Arm, arm paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:42

Majo schreef:
Kippenluis? Wij hebben ook kippen. Worden ze daar ook kaal van? Want zijn hele hoofd jeukt inderdaad. Over twee weken hoor ik pas wat er van de kweek geworden is.... maar ik hoor al dat het van alles kan zijn!

Ja hij had het voornamelijk op zijn hoofd en nek. Hij schuurde zichzelf helemaal kapot. Ze zaten namelijk ook in het hooi en stro, dus die beesten bestookten hem gewoon als hij aan het eten was.
Hijw as het enige paard wat er zoveel last van had op stal. en het leek exact op een schimmelinfectie
Er is toen een ongedierte bestrijding bijgeweest, de hele muren krioelde gewoon van de luis (of was het vlooien?) brr. Alles gereinigd en het was over. uiteraard de kippen de deur uit gedaan Lachen

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:46

Schimmelinfectie zijn toch allemaal kale plekjes? ik ben net bij de mijne geweest en het is nog erger geworden ik weet nu niet meer wat ik moet doen Verward Heb er steeds imavarol opgespoten maar het helpt niet:S

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:29

helpt het niet als ik hem scheer en dan behandel dan kan meteen ze haar gewoon groeien en zit ik meteen op ze huid

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 17:38

Imaverol opgespoten? Mag ik vragen hoe jij dat doet dan? Je moet je ook bedenken, dat je het hoofdstel goed insmeert met Imaverol, want daar zitten de schimmelsporen ook op. De borstels ontmetten, als het kan de dekens ook wassen. Het is echt een werk hoor, als je paard schimmel heeft Boos! Is niet leuk Boos! Zou je misschien een foto kunnen maken van zijn hoofd? Ik neem aan dat de plekken op zijn hoofd zitten? Imaverol is hardnekkig spul, je moet dat 2 dagen achter elkaar gebruiken en dan een dag overslaan. Dan weer 2 dagen, dag overslaan. Niet alleen OP de plekken smeren, maar ook ernaast. De sporen kunnen overal zitten. Als je het zo doet, zou het over moeten gaan. Wees niet ongeduldig, verwacht niet dat het binnen een paar dagen over is. Kan wel een paar weken duren. En kijk zeker uit bij andere paarden want het is zeer besmettelijk.

Als de Imaverol na een paar weken niet blijkt te helpen, wat dus bij mijn paard het geval is, zou ik de DA roepen. Misschien dat die een oplossing weet. Ik ben wel heel benieuwd hoe de plekken er bij je paard uitzien, of ze hetzelfde zijn als die van mijn paard. Zou je een foto kunnen maken?

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:50

Na het zit bij mij paard niet op ze hoofd het zit in ze linker en rechter flanken en begint nu op ze buik.
Het zijn plekken waar het haar bijna weg is dus bijna kale plekken.
En jah me dekkens zijn al gewassen en me bortsels.
Er staat op mijn verpakking 50x verdunnen. ik doe het in een waterspuitbusje en dan verdun ik het met lauw water en dan spuit ik het op ze flanken enzo waar het zit.
En ja ik bel morgen ochtend de DA om te vragen om langs te komen.
Maar ik heb gelezen dat schimmel juist korstjes zijn, en bij mij zijn het allemaal kale plekjes.
Ik wacht het morgen af wat de DA zegt en zal morgen wel ff foto maken!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 19:09

Mmmm, schimmel op de flanken heb ik nog nooit van gehoord, maar natuurlijk zal dat ook wel bestaan. Alle schimmel is vervelend.
Ben ik nog steeds benieuwd hoe het eruit ziet Lachen Bij Dancer begint het met kale plekken, echt dat de huid zichtbaar is en dat de haren eraf zijn. Daarna komen er korstjes op inderdaad, met een soort van gelig plakspul. Dat is wondvocht, volgens de DA. Als het echt heel hardnekkig is, kunnen er ook bloedplekjes opzitten, dat heeft die van mij dus. Ik weet nooit goed of ik de korstjes er nu af moet krabben of het maar gewoon moet laten zitten. Wat denk jij?

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:18

ik denk gewoon laten zitten misschien wordt het erger als je ze eraf haalt

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:19

Hier nog eentje met een paard met schimmel, onderhand nu 3/4 weken aan de gang. Haar hele hoofd is kaal aan de rechterkant (daar begon het) links minder. Wij smeren er olie op (zonnebloem) met een kwastje dik aansmeren, ook goed ruim om de plekken heen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:14

olie op schimmel? het lijkt me dat je toch een schimmeldodend middel moet hebben.....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 20:18

Mijn moeder is doktersassisente en ze zei dat de tip van het zout wel prima is. MAAR! Niet op de manier waarop de tip werd gegeven. Je moest niet zoveel zout in het water doen dat het niet meer oploste, want dan vreet het de hele huid weg. Dat is ook niet echt de bedoeling. Maar 0,9%. Dus 9 gram zout in een liter water. Het water koken, daarin het zout oplossen en af laten koelen. Als je het daarmee schoonmaakt, wordt alles weer ontsmet. Dus dat ga ik morgen zeker proberen. De tip was dus zeker nuttig, alleen ga ik het iets anders doen.
Ik hoor wel dat die van mij niet de enige is die schimmel heeft. Ik vraag me af hoe schimmel ontstaat!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:22

toen mijn pony dus schimmel had hele tijd geleden, moest ik hem compleet wassen met de imaverol en geen plekje overslaan. na tijdje is het gelukkig weggegaan.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 20:25

