Carolien007 schreef:maar je hebt een tuin van 5 bij 20 zeg je, daar zet je dan nog een huisje in, je hebt nog wat betegeld, maar dan hou je toch niet veel meer over.
Ik zou dan denk ik gewoon wachten en eerst wat beters zoeken. Kan hij niet bij die pensionstal op de wei? En dan kun je hem wel desnoods in je eigen stal thuis zetten.
Hier hebben mensen ook een paard in de tuin gehad, bak van 25 bij 15 ofzo, was gewoon zielig, beestje had ook wel 3 geitjes, maar nooit gras om te eten. de buren hebben er ook wat van gezegt en dat beestje moest dus ook weg van de gemeente. Vond ik ook wel mooi, was beter voor dat paard.
okee nou woont niet iedereen in een buurt waar veel ruimte is ......
voor een shet voldoet 5 bij 20 echt wel
hier in noordwijk huren veel mensen een stukje zetten daar een stalletje
op en houden over een paddock van 15 bij 15 waar dan resp 1 of 2 paarden staan
wij hadden de luxe van een paddock van 10 bij 20
(diende tevens als bakje ...) en ruime loopstallen
en nee geen gras , maar goed ook want ik had er 4 vd 6 direct weg kunnen brengen als ik die op gras had gehad ...
en och wat waren mijn paarden zielig ....
maar idd een paard is een kudde dier dus t is wel idealer dat ze samen met soortgenootje of anders samen met een geitje samen gehouden worden
maar 2 is nog steeds geen kudde ,.. tja waar leg je de grens
ze vraagt t ook voor ffies niet voor levenslang
daarbij staan er in nl heel veel paarden alleen die toch af en toe
soortgenoten tegen komen
het ene paard kan er beter tegen dan de ander
mijn shet heeft eerst bij mamma later bij geitjes (wat dus helemaal niet goed ging) en toen ruim een jaar alleen gestaan
hij is nu de leider van het spul ,.. en kan als enigste fftjes alleen achter blijven zonder dat hij de tent afbreekt hij heeft nu een maatje
(we hebben er nu dus 4 ) maar niet iedereen kan zich deze luxe permitteren
(ps honden konijnen vogels leven in de natuur ook in groepen !
alleen de meeste katachtigen muv leeuwen leven in de natuur solitair en die stoppen wij als mensjes wer samen
)
TS zou gewoon ff de gemeente bellen en vragen of er een apv is tegen
het houden van paarden in de tuin ,.. de enigste manier om het zeker te weten