paard verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:00

Gamier schreef:
1 tip ga voor de bekende verzekeraar (interpolis/ amev) deze hebben een grote organisatie achter zich en kunnen het risico beter verspreiden.

Ja, dat zat ik ook al te denken. Niet dat je opeens met een falliete verzekeringsmaatschappij zit, zoals je soms wel eens met fietsverzekeringen hebt.

Aan de andere kant heb ik over EFO wel goede verhalen gehoord.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:32

Ja, ik zit sinds kort ook bij EFO. En ook die zijn groot, maar ja reclame zal je niet van ze zien, want ze doen alleen paardenverzekringen.
Ik heb ervoor gekozen om hem alleen basis te verzekeren, dus mocht hij dood gaan of onbruikbaar worden.
Over de verzekerde waarde, je geeft gewoon aan wat die is. Wat jij dus ook wilt, gewoon de aankoopbedrag of iets anders. Dan komt er iemand kijken en die controleert ook of die waarde wel een beetje reeel is.
Verder vind ik ze ook niet moeilijk doen, ik hoefde bv geen keuringspapieren te hebben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:34

Phynix schreef:
Verder vind ik ze ook niet moeilijk doen, ik hoefde bv geen keuringspapieren te hebben.

Maar waarschijnlijk moet dat wel als je een ziektekostenverzekering wilt afsluiten?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:48

Tessebes schreef:
Maar waarschijnlijk moet dat wel als je een ziektekostenverzekering wilt afsluiten?

Nee hoor. Gamier is ook voor ziektekosten verzekerd en hij is direct geacepteerd zonder keuring. Ligt er wat het verzekerd risico is en wat er met het paard wordt gedaan (recreatie= laag risico of sport= hoger risico). Onder de €2500,- zullen ze niet zo moeilijk doen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:47

IK heb Sabiha verzekerd voor 3500,- met uitgebreide ziektekosten (gelukkig nu ze in de kliniek heeft gestaan Knipoog )
Je krijgt in mijn geval 80% van de verzekerde waarde per jaar uitgekeerd mocht je DA-rekeningen krijgen. 20% betaal je zelf. Kom je boven de verzekerde waarde (voor mij dus 3500,-) betaal je het verschil zelf. Ook moet je Interpolis inlichten als de kosten hoger gaan worden als (ik geloof) 250,- om een soort van toestemming voor behandeling te krijgen.
Als je je paard boven de 4500,- wilt verzekeren moeten er keuringspapieren bij zitten.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:16

Kijk anders gewoon even op de site, ik vond dat ze het er wel redelijk simpel hebben uitgelegd. En volgens mij hoeft je paard niet gekeurd te worden voor ziektenkosten onder een bepaalde waarde. En anders is het nog een simpele keuring door de DA, iets van 100 euro. Foto's hoeft echt alleen bij de hele dure paarden. Maar zoek het even op, dan weet je het zeker, want er zijn ook verschillende polissen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:24

Maar ik vind het al zo moeilijk om te kiezen tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen. Amev Hippo, Interpolis, Fairmount (of zoiets?), EFO. Ik vind het ook niet echt duidelijk wie nou wat wel en niet verzekert.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:26

Vraag dan bij allemaal een offerte aan met daarin hetgeen wat jij verzekerd wil zien. Dan heb je overzichtelijk de kosten en voorwaarden.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:32

Vaak vragen ze wel om in te vullen van wie je het paard gekocht hebt en voor hoeveel...
Je moet het allemaal even goed vergelijken. Zelf zou ik voor Interpolis kiezen; kwam er qua voorwaarden net wat beter af dan EFO (o.a. hoger uitkeringspercentage) en was ook nog goedkoper. Fairmount hoor ik teveel trammelantverhalen over (als je paard uitgekeerd moet worden) dus die zou ik iig niet kiezen. Hippo vond ik ook duurder. Heb gisteren zelfde pakket vergeleken met Onderlinge Bierum maar die was nauwelijks goedkoper dan Interpolis met bijv. hoger eigen risico ziektekosten per geval.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:54

Op de site van interpolis staat wil veel info, maar bij EFO kan ik echt verdomd weinig vinden.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:19

Tessebes schreef:
Op de site van interpolis staat wil veel info, maar bij EFO kan ik echt verdomd weinig vinden.

Interpolis is natuurlijk een grote organisatie dus die hebben ook meer geld voor internet sites ect. Ik heb even naar de polisvoorwaarden van EFO gekeken en om heel eerlijk te zijn vind ik ze dubieus..... een aantal voorwaarden zijn tweeledig uitlegbaar. Dit zal zeker discusies opleveren.

