Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik neig zelf meer richting de methode met speciaal beslag en DA's. Ik vind hoefijzers niet verkeerd, alleen de ijzers die ze nu heeft worden echt afgeraden op www.hoofcare.nl en dat vond ik nogal eng.Citaat:Goed hoefsmid dus gebeld voor de ijzers. .
Hij was het er niet mee eens dat ze op eggbars moest. Hij zei dat goed bekappen en bijhouden voldoende moest zijn. Ik wilde toch echt dat ze op ijzers kwam te staan, dat bekappen proberen we al lange tijd en ze blijft slecht lopen. Toen heeft hij haar voorhoeven op ijzers gezet. Achter waren niet nodig zei hij.
Citaat:oh jezus... ik wil die ijzers eraf hebben!!!!
Heeft iemand wel goede ervaring met deze ijzers??
Hoe haal ik een net gezet ijzer van de hoef af?
maar is wel wat er aan de hand is. Sugarmiss heeft dat heel goed uitgelegd in haar eerste bericht in dit topic.

Jasmijn schreef:De hoefsmid heeft toch alleen ijzers eronder geslagen omdat dat perse wilde (op aanraden van de DA?)
Dus waarom niet vragen of de smid ze er weer onder uit wil halen. Hij was er toch al niet voor om haar op ijzers te zetten.
Ik ken de personen in kwestie allemaal, en hoewel beide dierenartsen bij mij heel hoog in het vaandel staan (ik heb ze zelf ook als DA, tot volle tevredenheid) zou ik in dit geval toch met de hoefsmid mee gaan.
Maar verder informeren kan natuurlijk geen kwaad, pas alleen op dat je niet nog meer de weg kwijt raakt bij nog meer verschillende adviezen.

Citaat:Ik heb het zelf helemaal niet op zweverige verhalen e.d Voor mij vallen "natuurlijk bekappen" e.d daar al heel snel onder. Ik sta er wat kritisch tegenover maar sluit het ook niet meteen uit.
griebels schreef:Een smid weet vaak toch meer over de hoeven als een DA!?