Stagetopic Paardensector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:16

ik loop op dit moment stage bij Franklin Posmus en Elisabeth Penterman op stal, stal posmus dus Lachen heel leuk, als je je een beetje inzet mag je ook vrij veel en ze laten je er zeker niet alleen de rotklusjes doen!! je kan er erg veel leren, niet rijden maar wat wil je met zulke dure paarden Knipoog

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:19

We hebben ook plaats voor een stagiair www.stal-baroque.nl. Hoofdzakelijk staan er Andalusiers (hengsten, merries, jonge paarden). Leuke stage! Mogelijkheid om paard(en) mee te nemen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:26

Stal Oosteinde in Onderdijk (gem. Wervershoof)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:31

Ik ga volgend jaar naar de CAH, en moet dan een voorstage doen van een maand, dus ik houd dit topic ook zeker in de gaten!
En ik heb ook het liefst een stage waarbij mijn eigen pony mee mag Lachen

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:25

Bella schreef:
Mensen die een leuk stageadres in de paardensector weten (mag gecombineerde bedrijven, dus incl koeien/schapen oid) zouden jullie deze hier willen vermelden met een beschrijving van het bedrijf erbij? (liefst binnen NL)

*het is namelijk weer orientatietijd Haha! en I need some help*
Laatst bijgewerkt door Ro0sj op 02-12-04 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:28

Er zijn heeeeel veel stageplaatsen...ieder paardenbedrijf wil wel iemand, aangezien het voor dei bedrijven lekker goedkoop is. Er zijn ook boeken van paardenbedrijven die lid zijn van zon vereniging.

Die zijn dus goedgekeurd als stageplaats!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:29

Mariek87 schreef:
Ja je kan ook kijken op http://www.aequor.nl

Idd. Hier staan echt bijna alle stage adressen op m.b.t. dieren (en dus ook paarden).

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:38

Ro0sj schreef:
Er zijn heeeeel veel stageplaatsen...ieder paardenbedrijf wil wel iemand, aangezien het voor dei bedrijven lekker goedkoop is. Er zijn ook boeken van paardenbedrijven die lid zijn van zon vereniging.

Die zijn dus goedgekeurd als stageplaats!

Weet ik, maar ik vind het wel net zo fijn als ik ook een beetje beeld kan creeeren bij het zoeken naar een bedrijf. Niet dat ik allerlei bedrijven hoop ga geven, dat ik als stagiare zou kunnen komen, maar ik dus maar voor eentje kies. Dit is een paardenforum, met zo gedacht, genoeg mensen die ervaringen hebben of zelf een bedrijf. En zo kan ik lekker rustig orienteren. Zitten namelijk al een paar bedrijven tussen dit lijstje die op de kanshebberlijst staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:17

Nou ik heb waarschijnlijk een stage!! Bij sherwood ik kan intern.,, dusse, ik weet het denk ik al..

Voor de liefhebbers

de ezelsocieteit in zeist kun je ook. Ik had deze eerst op mijn lijst staan maar je kunt er niet intern en om nou iedere dag heen en weer te reizen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:36

ik heb nog nooit stage gelopen maar weet wel een leuk aderes

de beredenpolitie in boxtel...stagiares mogen hier veel doen heb ik gehoord

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:49

Leestensch Hof, Wervershoof (Hengstenhouderij, opfok en training). Voor meer info kun je me pb'en.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:08

0ojannekeo0 schreef:
ik heb nog nooit stage gelopen maar weet wel een leuk aderes

de beredenpolitie in boxtel...stagiares mogen hier veel doen heb ik gehoord

Meisje uit mijn klas heeft ook een poging gedaan bij de bereden politie, maar het schijnt dat die te beroerd zijn om de stagevergoeding van 5 euro per dag te betalen..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:52

Wie een stage in de omgeving van twente zoekt moet mij even pben

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:24

in ruurlo zit de western riding achterhoek hier lopen ook mensen stage (ook niet western)
en mischien bij nooitgedacht in borculo heb er ook wel eens stagerais( weet nie hoe je dat schrijft) zien lopen site weet ik niet maar als je de zoekfunctie gebruikt vind je wel wat en verder wat al eerde is genoemd nijhog uit geesteren gelderland hele vriendelijke mensen en ik denk dta je dara een hoop leert!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:31

Aequor keurt ook bedrijven goed die niet aan eisen voldoen. Wanneer stagelopers hierover mailen wordt er niet gereageerd.
Voorbeeld is Manege de Driesprong in Geffen.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:06

Dreamstables een africhtingsstal in Hilvarenbeek. voor meer info kun je kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:11

www.horseteam.nl erg leuk en zeker leerzaam.

Ik ben zelf op zoek naar een stageplaats met andalusiers, waar shows en clinics worden gegeven.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:17

Ik wil het topic toch nog even weer omhoog halen Bloos

Aangezien er vast nog genoeg mensen zijn die een stageplek zoeken.

Ik heb inmiddels zelf een stageplek gevonden bij Gert vd Hof.

Wat mij ook erg leuk leek is Hengstenhouderij Brinkman in Twello, www.wbrinkman.nl , het schijnt daar heel gezellig en leerzaam te zijn en je kan er intern en je paard meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:21

DS_anne schreef:
Dreamstables een africhtingsstal in Hilvarenbeek. voor meer info kun je kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift.

ik heb daar informatie gezocht daar, maar er is verder nooit meer contact met mij opgenomen.. Verward

Jammer, maar helaas..

ammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:44

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:04

Luckey schreef:
ik heb daar informatie gezocht daar, maar er is verder nooit meer contact met mij opgenomen.. Verward

Jammer, maar helaas..

Haha, ja we hebben het hier wel over paardenmensen Tong uitsteken.

Misschien een idee om de telefoon te pakken en gewoon eens te bellen?

Bij 9 van de 10 paardenbedrijven waar je via mail/site informatie zoekt krijg je geen reactie terug Haha!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:32

Wij hebben inmiddels al 12 stagiaires gehad over de laatste 3 jaar. We hebben ook wat te bieden, kijk maar even op onze site!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:47

Interessant! Kan je bij jullie ook intern en je paard meenemen?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:03

Je kunt inderdaad intern en een paard meenemen is alleen in de zomer mogelijk aangezien we maar een klein bedrijf zijn (bewust trouwens hoor, we willen geen megabedrijf en een megahypotheek Knipoog). We hebben zowel MBO als HBO stagiaires gehad, en zijn Aequor erkend. Momenteel hebben we al een MBO student die 2 dagen in de week komt en vanaf mei komt er iemand van het Van Hall instituut voor een blokstage van enkele maanden.

pompidom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:29

Je kan ook eens kijken op www.stalpetersburg.nl. Daar heb ik vorig jaar mijn drie maanden orientatie stage gelopen. Je leert hier erg veel en rijden mag ook (meestal wel onder begeleiding, maar daar leer je weer veel van Knipoog Bovendien zijn het leuke en aardige mensen. Eigenpaard mee was bij mij geen probleem. Op hun site staat uitgebreide informatie over het lopen van een stage bij hun op stal (wat ze er van verwachten en wat je er van kan leren). En het is nog lekker bij je in de buurt ook..