ok welke gekken......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:23

je paard komt idd niet elke dag op het internet te staan maar het meisje is ook pas 12 en die vind dat leuk en het is maar een spel
als ze nero pip of ammon er op zetten zou ik het probleem niet zien Lachen:D

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:25

Ook al is het een spel, je mag niet ongevraagd een foto van iemand op internet plaatsen.

[edit Chica; capslock uitgezet]

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:26

ik kreeg over msn ook al te horen dat iemand hoorde dat mn pony te koop staat, degene woont eindje verderweg. Ik ben nog steeds benieuwd waar ze het vandaan haalde!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:28

Meisjes die dit soort paardenspellen maken doen dus inderdaad aan deep-linken, ze loaden dus niks zelf op. Dat is één van de manieren waarop ik ze altijd kan pakken, ze komen dan vanzelf in je website-statistieken te staan. Op deze manier kosten ze je dus ook dataverkeer.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:42

o sorry Rolleyes jullie hebben dan tog gelijkt ne is het idd een beetje raar dar ze dat doet
maar dacht dat het alleen jou paardje was sorry Lachen:D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:43

wij zijn ook al benaderd voor info over verkooppaarden en foto's alleen die grietjes hadden zo'n stom email adres opgegeven dat we argwaan kregen....

*edit* er staan verdorie al 4 Norikers op die site Boos! *

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:33

een pony te koop zetten die niet van jezelf is (serieus op marktplaats) snap ik wel dat het erg is, maar over een site van een meisje van 12 zie ik het probleem niet van in. Mijn zusje heeft ook zo´n site gemaakt en zoekt dan foto´s op het internet op. Het is maar een spelletje? Beetje overdreven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:35

als je als bedrijf mailtjes binnen krijgt van mensen die interesse hebben om een paard van je te kopen en er serieus op in gaat en zelfs foto's stuurt en ze dan op zo'n onzin site tegenkomt, ik vind het misleiding, laten ze dan mailen dat ze een spel hebben en of ze foto's van je paarden mogen hebben.

Wij hebben nu 2 paarden vast gehouden en ontdekken dus bij deze dat we genept zijn.....

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:48

_Lot_ schrijft:
Citaat:
Het is maar een spelletje? Beetje overdreven.

Copyright schenden is géén spelletje: het is strafbaar!

Om maar niet in te gaan op de emoties die het bij mensen oproept als ze hun paard te koop zien staan en mensen die zo'n site serieus beschouwen.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:51

Ok ik snap dat ik ervoor moet boeten. Ik heb nog eens een mailtje gestuurd naar msn voor de site te verwijderen. Het spijt me heel erg! Voor de mensen die verschrikkelijk kwaad zijn. Het is te laat maar toch vreselijk sorry. Ik ben ook niet meer opnieuw begonnen aan een spel omdat ik had ingezien met die foto's enzo dat dat niet mocht. Sorry!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:45

zoals ik ook al in een pb aan je heb geschreven, heel erg dapper en eerlijk dat je je durft te melden. Ook heel goed dat je je fout inziet. De meeste mensen weten wat zo'n spelletje is, maar er zijn mensen die dat echt niet weten. Die zoeken op naam van een paard bij googlebv. en zien dat dat paard te koop staat. Hebben er geen idee van dat het maar een spelletje is. Als je eens wist hoe veel mensen max voor dat bedrag zouden willen kopen... en hoe veel mensen daar al overheen geboden hebben. Als dat soort mensen hem zo zien krijg ik emails die ik liever niet zou hebben. Dat is het probleem. Niet dat jij max mooi vind en hem graag bij jou spel wilt hebben. Geen probleem. Er zijn legio mensen die toestemming vragen om hem op een virituele stal te zetten. Ze krijgen het altijd, maar ze mogen hem niet te koop zetten, en geen valse info verstrekken. Ook moet er een link naar mijn site komen. Dan heb ik er geen problemen mee.

lizzY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:02

of mensen stellen sich een beetje aan want het is een spelletje net als wat lot sei

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:32

lizzY_ schreef:
of mensen stellen sich een beetje aan want het is een spelletje net als wat lot sei

als je een bedrijf hebt en je hebt een aantal paarden te koop staan krijgt een mailtje binnen dat iemand interesse heeft in een paard, dan houd je dat paard vast voor iemand, daar is niets grappigs aan als een paar dagen laten blijkt dat een paar kinderen die zich blijkbaar vervelen en niets beters te doen hebben je in de maling hebben genomen, errrug grappig.....

Wij hebben het niet kunnen waarderen en we zouden het prettig vinden als we geen paarden van ons meer op jullie spelletjes sites tegen zouden komen

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:32

Ik heb je een pb teruggestuurt en vandaag zelfs 3 mails naar de mensen van msn gestuurt. Ik kreeg een melding dat ze binnen 24 uur zouden reageren.

lizzY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:54

wat jullie spelletjes is mijn spelletje niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:15

Gewoon een paardenspel, en ze halen de plaatjes gewoon van google ofzo, dus daar kan jou paard perongeluk dan tussen komen.
Moesten ze voor ieder paard toestemming vragen, dan schoot het nooit echt op, dus als jij het er niet mee eens bent moet je ze gewoon even mailen (als dit spel nog wel actief is) want dan doen ze er denk ik wel wat aan. Ik zeg niet dat het leuk voor jou is ofzo dat je paard daarbij staat, maar in het algemeen geld op spellen de regel dat ze gewoon foto's zoeken en als iemand het er neit mee eens is moet diegene maar mailen Knipoog

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:47

Er staat ook een foto van een Merenshengst op die van mijn site is geplukt. Heb even een dwingend mailtje verstuurd en hoop op antwoord.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:22

haalden ze de plaatsjes maar gewoon van internet, maar ze (of anderen) hebben ons een maitlje gestuurd waaruit wij niet konden opmaken dat het om een spel ging, maar het leek alsof ze serieus interesse hadden in een paardje. We hebben info en foto's teruggestuurd en het paardje in optie gehouden, tot ik dit las, en de site bekeek.... toen viel het kwartje.

