Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het is een fase waar je doorheen moet en als je straks gewonnen hebt dan gaat het beter dan daarvoor. denice schreef:nog een keer echt bedankt. ik voelde me er best wel rot door. nu wat minderde eigenaar rijdt er niet op, omdat hij oud is en zijn been heel stijf is. soms gaat hij een rondje draven en doet dit dan als ik klaar ben, en het paard dus niet meer steigert. dan is hij warm. het probleem is, hij lijkt gewoon nooit moe te worden.
ik wil niet bang zijn en hem gewoon een flinke rotklap geven, maar dat durf ik niet meer zo goed, en ik ben zo boos op mezelf!
maar aan de andere kant weet ik eigenlijk dat het komt omdat hij gewoon te weinig eruit komt en doet. dus heeft slaan dan wel zin?
soms vind ik het ook echt te gevaarlijk. stel je voor dat we beiden naar achter klappen....
denice schreef:vandaag weer gereden en eerst maar gelongeerd. toen zonder zadel erop gesprongen en gereden, en geen enkele keer steigeren. soms als ik wat voelde, naar voren gedreven! echt super bedankt allemaal!!!!!!!
Lusitana schreef:. Belonen als hij weer voorwaarts gaat. Paarden willen graag beloning als bevestiging dat ze het goed doen, maar dat wordt vaak achterwege gelaten..., terwijl men wel royaal is met slaan als ik het zo lees af en toe.
Met slaan krijg je geen respect, alleen wantrouwen.
Hier ben ik het meer dan 100% mee eens miekelover schreef:Geef hem pas op zijn donder als hij met 4 benen weer op de grond staat.
. Dan ben je te laat met straffen. Dan straf je pas als hij eigenlijk al weer braaf is.
. Ik dacht ook even aan het zadel, maar je hebt ook gezegd dat hij na een tijdje wel weer braaf is, dus dan weet ik weer niet of het aan het zadel ligt, maar je kan het zadel natuurlijk altijd even onderzoeken
.
dus daar zal de TS het verder wel in zoeken
denice schreef:vandaag weer gereden en eerst maar gelongeerd. toen zonder zadel erop gesprongen en gereden, en geen enkele keer steigeren. soms als ik wat voelde, naar voren gedreven! echt super bedankt allemaal!!!!!!!
fresco schreef:Ik zou zo'n paard eerst even longeren, zodat hij even zijn overtollige energie kwijt kan.
Daarna gewoon elke dag rijden en zodra ie probeert overeind te komen, goed voorwaarts rijden, eventueel voorwaarts slaan!
Hij heeft waarschijnlijk door dat ie nu geen straf krijgt terwijl ie stijgert.
Als ie rechtop staat, natuurlijk als het kan, zelf stil blijven zitten en eventueel opzij trekken.
Waarschijnlijk doe je dit allemaal al....succes ermee!