sammetje schreef:Ik zou een maximum van 55 kg aan houden. De pony zal heus wel meer kunnen dragen maar echt prettig zal dat niet voor 'm zijn.
Ja idd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:ik zal wel wat over me heenkrijgen, maar ik vind dat toch zo nederlands gedacht! Op de shetlandeilanden lopen dus shetlanders en daar rijden ook gewone dikke volwassen kerels op. In Wales rijden er ook volwassenen op alle types welshponies. in Ooosterse landen komen de mensen met hun voeten tegen de voorknieen van hun ponies. Wat dacht je van ezeltjes, wat die moeten verstouwen? Arabieren? In Arabië zijn dat maar ukkepukkies hoor en daar rijden ook kerels op. Je bent eigenlijk nooit te groot of te zwaar voor je pony als je een normaal postuur hebt. Tenzij een pony te vroeg is ingereden of een lange of holle rug heeft, die zijn minder sterk. Als je pony´s rug inzakt en hij heeft moeite om balans te houden als hij loopt, ben je te zwaar. Dat heeft niks met het formaat van de pony of vand e ruiter te maken, dat is bij elk beestje verschillend. ik heb grote ponies gezien die meer moeite hebben met gewicht dragen dan sommige kleine ponies. Verder kan een ruiter zich licht maken. Het is geen dood gewicht.

Brechtje schreef:Deze pony is 4,5...

regina schreef:65 moet wel kunnen
mijn shetje van 95 cm kan mij ook makkelijk dragen en ik ben 40/45 kg.
en mijn shetje is heel fijntjes gebouwd.
en daarbij ook nog maar 3!