De Imaverol hebben we al besproken en er waren dus een paar paarden bij wie dat totaal niet hielp. Maar bedankt voor de tip! Ik vind het kei fijn dat er zoveel lieve mensen zijn die meedenken!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:29

Summertje schreef:
Hier nog eentje met een paard met schimmel, onderhand nu 3/4 weken aan de gang. Haar hele hoofd is kaal aan de rechterkant (daar begon het) links minder. Wij smeren er olie op (zonnebloem) met een kwastje dik aansmeren, ook goed ruim om de plekken heen.

werkt dat dan? nog nooit van gehoord? ik dacht dat je idd een schimmeldodend middel voor moest hebben.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:36

Ik heb de mijne zojuist met de zoutoplossing ingesmeerd. Ik zal wel eens verslag doen van de werking, als het werkt, kunnen misschien meer mensen dat proberen! Waar Bokt allemaal wel niet goed voor is! Knipoog

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:03

ik vind het er niet uitzien als een schimmel, zo op de foto.
Ik zou een schraapsel van de huid/haren adviseren met evt een biopt.

Of even naar Utrecht gaan drs . marianne sloet is helemaal van de huidproblemen.
Een half jaar is wel lang.
Ben benieuwd of er iets uit de kweek komt.
houd ons op de hoogte !

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:46

Het ziet er bij Dancer ook meer uit als een kale plek.
De mijne heeft ook allemaal kale plekken.
Vandaag komt de DA ff langs hij moest zowieso nog eens langs komen want er was wat verkeerd gegaan met ze chipnummer.
Komt die oen langs beschrijf ik me paard jah arabier vos helemaal achterin.
Wat doet ie neemt ie het eerste paard wat totaal niet op een vos en arabier lijkt.
Belt ie op of het klopt.
Wij nummer zeggen heeft ie dus de verkeerde.
Blijkbaar weten ze geen verschil in een arabier en een vos en een bruin paard Verward
Ik zal vandaag even foto maken van ze kale plekjes!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 13:13

kiana"]
ik vind het er niet uitzien als een schimmel, zo op de foto.
Ik zou een schraapsel van de huid/haren adviseren met evt een biopt.
[/quote]
Done! Gisteren gebeurd Haha!

[quote="kiana schreef:
Of even naar Utrecht gaan drs . marianne sloet is helemaal van de huidproblemen.
Een half jaar is wel lang.

Gelukkig ligt Utrecht om de hoek Schijnheilig Dat is echt ver hoor! En Dancer heeft voor zover ik weet nog nooit in een trailer gestaan, dus dat FF laat er maar af. Ik wacht af wat de DA uit de kweek haalt, en ga dan weer verder denken. Nu was ik het af met de zoutoplossing om alles schoon te houden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:21

Er zijn ook paarden die rare plekken krijgen als er verf word gebruikt voor de stallen die er niet voor bedoeld is. Is je stal misschien geverfd (op de foto lijkt mij van niet maar misschien gebeitst ofzo) gewoon even om uit te sluiten.

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:40

Hey majo!
Vandaag is de DA bij mij geweest en die denkt dat het ook schimmel is.
Hij heeft een schraapsel van ze huid meegenomen en dat gaan ze onderzoeken.
Het kan alleen wel 3 tot 6 weken duren voor ze het definitief weten.
in die tijd moet ik hem met betadineshampoo wassen.
Misschien moet je het ook eens met betadine shampoo proberen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 17:26

Mijn stal is niet geverfd, de planken van mijn oude bed zijn er tegenaan gespijkerd Lachen Betadine is ook een goed idee! Heeft dat niet dezelfde werking als de zoutoplossing? Het is toch voor het schoonhouden enzo?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:12

hey majo!
wij gebruiken altijd sebasil voor de paarden als ze schimmel hebben!
we wassen ze van top tot teen en de borstels enzo gaan ook ale maal mee! we doen dit meestal 1x per week als het paard schimmel heeft en dit herhalen we de week er op werkt echt heel goed hoor!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:34

Mijn pony heeft ook zoiets gehad (of het lijkt er tenminste op). Ik moest haar toen elke dag met betadine shampoo wassen. Hielp toen wel.

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:50

Betadine shampoo is voor het desinfecteren en het tegen gaan dat het verder uitspreid.
Me imaverol hielp niet weet nu ook waarom hij was net een maand overtijd:PDom niet opgelet.
Vanaaf haal ik nieuw imaverol en meteen betadine shampoo.
Alleen wat wel weer minder is dat ik hem moet wassen en straks wordt hij ziek met die kou. want wij hebben geen warm water.
Jah uit de kraan in stal dan moet ik met emmers lopen

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 17:41

Joh, dan pak je toch een emmer met warm water en doet daar een beetje Imaverol in? Daarbij heb ik Dancer zijn hoofd gister ook met ijskoud water afgedaan, en hij leeft nog Knipoog Kunnen ze wel tegen hoor Lachen Waar blijven de foto's? Ik wil het nog steeds graag zien!

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:50

ja ik weet het ik was het vergeten:P zal morgen even die foto's maken