Voor ons een reden om nog minder zaken te gaan via internet, als mensen interesse hebben, komen ze maar langs, dan weten we of het serieus is of niet

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 14:25

Merens schreef:
Er staat ook een foto van een Merenshengst op die van mijn site is geplukt. Heb even een dwingend mailtje verstuurd en hoop op antwoord.

ze is er druk mee bezig en heeft zich echt oprecht verontschuldigd. Dus voor haar is de lucht geklaard. Maar ik hoop dat andere meiden die met zo iets bezig zijn nu aan het denken worden gezet.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 14:29

WildWings schreef:
Gewoon een paardenspel, en ze halen de plaatjes gewoon van google ofzo, dus daar kan jou paard perongeluk dan tussen komen.
Moesten ze voor ieder paard toestemming vragen, dan schoot het nooit echt op, dus als jij het er niet mee eens bent moet je ze gewoon even mailen (als dit spel nog wel actief is) want dan doen ze er denk ik wel wat aan. Ik zeg niet dat het leuk voor jou is ofzo dat je paard daarbij staat, maar in het algemeen geld op spellen de regel dat ze gewoon foto's zoeken en als iemand het er neit mee eens is moet diegene maar mailen Knipoog

je snapt het niet. Als je een privepaardje hebt, geen probleem, dan is het aan de ene kant vervelend (emotioneel gezien) dat je hem of haar te koop tegen komt op het net, maar aan de andere kant wat zou het iedereen die haar echt wil hebben kan in de stront zakken.
Nu ben je een handlaar en een dekstation, en dan kom je je paarden tegen. Dan is het ineens een heel ander verhaal. Kijk als ze nu salinero had genomen weet iedereen hoe en wat. Maar er zijn zo weinig van deze paarden dat niet heel nederland max kent, en ze dus niet in eerste instantie zullen weten dat het om een spel gaat. En als je die mensen op je dak krijgt die menen dat je paard te koop staond ben je als handelsstal niet blij. En dat is het hele verschil. Als ze prive paarden erop zouden zetten weet ik zeker dat bijna niemand daar van wakker ligt, maar voor een handelsstal is dat wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:39

Ik snap het wel hoor Lachen
Citaat:
Ik zeg niet dat het leuk voor jou is ofzo dat je paard daarbij staat

Het lijkt mij ook vreselijk vervelend als mijn paardje, of zelfs maar een paardje van de manege daarbij staat. Niet alleen bij 'de paardenmarkt' maar ook ergens anders op dit, of op een ander paardenspel. Maar ik wil alleen maar zeggen dat de mensen die dat spel hebben het ook niet met opzet doen, en misschien zelfs wel eens even vergeten dat ze anderen daarmee kunnen kwetsen. Ik snap echt wel dat je het niet leuk vindt hoor !

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:19

sherwood schreef:
ze is er druk mee bezig en heeft zich echt oprecht verontschuldigd. Dus voor haar is de lucht geklaard. Maar ik hoop dat andere meiden die met zo iets bezig zijn nu aan het denken worden gezet.

Ik ben benieuwd.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:17

Hmm. Ik had een bericht aan de msn dienst gestuurt. Heb nog niks teruggekregen Binnen 24 uur. Jajaa ik heb nog niks. Ik wacht heel even af en dan roep ik jouw hulp in he Sherwood! Dat hadden we toch zo afgesproken?!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 19:31

ja prima hoor, ik zal wel even tegen ze tekeer gaan Haha!
zouden ze toch gehoor aan moeten geven zou je zo denken...

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:51

heeii..
Ja het is een spel..
De foto's zijn niet van haar en waarschijnlijk ook niet van mensen die zij kent..
Er staat een Hengst die als ruin beschouwd wordt(hij heef tnog ballen..!!:S:S)
Er staat een merrie (met een koker..??!!)
En er staan rassen bij die amper bestaan en veel foto's op de paarden forum en dan bij veulens van stal heeft ze als pasageborene en als volwassen paard staan terwiijl de pasgeborene en het volwassen paard niet me telkaar overeen komen en NIET eens vna de zelfde merrrie: MERCURIUS zijn..!!
maarja laat maar maar lekke rin dr eigen wereldje..
Als je die foto's vna haar en Queenie ziet kun je wle begrijpen dat ze zo iets doet..!! want al die foto's van haar en queenie zijn op dezelfde tijd en op dezelfde plaats en datum gemaakt..!! dus geen vlak voor de wedstrijd ,..!! maar gewooon lekker in de manege les..!!
nou .. k zou he took nie tpikken als mijn schatje ineens te koop stond zonder toestemming ,.,!! ook la is he tmaar ene spel..!!~

IK zou het haar laten veranderen..!!