Hoeveel kan deze pony dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:20

sammetje schreef:
Ik zou een maximum van 55 kg aan houden. De pony zal heus wel meer kunnen dragen maar echt prettig zal dat niet voor 'm zijn.

Ja idd OK dan!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:07

Kowloon ik ben rond de 1.60

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:15

Naar mijn idee kan het nog best Lachen maar ik denk ook dat het afhangt van de leeftijd van de pony, een pony van 8 kan meer houden dan een pony van 3 Lachen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:25

Deze pony is 4,5...

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 17:31

Lusitana schreef:
ik zal wel wat over me heenkrijgen, maar ik vind dat toch zo nederlands gedacht! Op de shetlandeilanden lopen dus shetlanders en daar rijden ook gewone dikke volwassen kerels op. In Wales rijden er ook volwassenen op alle types welshponies. in Ooosterse landen komen de mensen met hun voeten tegen de voorknieen van hun ponies. Wat dacht je van ezeltjes, wat die moeten verstouwen? Arabieren? In Arabië zijn dat maar ukkepukkies hoor en daar rijden ook kerels op. Je bent eigenlijk nooit te groot of te zwaar voor je pony als je een normaal postuur hebt. Tenzij een pony te vroeg is ingereden of een lange of holle rug heeft, die zijn minder sterk. Als je pony´s rug inzakt en hij heeft moeite om balans te houden als hij loopt, ben je te zwaar. Dat heeft niks met het formaat van de pony of vand e ruiter te maken, dat is bij elk beestje verschillend. ik heb grote ponies gezien die meer moeite hebben met gewicht dragen dan sommige kleine ponies. Verder kan een ruiter zich licht maken. Het is geen dood gewicht.

Maar kijk dan weet ik dus niet hoeveel er ong. op kan, dat zie ik dan later wel als ik hem heb verpest als ik dus te zwaar was!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:39

ik heb een welsh a en weeg 65 kilo. we maken 2x per week een lange rit en rijden dan ook lekker door. zulke kleine ponyw werden vroeger in de mijnen gebruit, en daar moesten ze heel wat harden werken! ponys kunnen veel meer aan dan we denken. als je niet op hun rug loopt te bonken, is er echt niets aan de hand (er is natuurlijk wel een maximum!)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:11

mijne is 1.20 en ik weeg 50 en hij kan me priiima dragen (wees gerust Knipoog)

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:31

Oke Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:14

wezentjeu schreef:
shetjes zijn wel uitzonderlijk sterke diertjes , sterker dan de meeste andere pony's

Off topic...

Ja sterke diertjes, om in sobere omstandigheden zich goed te kunnen houden, maar echt niet dat ze onzettend strek zijn qua draagvermogen, trekvermogen is weer een ander verhaal!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:23

Ik denk maxiamaal 60-65 kilo
Maar dat ligt natuurlijk er aan of je een groot of klein meisje bent want als je heel lang bent met lange benen ziet het er natuurlijk niet uit als je op zo'n pony gaat rijden. OVer et algemeen zal hij een meisje die er gewoon goed op past wel kunnen dragen hoor Knipoog

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:59

65 moet wel kunnen

mijn shetje van 95 cm kan mij ook makkelijk dragen en ik ben 40/45 kg.

en mijn shetje is heel fijntjes gebouwd.
en daarbij ook nog maar 3!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:33

Brechtje schreef:
Deze pony is 4,5...

Hmmm dan zou ik toch wel uitkijken met veel gewicht en de tijdsduur/ hoe vaak je rijdt! Hij is nog best wel jong.... Het lijkt mij het best om gewoon goed op het gedrag van de pony te letten, wanneer het te zwaar is zou je het kunnen merken. En verder gewoon je verstand gebruiken, er is toch nooit een duidelijke grens te trekken op wat een pony van een bepaalde grootte kan dragen door de omstandigheden eromheen.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:05

Ik zit te denken aan een maximum van 65 kilo. Gewoon een beetje zelf aanvoelen wat kan. Hangt ook een beetje van de condite af van je pony.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:15

hangt er ook vanaf of je licht of zwaar te paard bent. mijn paard had moeite met een meisje van een kilo of 70, die enorm zwaar te paard was, terwijl hij met een ander meisje van 75 kilo normaal liep. in principe kan je er wel op hoor, wees maar niet bang. Lusitana, ik ben het helemaal met je eens! het hangt er ook nog vanaf of je pony 'in shape' is, een dikke pony heeft extra gewicht mee te slepen, en een magere pony zal er ook eerder moeite mee hebben. een mooi bespierde pony met het juiste gewicht kan wat dat betreft het meeste hebben.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:26

regina schreef:
65 moet wel kunnen

mijn shetje van 95 cm kan mij ook makkelijk dragen en ik ben 40/45 kg.

en mijn shetje is heel fijntjes gebouwd.
en daarbij ook nog maar 3!

en aangezien een shet doorgroeit tot zijn 5e is dit dus te vroeg heeft idg niks met het gewicht te maken

ontopic; regina denk dat het wel goed zit
een gezonde welsh pony van 4,5 zou je idd moeten kunnen dragen