Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar nog steeds geen ik m als ik bv 's avonds weg moet voor de tijd geen bix, dan kan ik het vergeten. Maar het gaat al sinds mei behoorlijk goed nu... 
Alline schreef:Hebben julli er wel eens over nagedacht wat je een paard vraagt als ie de trailer in moet.. je moet dat niet onderschatten..
Een paard is een vluchtdier, die van zichzelf niet in een kleine ruimte gaat staan. Een trailer is dus voor een paard een erg klein zwart 'gat' waar ie niet zomaar uit kan.. en dat is dus erg eng voor een paard. Dus logisch dat ie daar niet in wil.
CCCCorine"]
Als je al met die instelling met je paard op een trailer afloopt, is het ook logisch als hij er niet in wil. Bekijk het eens vanuit het paard: 'Hey wat is dat? Oei, mijn baasje vind het heel erg eng, want ze loopt er zo voorzichtig op af. Aan haar houding zie ik dat ze niet verwacht dat ik mee ga, dus ga ik ook niet mee'.
[/quote]
Ja tuurlijk.. als je zelf denkt dat het eng is lukt het ook nooit..
Maar ik bedoel ermee te zeggen dat veel mensen het vanzelfsprekend vinden dat een paard in de trailer gaat.. en dan raar op kijken als een paard niet 'wil'. En er verder niet bij nadenken dat het gewoon wel eens eng kan zijn voor een paard.
[quote="CCCCorine schreef:Ik heb een tijdje geleden de tip gekregen om 'lastige' paarden te laden met een hengstenketting en een longeerlijn achter de kont langs en ik moet zeggen dat dit echt perfect werkt. Na 1 of 2 keer snappen ze wel dat ze er gewoon in gaan.

Ik dacht toen gewoon, ik loop er gewoon in en dan zal hij wel mee gaan en dat deed hij ook heel braaf., met een los touwtje, ik liep er ruim een meter voor
Phynix schreef:Maar mij paard is juist snel geneigd om te gaan hangen en zet hem normaal ook niet zo veel vast. Hij vind er gewoon niets aan om vast te staan. Maar het is toch wel verantwoord om hem los on de trailer te zetten??!!