uitgedokterd in Utrecht,maar volgens de inspecteur van de AMEV kon ie nog wel een poosje mee, was verzekerd als recreatiepaard.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:07

Lovely schreef:
Komt het dan wel eens voor dat als een eigen veearts adviseert om tot euthanasie over te gaan, dat de inspecteur van de verzekering beslist dat het paard best nog even meekan en moet blijven leven?

Het paardje dat ik reed, had haar been gebroken (hing er los bij en kon daar ook niet meer op staan) op stal. De DA zag ook geen mogelijkheid meer om dat te genezen. Kon de verzekering niet overtuigen. Moest een afspraak maken wanneer hun langs konden komen om de situatie te bekijken. Dat kon wel een dag duren. Zie je het voor je, een paard met een gebroken been en dan nog een dag wachten op de verzekering? Uiteindelijk toch kunnen overtuigen en paard in laten slapen. Verzekering is ook niet meer geweest.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:14

smurf schreef:
ja helaas wel, paard van een stalgenoot met allemaal nare afwijkingen aan sesambeentjes enzo.
Uitgedokterd in Utrecht,maar volgens de inspecteur van de AMEV kon ie nog wel een poosje mee, was verzekerd als recreatiepaard.

Ja, als recreatiepaard kan het natuurlijk lang aan. Je kan dan ook beter vermelden dat je hem gebruikt voor de sport.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:16

smurf schreef:

les 1: verzeker je recreatiepaard ook altijd als sportpaard liefst voor dressuur+springen! dan worde ze eerder afgekeur(alhoewel, bij lundi was t ook niet soepel gegaan Scheve mond )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:16

Citaat:
Je kan dan ook beter vermelden dat je hem gebruikt voor de sport

niet echt geloofwaardig bij een zware koudbloed, dan keuren ze hem niet eens aan

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:20

Mijn Clydesdale is verzekert voor de (dressuur)sport, heb alleen nog nooit een wedstrijd met hem gelopen Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:29

smurf schreef:
niet echt geloofwaardig bij een zware koudbloed, dan keuren ze hem niet eens aan

Marathon rijden is dat geen sport dan .

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:47

Ik lees wel erg veel negatieve verhalen over de Amev.
Mijn ervaringen zijn eigenlijk heel positief.

Ik heb een dergelijks (afkeuring) twee keer (helaas) meegemaakt en in beide gevallen waren we het heel snel eens over de afkeuring en terugkoop. Wat je na de terugkoop met je paard doet, is dan geheel jouw eigen keuze (dus: of tot de dood je scheidt, of in laten slapen)

Amev heeft absoluut niet moeilijk gedaan (ondanks het feit dat het hier ging om paarden die ALLEBEI klin&rontg 100% in orde waren)

Dus als ik ooit weer een paard zou verzekeren, zou ik dit zeker weer bij de Amev doen hoor. Ben super tevreden over ze. OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:01

bij mij ging het met Quentin dus perfect en heel makkelijk, ataxie was een goede reden om af te keuren, netjes uitbetaald en mocht hem terugkopen

destiny, spat&hko was wel een probleem, is dus niet uitbetaald, maar dat is alweer 5 jaar geleden gebeurd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 08:44

Citaat:
Marathon rijden is dat geen sport dan

niet met zo'n zwaar paard als die bij mij op stal en de mijne (ook zware koudbloed) kon ook alleen voor de recreatie verzekerd worden, is ze anders veel te riskant: zwaar paard, loopt erg op de voorhand -> hoog risico HKO

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:03

Lees dit stukje maar eens over een inspecteur van de Amev/Hippo!
Als ik er aan terug denk begint mijn bloed opnieuw te koken!
[VvdD] Woest ben ik op de verzekering!

Het paard heeft tot half maart door moeten martelen! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:36

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn paard niet te redden is. Huilen

Hij is ook bij de Amev verzekerd. Afgelopen vrijdag heeft de dierenarts een brief gestuurd met daarin de feiten. Gisteren kregen we te horen dat ze hem over wilde nemen.

Wij mogen het paard wel zelf weg brengen naar een door hun aangewezen plaats.

Kortom de Amev heeft wat ons betreft het geheel snel en correct afgewikkeld.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:05

Tja ja kan pech hebben bij een verzekering en geluk denk dat hieruit wel blijkt dat het goed mis kan gaan (lundi) en het ook goed kan gaan (femmy). Denk dat goede communicatie met de betreffende maatschappy erg belangrijk is. En de betreffende persoon die je daar treft.

Ik beging toen leys ziek werd ook een fout. Officieel had ik voordat hij geopereerd werd het moeten melden bij deverzekering. Je begrijpt dat er zoveel stress en spanning was dat ik er niet bij stilstond. Ook al was hij er niet voor verzekerd is had het toch gedaan dan maar voor mijn kosten. Hij verdient die kans. Voordat hij openging meldde ik al dat hij na de operatie geen waardig leven meer zou hebben (dus niet meer gereden kan worden) ik hem liever zou laten gaan. Het klinkt hard maar ik heb niets aan een paard wat niet meer onder het zadel kan. Ik begreep later dat dit niet zou mogen volgende de verzekering. Ik had echt zoiets van JAMMER DAN ik wil controle blijven houden. Gelukkig stond mijn DA en ook de Uithof achter me en zouden het wel oplossen. Gelukkig ging alles goed en leeft hij nog en kan hij alles nog.

Mijn nieuwe paard gaat volledig de verzekering met foto's op een hoge waarde ik heb hem puur al sportpaard gekocht dus wil ik wel dingen afdekken. Ik heb idd met de interpolis het nodige doorgenomen ze zijn best flexibele als het maar via een officiele DA gaat die aangesloten is bij hun.

Ik zal altijd in belang van het dier kiezen en dan helaas maar geen uitkering of minder maar ik kan het niet aanzien en het hem ook niet aandoen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:53

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik tot nu toe persoonlijk ook alleen maar goede ervaringen heb gehad met de AMEV/HIPPO. Toen was het nog wel alleen HIPPO Assurantien dus misschien dat dat scheelt.
Mijn vorige paard is afgekeurd, heb ik zelf weggebracht en de uitkering stond al eerder op mijn rekening dan dat ik het paard had weggebracht.

Ik hoor alleen van de laatste tijd hele negatieve verhalen over de AMEV.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:02

Heb een paard in de verzekering bij AMEV en twee bij Interpolis. Heb bij allebei gelukkig nog geen ervaringen met UITbetalingen, wel met PREMIEbetalingen Boos!
De tijd zal het leren welke ons het beste bevalt....

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:05

smurf schreef:
niet met zo'n zwaar paard als die bij mij op stal en de mijne (ook zware koudbloed) kon ook alleen voor de recreatie verzekerd worden, is ze anders veel te riskant: zwaar paard, loopt erg op de voorhand -> hoog risico HKO

Die van mij is maar 900 kilo Schijnheilig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:08

en heb je die verzekerd gekregen bij de AMEV als sportpaard?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:23

Ja, zoals ik al bij m'n andere berichtje had neergezet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:27

ik zie alleen maar staan dat ie 900 kilo weegt Verward maar goed, ik heb niet teruggebladerd, zit op m'n wrk namelijk.
Knap hoor, dat heb ik niet voor elkaar gekregen, de inspecteur zag mijn paard en zei: dat is een boerenknol, die zal nooit iets anders doen dan grasmaaien.... en tot nu toe heeft ie gelijk gehad!