50 euro per maand al bijrijder genoeg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:13

..Eigenlijk zou het altijd zo moeten zijn dat een bijrijder niet hoeft te betalen of geld toe krijgt... Ze nemen de eigenaar toch een hoop werk uit handen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:46

maar het hangt er wel vanaf wat de deal is natuurlijk Lachen is het de bedoeling dat ze het paard gaat opleiden, en dat het dan verkocht word/terug gaat naar de eigenaar? en wat voor niveau rijdt ze? WAnt ik hoor wel vaak dat als mensen paarden bijrijden en inrijden, ze er geld voor krijgen als het bv zeer goede ruiters zijn, omdat ze het paard meer waard maken.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:46

nienke07 schreef:
..Eigenlijk zou het altijd zo moeten zijn dat een bijrijder niet hoeft te betalen of geld toe krijgt... Ze nemen de eigenaar toch een hoop werk uit handen?

en jij doet je bijrijder plezier met rijden Schijnheilig

maar ik denk dat ze niets te zeuren heeft Cool

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:50

ze mag echt blij zijn dat ze wat krijgt
mijn bijrijdster krijgt niks
en hoeft verder ook niks te betalen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:49

nienke07 schreef:

Ligt eraan. Als ik wil rijden en ik ga naar een manege toe, dan betaal ik er ook voor om te kunnen rijden. Dus het is niet meer dan normaal als ik een ander betaal om hun paard te mogen rijden.
Een ander verhaal wordt het als de ruiter bezig is het paard naar een hoger niveau te rijden (hoger dan de L iig) en daar professioneel mee bezig is. Ik betwijfel of dat in dit geval zo is. Maar alleen dan heb je in mijn ogen recht op een financiele beloning. De rest is een geval van dienst-wederdienst. De eigenaar wil het paard gereden hebben, de ruiter wil graag rijden en met het paard ergens naartoe werken. En dan is het niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de onkosten, en niet betaald krijgt.

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:59

Ik reed vroeger een fries en van die man kreeg ik 50 gulden per week. Ook reed ik toen ook nog bij iemand anders en die betaalde 6 gulden per uur.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:05

mijn verzorgster bettald haar eigen lessen en soms wat extra's maar ik betaal haar niets. als je naar de manege gaat betaal je toch ook.........

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:10

nienke07 schreef:

Ik heb geen bijrijder, hoofdzakelijk omdat ik het liefst zelf met m'n paard bezig ben, maar ook omdat ik er de tijd dus voor heb/maak. Ik zie het vaak gebeuren, dat mensen een bijrijder hebben/nemen die betaalt, omdat ze zelf niet voldoende tijd en/of geld hebben om hun paard te verzorgen/onderhouden....Dan vind ik het best wonderlijk dat een bijrijder daarvoor geld betaalt. ze/hij betaalt dan toch in natura door te rijden en te mesten etc?...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:22

Waterkippie schreef:
en jij doet je bijrijder plezier met rijden Schijnheilig

maar ik denk dat ze niets te zeuren heeft Cool

Wel......Ik wil ook geld om op Buddy te rijden.....Die rotknol Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:51

Een paard mogen rijden en er nog geld voor krijgen ook? Zou niet weten wat daar verkeerd aan zou moeten zijn!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:29

Het is ook zeker niet verkeerd nee. Denk dat je met L niveau inderdaad niet mag klagen en allang blij zijn dat je een paard kan rijden. Ze krijgt al betaald en ik denk dat mensen die meer betaald krijgen, ook veel hoger rijden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:49

Volgens mij stond er niks over de ruiter, maar dat het paard nu L2 was en dat toen ze begon nog helemaal groen was. Ze zegt dus dat de bijrijder het paard veel geleerd heeft. Tenminste zo begreep ik het.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:53

Tja, dat weet ik ook niet, het is al wel gevraagd, maar nog geen antwoord op nee......

floortjuh84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:53

Kyona schreef:
Vind haar een bofkont hoor. Als je zo fijn paard kunt rijden en geen kosten kwijt bent en nog zakgeld mee krijgt en lessen! Voor een paard ben je toch al gauw 400 euro per maand kwijt (stalling, hoefsmid, DA, verzekering) en dan komen je lessen er nog bij.

nou dat is wel heel overdreven, ik ben 200 euro kwijt en echt neit meer!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:56

stalling hier kost al snel 225 per maand, dan nog smid, DA, verzekering etc etc erbij dan zit je al snel aan de 300 per maand

ikke niet, want ik heb ze aan huis staan, maar als ze in pension staan hier ben je aardig wat kwijt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:02

Dat verschilt echt heel erg waar je woont. Midden in de Randstad (den haag bijv.) betaal je wel tegen de 400 euro.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:16

Ze mag inderdaad haar handen fijn knijpen.
Ik wou dat ik ook geld kreeg voor mn bijrijdpaard ipv dat ik er voor moet betalen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:48

floortjuh84 schreef:
nou dat is wel heel overdreven, ik ben 200 euro kwijt en echt neit meer!