Moet toegeven dat nagenoeg elke verzekeringsmaatschappij polisvoorwaarden heeft die tweeledig uitlegbaar zijn...... Ik heb zelf genoeg polisvoorwaarden geschreven voor mijn voormalige werkgever en geloof mij maar dat dit met opzet gedaan wordt!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:30

Bij EFO hebben ze bij mij niet gevraagd bij wie en voor hoeveel ik mijn paardje gekocht heb. Er is gewoon iemand op een middag bij hem komen kijken. Hij heeft hem niet eens onder het zadel ofzo gezien, omdat ik er niet bij kon zijn.
Verder kan je boekjes aanvragen waar de verschillende polissen in staan met daarbij tabellen waaruit je de premiekosten kan berekenen.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:21

Als je meer wilt weten over de EFO verzekering ga dan naar een Unive kantoor bij jou in de buurt, die regelen ook verzekeringen bij de EFO en je hebt alle informatie bij de hand en iemand die het je fatsoenlijk uitlegt, ik ben al jaren bij de EFO verzekerd, weliswaar allen voor dood en afkeuring maar ik heb het via de Unive geregeld

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:43

Wij hebben onze paarden altijd verzekerd bij de AMEV..... Kan je vertellen ze doen niet moeilijk over rekeningen van dierenartsen en dergelijk (wij hebben ene uitgebreide ziektekosten) maar zodra er uitgekeerd moet worden zijn ze niet thuis!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:48

Margo schreef:
Kan je vertellen ze doen niet moeilijk over rekeningen van dierenartsen en dergelijk (wij hebben ene uitgebreide ziektekosten) maar zodra er uitgekeerd moet worden zijn ze niet thuis!!!

Je bedoelt uitkeren in geval van afkeur?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:53

Wij hebben alle drie de paarden bij de Amev verzekerd.
Ik heb (helaas) al heel wat rekeningen naar hun gestuurd en ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen met hun heb gehad!!
Het duurt alleen even voordat je je geld krijgt.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:04

Ja als ze afgekeurd worden....
Bijvoorbeeld als hij als sportpaard verzekerd is en hij is hiervoor niet meer geschikt.... of is gewoon helemaal ongeneeselijk ziek.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:50

maar als je het zo bekijkt.. het grote voordeel van verzekeren is dan dat je geld uitgekeerd krijgt.. is hij niet verzekert moet je alles zelf betalen?

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:30

gucci_girl schreef:
maar als je het zo bekijkt.. het grote voordeel van verzekeren is dan dat je geld uitgekeerd krijgt.. is hij niet verzekert moet je alles zelf betalen?

Juist! goed begrepen.... en die kosten kunnen behoorlijk de pan uit reizen! maare de premies zijn ook best hoog geloof ik, maar dat hangt natuurlijk af van de aanchafprijs van je paard...

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:59

ja idd.. ik ben er denk ik wel uit.. denk dat ik toch voor interpolis ga dan.. heb wel veel negatieve reacties gelezen over de AMEV.. heb geen verstand van verzekeringen dus ik keek een beetje rond wat de reacties waren.. natuurlijk is het bij iedereen anders maar over AMEV heb ik wel heel veel negatieve reacties gehoord

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:01

Bij mij staat interpolis nu ook boven aan, daarna de EFO. Moeilijk hoor...

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:03

Prisca schreef:
Interpolis betaalde keurig binnen 4 dagen mijn 80% van de schade uit. Wat en hoeveel ze uitbetalen ligt helemaal aan het geval en hoe verzekerd. 100% kan ik mij niet voorstellen want je hebt een eigen risico.

Ben benieuwd voor wat voor een waarde en welke verzekering je hebt bij efo?.

Dat klopt want de andere 20% is je eigen risico.
Ik heb toevallig vandaag contact gehad met Interpolis.
Voorbeeld:
Mijn dierenartskosten zijn +/-150 euro, daar krijg ik 80% van vergoed en 20% is eigen risico.
Ik krijg dus +/-120 euro vergoed en +/-30 euro is mijn eigen risico.

Als ik bij een andere verzekering een eigen risico van 100 euro zou hebben, zou ik volgens mij dus maar 50 euro vergoed krijgen (maar ik heb niet zoveel verstand van verzekeringen).

Mijn paard is trouwens uitgebreidt verzekerd onder het bedrag van 4.500,- euro. Boven dit bedrag ben je verplicht foto's te laten nemen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:17

Je hebt idd vaak een minimum aan eigen risico.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:17

Ik heb ook van de week de knoop doorgehakt en voor Interpolis gekozen.
Ik heb haar ook uitgebreid verzekerd, met ziektekosten.
Voor mij hadden ze de beste voorwaarden, "kleinste" eigen risico en redelijke uitkering bij dood of ongeschiktheid.

EFO werd mij door verschillende mensen afgeraden, maar daar wilden ze ook weer niet teveel over uitwijden, dus daar kan ik ook niet echt een mening over geven. (waarom melf ik dit dan Verward, maar goed)