Regendeken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:21

A real surprise dus Lachen In Engeland worden tinkers vaak in hele kuddes gehouden hoorde ik dus er loopt van alles door elkaar. Een kennisje van mij hier uit de buurt kreeg ook zo'n kadootje bij een van haar tinkers. Maar zij was er niet echt blij mee. Het lijkt mij zó leuk als Sox een veulen zou krijgen maar ik heb geen stal aan huis en dat maakt het toch wat moeilijker. Enfin, komt tijd komt raad natuurlijk, ze kan ook altijd nog bij de hengstenboer bevallen maar het liefst wil je er bij zijn. Sox is dan zwart met 4 witte benen+bles en het is een superpaard, zo lief en betrouwbaar. Ook voor de hondjes, die gaan onder haar met een balletje staan spelen terwijl ze staat te eten, maakt allemaal niks uit. Ze beschouwt het als "eigen".

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:29

Is ook echt heel leuk. In het begin had ik zoiets van HELLUP maar als je bij de bevalling geweest bent en je ziet zo'n veulie opgroeien dan heb je zoiets van slik die gaat nooit meer weg.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:34

Antheman schreef:
Ik zou niet zo nu en dan een deken erop leggen.

Met deken is warmer ,dus sneller zweten, of minder haren aanmaken.

Daar zijn ze snel aan gewend. Maar als je nu steeds voor het rijden dat ding opgooit, raakt het hele systeem in de war!!!

Dan kun je er volgens mij beter voor kiezen om de deken gedurende het winterseizoen op te laten.

En een beetje viezigheid is toch niet erg? Het ergste vuil hall je er zo af en de rest blijft zitten, nou en.

Mijn pony loopt al heel haar leven zonder deken, behalve de dagen dat ik ga rijden en het regent/sneeuwt/hagelt/modderig is, dan gaat er een ongevoerd regendeken op (en vroeger zelfs een Nieuw Zeelands dek). Ze is nog nooit ziek geweest *afkloppen natuurlijk*

Gaat em dus puur om geen vies EN nat paard moeten op te zadelen, als ze nat zijn krijg je die vuiligheid er niet zomaar vanaf en voor het zicht maakt dat niets uit, maar modder onder een zadel...