Oefeningen van emiel voest? wat moet ik me daar precies bij voorstellen? En waar is zoiets of kan je dat zelf doen?
Aramat
Geplaatst: 30-11-04 11:58
www.emielvoest.nl Vanuit kennis over de belevingswereld van het paard, wordt het eenvoudiger met hem te communiceren. Het paard zal op zijn beurt ons beter gaan begrijpen, wat de basis vormt voor wederzijds respect en vertrouwen. Zodoende groeit een relatie waarin mens en paard hun eigenheid hebben behouden en waarin de dominantieverhouding voor beiden duidelijk is. Vanuit deze basis omgaan en trainen met paarden, is de kern van de freestyle-methode.
Phynix
Geplaatst: 30-11-04 14:21
Het komt erop neer dat je gaat communiceren met lichaamstaal en op een manier die het paard kent vanuit de kudde. Wij verwachten met HO dat hij gaat stilstaan en met trekken dat hij die kant op gaat. Met freestyle ga jij de leidersrol spelen en communiceer je met lichaamstaal op zijn manier. Theoretisch gezien, hoeft je paard het ook niet te leren, maar is het voor hem natuurlijk. Verder vind ik het een goede en paardvriendelijke manier. Ik logeer hem zonder contact met hem direct te hebben en zonder zweep. Hij ziet mij als zijn baasje en volgt mij dus ook, ook de trailer in of andere enge dingen, hij moet mij simpelweg volgen! Ook kan je rijden op die manier doen, zonder zadel en hoofdstel. Dit doe ik dan alleen op dagen dat we beide geen zin hebben en hij wel moet lopen. Ook een ontspannen manier en kan hem dan toch alles laten doen wat ik wil.