peesondersteuning: BANDAGES, PEESBESCHERMERS OF???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:05

gillian schreef:
Als je paard is hersteld van een peesblessure, hoef je niet extra voorzichtig te zijn Knipoog

Dat zou ik niet te hard roepen, want het blijft toch een zwakke plek. Een hersteld paard is wel gewoon normaal belastbaar, maar bij extremen is de kans op herhaling toch zeker wel aanwezig. Vaak niet op de plek van de oude beschadiging, maar er net naast.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:09

Voor herstel van een peesblessure moet je vaak een jaar rekenen. In dat jaar is je paard gevoelig voor een herhaling, vanwaar je weer een jaar moet tellen. Pablo is in augustus kreupel geworden en mag bijvoorbeeld nog steeds niet los.

De NEW beschermers zijn werelds. De benen worden er zelfs stukken minder warm onder dan de gewone neopreen beschermers van Eskadron en BR. Ik heb er twee sets van en mijn volgende worden absoluut weer van NEW.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:18

Eleonoor schreef:
Voor herstel van een peesblessure moet je vaak een jaar rekenen. In dat jaar is je paard gevoelig voor een herhaling, vanwaar je weer een jaar moet tellen. Pablo is in augustus kreupel geworden en mag bijvoorbeeld nog steeds niet los.

Dat kan wel kloppen van dat jaar! Bij mij werd mijn paard vorig jaar oktober getroffen door een peesblessure en is half augustus dit jaar weer goedgekeurd (waarna dus het opbouwen uitgebouwd kon worden). Sinds een maandje of anderhalf rij ik weer bijna als vroeger (mag alleen nog even niet springen ) Sterkte met jouw paard!
Citaat:
De NEW beschermers zijn werelds. De benen worden er zelfs stukken minder warm onder dan de gewone neopreen beschermers van Eskadron en BR. Ik heb er twee sets van en mijn volgende worden absoluut weer van NEW.

Ik heb ze dus besteld, maar denk dat ik ze idd beter zal vinden dan de "gewone" peesbeschermers met neopreen van binnen. Kan niet wachten tot ze worden bezorgd! Tong uitsteken

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:04

Mijn paard is net weer herstellende van een peesblessure....
Ik reed hem altijd met peesbeschermers en dat doe ik nogsteeds, wel spuit ik nu zoiezo elke keer dat bewuste been goed koud af na het rijden want als ik dat niet doe wordt het snel weer dikker.
En heel rustig opbouwen dus als je weer gaat beginnen!!!