Paard nu nog in hele dag in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:17

mijn paarden staan nu dag en nacht op stal maar zondag ga ik naar een andere stal en daar staan ze wel elke dag overdag buiten
ze mogen ook dag en nacht naar buiten daar maar snachts heb ik ze wel op stal !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:18

Op de grote paddock waar ze permanent staat wel. De weide niet meer sinds een ruime week ongeveer. Het is gelukkig al heel lang droog gebleven maar nu wordt het toch te nat, en ja.. om de bodem te beschermen he...

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:38

ja wij hebben pensionstalling en zelf 7 paarden staan ook altijd buiten maar daar heb je neit zo veel aan want we wonen in Assen jammer Scheve mond

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:11

judith_slu schreef:
ja wij hebben pensionstalling en zelf 7 paarden staan ook altijd buiten maar daar heb je neit zo veel aan want we wonen in Assen jammer Scheve mond

Die snap ik even niet. Zal wel aan mij liggen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:28

We wonen dan wel niet in groningen, maar in brabant, maar onze pony's staan gemiddeld zo'n 9/10 uur per dag op de weide, Heerlijk!

Panylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:29

Ik denk dat je niet snel zo`n plek zult vinden omdat het nu echt heel nat is in een weiland en dan vertrappen de paarden al het gras met het gevolg dat er volgend voorjaar geen gras meer groeit.
Ik woon vlakbij Groningen en onze paarden lopen elke dag 2 uur buiten maar ze lopen in onze buitenbak. Wij willen ze nu ook niet in het weiland hebben.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:29

Die van ons staan altijd zo'n 5 a 6 uur buiten. Nu met dit weer gaan ze ongeveer twee uurtjes. Ook omdat ze gaan lopen donderjagen nu het gras zo goed als op is. Ze halen er bijna niets meer uit.
Maar ze komen iig nog buiten, om ons heen is dat een stuk minder.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:47

Waar mijn paarden staan gaan ze gewoon het hele jaar door 7 uur per dag de wei op er zijn 11 weilanden en 7 kuddes van 12 paarden (staan 100 paarden ongeveer op stal) en de shetten in een aparte kudde. Geweldig geregeld! Staleigenaren regelen alles. In de winter en herfst is het wel een blubzooi maar dan ploegen ze gewoon een beetje om zodat het water weer beter weg kan. De paarden hoor ik niet klagen lekker elke dag met je eigen vriendjes de wei op Haha!

Van de lente/zomer zaaien ze gewoon weer in en liggen er een tijdje 2 weilanden op rust en als die dan weer worden gebruikt liggen de vogende 2 weilanden op rust. De paarden schuiven ook elke dag door op wei dus als ie eerst in wei 1 staat met kudde volgende dag 2 enz.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:23

PeruaansePas schreef:
Wie mag zijn paard nu nog de hele dag of langer in de wei hebben? Ik ben wel benieuwd of er rondom Groningen mensen zijn die een pensionstal hebben gevonden waar het paard dus elke dag in de wei mag!

Waar je paard niet op stal moet blijven omdat het dan weer regent, het land te nat is of een andere reden. Zijn er echt pensionstallen op de klei te vinden die een weiland voor de paarden beschikbaar stellen in deze natte tijden?

ja wij hebben onze paarden bij een boer staan met heel veel land en
ze staan het hele jaar buiten weer of geen weer
dus ook in de winter
niet dat we geen stallen hebben
maar ze staan liever buiten
en het zijn niet alleen koudbloeden
dus als iemand iets heeft van nou ik wil dat ook wel voor
mijn paard/pony nou pb me maar en ik hoor het wel Knipoog

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:32

Mijn veulen staat nu nog 24/7 buiten, m'n pony staat nu 's nachts binnen en overdag buiten. Dit omdat de staleigenaar (waar m'n pony staat) dat liever heeft.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:33

mijn verzorgpony staat dag en nacht buiten, alleen binnenkort gaat ze s'nachts op stal.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:54

ik sta op pension op een weide Haha! dus hij staat heel de tijd buiten er is wel een ruime schuilstal. Ze staan er met 4 paarden op en 4 koeien, maar de koeien gaan er binnenkort af *LOL*

dus Paljas is heel blij dat hij nooit in de stal moet en altijd buiten kan blijven Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:57

Hier staan ze ook nog de hele dag buiten. Op de pensionstal waar ik sta staan ze zo veel mogelijk buiten, oa daarvoor ben ik ook daarheen gegaan, ik wilde d'r namelijk zo veel mogelijk uit dat vierkante hokje houden Lachen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:01

De mijne staat het hele jaar door dag en nacht buiten, hij heeft zelfs geen stal tot zijn beschikking.
Maar hier in de buurt mogen op de pensionstallen ook altijd de paarden overdag naar buiten, weer of geen weer.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 15:29

@ Twist: als je ook een binnenbak (in de buurt) hebt weet ik misschien wel iemand...

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:47

nou een binnenbak niet maar we hebben we een buitenbak
en aan de overkant van ons zijn ze de grootste manege
van het noorden aan het bouwe
dus dan is er wel een binnenbak voor je aanwezig
en verder kan je bij ons zo het bos in of over de zandvlakkte rijden
en dat is toch wel lekker Knipoog

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:12

Mijn pony staat van 8 tot 6 lekker in de wei en daarna lekker op stal..ideaal dus!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:09

twist schreef:
nou een binnenbak niet maar we hebben we een buitenbak
en aan de overkant van ons zijn ze de grootste manege
van het noorden aan het bouwe
dus dan is er wel een binnenbak voor je aanwezig
en verder kan je bij ons zo het bos in of over de zandvlakkte rijden
en dat is toch wel lekker Knipoog
ja zeker jaimy ben blij dat mijn vader in witte woont Bloos Altijd paardjes buiten, bos, bak, crossbaan en baggelhuizenplas een paradijsje Knipoog

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:12

yerke staat het hele jaar door buiten (met een inloopstal)
en hij is erg gelukkig Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:16

Ivanka staat 's nachts op stal, deur gaat 's ochtends rond half 9 open en vanaf dan kan ze zelf kiezen of ze buiten gaat. Meestal tot een uur of 6 kan ze buiten.
Of tot 4 uur, dan kom ik haar bezighouden ~~}>

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:35

Mijn paard staat dag en nacht op het land. En hij vind het eerlijk s'nachts gaat er een stuk open dat ze hooi kunnen eten en kunnen schuilen het moet al haast stormen dan blijven ze overdag ook open.

Nou is mijn paard een haflinger dus kan makkelijk altijd buiten blijven. Heb je een paard dat je op stal wil gaat hij elke dag naar buiten...

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:32

mijn paardne staan dag en nacht buiten en hebbne een loopstal hebben geen deken ofniets om hun wintervacht is dik zat Lachen:Dhaflinger ezel shetlander en een arabier van mijn zus Lachen:D

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:38

Bij ons kunnen ze helaas niet meer het land op. Wel mogen ze met zijn allen los in een grote bak. De paarden die zich normaal gedragen komen zo toch nog een paar uurtjes buiten. Paarden die niet goed in de kudde kunnen komen ook wel los in de paddock, maar minder vaak en lang.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:43

Die van mij staat dag en nacht buiten. Het hele jaar door Haha!.
Daar heb ik het wel mee getroffen vind ik Lachen