Niks overdreven, niet iedereen betaald die lage prijzen die er in Friesland gelden. Knipoog

floortjuh84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:39

IK DENK DAT VELEN MIJ VERKEERD HEBBEN BEGREPEN, ZE HEEFT ZELF AL EEN PONY EN DEZE MAN HEEFT HAAR GEVRAAGD OM ZIJN FRIESE HENGST TE RIJDEN ZODAT IE MEER WAARD ZOU WORDEN EN VOOR DE KEURINGEN ENZO! ZE STOPT ER EEN HOOP TIJD IN, EN IN DIE TIJD ZOU ZE BV OOK KUNNEN GAAN WERKEN. MAAR IK DENK DAT HET OOK UITMAAKT IN WELKE REGIO JE RIJD. MAAR IDD BEDANKT!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:42

floortjuh84 schreef:
IK DENK DAT VELEN MIJ VERKEERD HEBBEN BEGREPEN, ZE HEEFT ZELF AL EEN PONY EN DEZE MAN HEEFT HAAR GEVRAAGD OM ZIJN FRIESE HENGST TE RIJDEN ZODAT IE MEER WAARD ZOU WORDEN EN VOOR DE KEURINGEN ENZO! ZE STOPT ER EEN HOOP TIJD IN, EN IN DIE TIJD ZOU ZE BV OOK KUNNEN GAAN WERKEN. MAAR IK DENK DAT HET OOK UITMAAKT IN WELKE REGIO JE RIJD. MAAR IDD BEDANKT!

zit je caps lock vastgevroren ofzo? Schijnheilig Haha! waarom zou het uitmaken in welke regio je rijdt?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:54

Ik rijd momenteel ook het paard van een man, dit paard heb ik ingereden, en binnenkort gaat ze waarschijnlijk voor de merriekeuring weg, waar ze zeer wrs alle premies zal halen, omdat ze al een ontzettende voorsprong heeft op de groentjes die binnenkomen. Ik krijg om de week een les van deze man, en verder hoef ik niets te betalen! Maar binnenkort ga ik een 2 jarige samen met een vriendin van me keuringsklaar maken, en daar krijgen we dan ook wel voor betaald... dus de wereld is een beetje verschillend. Maar ik denk dat je blij mag zijn met 50euri in de maand!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:54

floortjuh84 schreef:

Ze doet het toch ook voor haar plezier? Zo niet, dan gaat ze toch lekker werken?
Denk je dat we je serieuzer nemen met de capslock aan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:40

Ik ken meerdere amazones die betaald worden om (ook Friezen) paarden voor fokkers te rijden. Zij krijgen (zo tegen de 6 euro per uur) betaald en daarnaast nog startkaart en wedstrijdgeld. Deze amazones rijden L2/M2 wedstrijdniveau en hebben veel ervaring. Ze beleren de paarden of rijden ze door vanaf zadelmak.
Heb zelf een keer een aanbod gehad voor wat minder dan dat per maand, maar dan voor 3 tot 4 x per week

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 08:56

Het hangt er helemaal vanaf of dat nivo werkelijk op wedstrijdnivo is (dus echte winstpunten) of gewoon in de bak thuis, daar zit nogal een verschilletje in

Toen ik nog geen winstpunt in de B had reed ik ook L oefeningen thuis, maar dat houdt dan niet in dat het paard werkelijk L is.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:13

Ik heb een keer 150 per maand gekregen voor een tinker te rijden, die mensen stonden erop dat ik dat kreeg omdat ze ingereden werdt door mij terwijl ik zelf gevraagd had of ik dat mocht doen, ik heb voor een ander paard 50 per maand moeten betalen en dan elke week les nemen en elk weekend op wedstrijd, ben daar mee gestopt omdat ik dat teveel vond elk weekend wedstrijd, soms had ik drie wedstrijden per week.