Wat is een z1 paard waard ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:53

gijsenkim schreef:
Hoezo machie, Misschien is het wel een heel makkelijk bewegend paard

Maar er zit ook een grote kans in dat het paard bij elkaar getrokken en geschopt is en zodoende een puntje in het Z behaald heeft.
Je zet er gewoon een ruiter op die gelijk Z mag starten, die ramt dat paard de proef door en voila, paard verkopen: Z met winst.
Ik zeg niet dat het zo zal zijn in dit geval, maar je ziet het vaak genoeg gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:55

Klopt, zie ik ook wel..... maar ik zie ook makkelijk bewegende jonge dieren die het met twee hoeven in de neus fluitend presteren Haha! Haha! Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:58

Dat klopt, die zijn er zeker, maar daar hangt dus een héél ander prijskaartje aan als 7.000 euro.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:01

daarom is het zo moeilijk om een prijs te hangen aan deze info Haha!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:01

Tsja, beetje moeilijke situatie, omdat je dus niet weet wat je krijgt.
Misschien is het inderdaad wel een heel intelligent en leergierig paard, waardoor hij zo snel (want dat vind ik wel met 6) in de Z1 is gekomen.. of ze hebben het op een wat minder vriendelijke manier gedaan..
Dus voor een prijsopgave zou je er ook een scan ed van moeten hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:03

Je ziet ook wel veel als je de eigenaar er op rond ziet rijden Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:19

6 jr. en Z1 hoeft helemaal niet belastend te zijn voor een paard. Neem een ruiter die meteen Z mag starten en er is maar 1 wedstrijd voor nodig. Knipoog
Een talentvol paard loopt ook de training met speels gemak.

Kortom, wat dit paard waard is is helemaal afhankelijk van de manier v. bewegen van het paard en of hij nog aanleg heeft voor meer dan Z1.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:39

runningkawa schreef:
Maar er zijn ook paarden, die daar heen geschopt zijn, die moet je idd niet hebben, die zijn kapot gereden.

Is het zo'n paard, dan is hij idd geen stuiver waard.

Het paard is prijsloos, degene die 'm naar het Z geschopt heeft is geen stuiver waard Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:58

runningkawa schreef:
Dat hoef idd niet machie
Als een paard van zichzelf lekker loopt en fijne houding en takt heeft.
Dan sjees je zo alle proeven door.
Zonder dat het paard daar moeite voor hoeft te doen.

Maar er zijn ook paarden, die daar heen geschopt zijn, die moet je idd niet hebben, die zijn kapot gereden.

Is het zo'n paard, dan is hij idd geen stuiver waard.

hier heb je gelijk in, en vaak is helaas de laatste optie, dus IK zal niet voor zo'n paard kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:03

ja, dat is waar effy Haha!

Gelukkig zie ik om me heen ook wel vaak de goede optie, machie
Alleen dat zijn helaas paarden die niet bij mijn portomonee passen Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:06

ook niet in de meine Haha! En prsoonlijk heb ik liever een 2 jarige Lachen Weet je bijna zeker dat die nog niet vergalt is. Al lijkt een ouder Z paard, en dan praat ik over 12+ me ook wel wat, vooral als leerpaard Lachen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:58

Is dit toevallig DE Kimberly x Casanova die op marktplaats te koop staat? vos, 6 jr Z1 € 6.750,-? Het is een beetje een zwaarachtig paard en daar moet je van houden, misschien dat ze er daarom niet zo'n hoge prijs voor vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:14

Als ik dat paard zie, is de prijs nog aan de hoge kant Bloos!
Tenminste, op de foto
Want daat toont hij niet lekker.
Maar in het echt kan het natuurlijk heel anders zijn

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:17

idd, geen fijn plaatje om te zien.....(net zoals bijv. die foto's bij adv. "stoere palomino" trouwens, ik zou er zelf altijd een foto bijzetten die een prettige uitstraling heeften waar t paard op een leuke nette manier loopt, of plaats anders een standfoto als je zo'n rijfoto's niet hebt....)

en de paarden die spelenderwijs in het Z zitten op hun 6e, daar hangt ook bij een wat minder karakter nog een erg hoog prijskaartje aan volgens mij....

de paarden die min of meer gedwongen richting de Z zijn geredne op hun 6e zou ik persoonlijk niet willen hebben, heb al genoeg elende gehad met 2 normaal gereden gezonde paarden Scheve mond

daarom heb ik als laatste een jaarling gekocht, niet verreden, niet verpest, en nog helemaal naar mijn hand te zetten!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:28

Misschien wel een hele domme vraag, maar waaraan zien jullie dat het paard niet lekker loopt? Ik heb daar eigenlijk weinig tot geen verstand van namelijk....Lachen Zijn er in die foto's echt specifieke dingen aan te wijzen dat het niet helemaal in orde is? Je zou natuurlijk beter een video kunnen hebben, toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:34

machie schreef:
6 en Z1 met winst?? Dan is het paard al aardig doorgereden! En alleen daarom is zo'n paard voor MIJ niet veel meer waard. Het is echt wat de gek er voor geeft. Ik zal hier dus niet veel voor geven ivm grotere kans op beengebreken (versleten)...

Zo vreemd is dat toch niet? Er zijn ook 6 jarigen de ZZL lopen.

Voor een goede 6 jarige de Z loopt en nog volop in ontwikkeling is ben je al heel snel 15.000 kwijt.

Debbiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:39

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:37

Wow, is zo'n paard zoveel geld waard? Ben benieuwd in welke prijsklasse Patos dan valt. Die is ook pas 7, maar om een goed schatting te kunnen maken zijn de foto's uit mijn profiel lang niet recent genoeg.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:11

ik heb het paard gezien op marktplaats, ik denk dat je voor die prijs iets veel leukers kan krijgen