Goede/slechte ervaringen met stal Arends

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:33

Er staan bij ons best veel die van de molshoop komen....

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:38

ja, weet ik, sanne en githa en chiara en die blonde mevrouw die nu volgens mij m2 rijdt. MAar laten we evne niet offtopic gaan verder Haha!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:44

al je vragen zo een beetje beantwoord?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:48

ja, maar als ik nou liever lid blijf van rv bosch en duin, zou ik dan niet kunnen groepslessen bij arends? Want waar en hoe vaak worden er wedstrijden bij de hilversumsche georganiseerd?

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:14

hilversumse heeft door tegenwerking van het utrechtse landschap geen eigen westrijd meer, je zou startend lid kunnen blijven bij bosch en duin, en dan gewoon lid bij de HRC kost je maar 25 euro per jaar. je kan idd geen groepslessen rijden zonder lidmaatschap.

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:21

oké, dus als ik dan 2 lessen per week zou willen dan zou dan 25 eurpo per maand en 50 euro per kwartaal zijn?

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:02

nee 2 groepslessen per week = 70 per kwartaal = 23,33 per maand
met 1 keer per jaar lidmaatschapskosten (a ongeveer 25 euro)

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:07

wow, das niet duur! ik moet alleen aan vervoer zien te komen, dat is het probleem een beetje. mijn ouders kunnen mij niet altijd brengen dus ik moet iemand hebben die me dan voor een klein bedragje 5x pw wil brengen daarheen. Dus ik moet nog even zoeken en ik ga er eerst zaterdag maar eens kijken! Als iemand nog meer ervaringen met stal Arends heeft, zet ze ajb neer!

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:04

Maar je "vervoersprobleempje" is nu opgelost, toch?
Ik vind het echt heel stoer voor je als alles doorgaat *duimt*!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:33

rhijnauwen schreef:
wat de een waardeloos vind kan de ander juist super vinden, je kunt het beste maar gewoon op jouw eigen gevoel afgaan en het zelf ervaren (dat is beter dan afgaan op een ander)

Idd ben ik het helemaal mee eens en verborgen gebreken kunnen overal en altijd nog om de hoek komen zetten!

Je weet pas wat je hebt of niet hebt als je het ervaart............. zo ook op een stal denk ik dan maar.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:41

Ik vind het allemaal heel prijzig bij jullie in de buurt. Ik heb in Den Haag op een pensioenstal gestaan. De goedkoopste en de gezelligste vond ik. Ik betaalde daar 250 euro. We hadden een buitenbak, paddock, en weiland. De paarden stonden in containerstallen. Ik deed zelf mesten. De prijs was inc biks hooi en stro.

Ik ben toen verhuist naar brabant. Ik betaal nu 302 euro voor een paard en een veulen. Ik heb dan een buitenbak, binnenbak en heel veel land. Ze staan ook het hele jaar buiten overdag en zomers kan het ook s'nachts. Ik vergelijking vond ik dit veel goedkoper.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:43

Tja er is overal wel wat?.

Ik sta op een grote stal en ik betaal een net bedrag per maand en zeker voor alle mogelijkheden die we hebben (molen, weiland, losgooibak en longeerruimtes en groet springtuin).

En nog iets als ik kijk bij ons op stal hebben de meeste pensionklanten eerder last van elkaar dan van de manegeklanten. Het ligt er ook aan of de manegepaarden apart staan van de pensionklanten zoals bij ons. Dus vind dat pure onzin je kan het niet met elkaar vergelijken en bij iedere stalzijn de regels anders.

omarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:09

Bij Stal Arends is het wel mooi.
Weidegang in de zomer is minimaal, .....3x per week een paar uur, als je pech hebt. Scheve mond

Verder moet je niet een paard hebben dat snel mager wordt, want het ruwvoer (lees: hooi/kuil) wat ze daar krijgen is meer voor het formaat cavia dan voor een paard....dat is écht heel erg. Huilen

Maar verder is het wel mooi, en heb je er alles!

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 11:28

Je kan toch kiezen hoeveel voer je je paard wilt geven? En mijn paard mag in de zomer op de molshoop maar 2 uur per weke in de wei dus vergeleken dat is de weidegang wel meer Knipoog

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:47

omarc schreef:
Bij Stal Arends is het wel mooi.
Weidegang in de zomer is minimaal, .....3x per week een paar uur, als je pech hebt. Scheve mond

Verder moet je niet een paard hebben dat snel mager wordt, want het ruwvoer (lees: hooi/kuil) wat ze daar krijgen is meer voor het formaat cavia dan voor een paard....dat is écht heel erg. Huilen

Maar verder is het wel mooi, en heb je er alles!

persoonlijk heb ik veel te zeuren over stal Arends, maar dat terzijde. Het enige waar ik niet over te zeuren had is de HOEVEELHEID voer. Ze komen daar absoluut niets te kort, erger nog, wat minder zou geen kwaad kunnen.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:53

uhhmm Mobick, ik ben het eerlijk gezegd wel eens met Omarc.
Je staat er prima, maar wat meer kuil zo niet overbodig zijn. Juist dat is zo belangrijk. Niet voor niets heeft bijna iedereen een hooinet voor de stal hangen om er extra kuil in te krijgen (tegen betaling volgens mij). En je moest eens weten hoeveel mensen zelf hooi bij kopen om bij te voeren, dat terwijl de stalling toch All-in is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:03

Ook ik heb verhalen gehoord over het slechte voeren van Arends, zelf heb ik er geen ervaring mee hoor, dat zijn verhalen die ik gehoord heb! Ooit ben ik ook wezen kijken voor stalling wat mij ook opviel was dat iedereen hooi op zijn zoldertje had staan! Dat deed mij toen niet besluiten om daar te gaan staan.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:18

Agh weet je het is overal wat! kijk en je weet dat je van te voren moet bijvoeren moet je daar achteraf niet om lopen te zeuren!
Verders zijn/staan daar fijne mensen!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:17

Ze staan inderdaad slecht bekend om het voeren...!! Er zijn ook nog wel andere mogelijkheden in de buurt hoor! Qua les kan ik me ook fijnere instructeurs wensen (oeps wat roep ik nu over me af...)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:36

Jeetje wat een prijzen allemaal zeg niet meer normaal...
Ik betaal in de maand 150 euro all in

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:41

Lot schreef:
Ze staan inderdaad slecht bekend om het voeren...!! Er zijn ook nog wel andere mogelijkheden in de buurt hoor! Qua les kan ik me ook fijnere instructeurs wensen (oeps wat roep ik nu over me af...)

Andere mogelijkheden?? Zoals bij ons bijvoorbeeld? Knipoog Of bedoelde je dat niet Schijnheilig

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 07:03

Jeetje wat duur allemaal wij staan op stal welgelegen
in Maarssen waar ze nu ook een binnenbak aan het bouwen zijn(bijna klaar)
met zomers heel veel weidegang inc hooi en kuil 180 euro per 1 jan 190
euro omdat de binnenbak gebouwd is dan wordt er 3 maal daags voor je gevoerd (wat je trouwens wel zelf neer moet zetten maar dat vinden we wel zo prettig)

gr belinda

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:39

Je kan het ene niet met het andere vergelijken. Stal Welgelegen is prima, maar komt niet in de buurt qua accomodatie van Stal Arends.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:16

xtvax schreef:
Je staat er prima, maar wat meer kuil zo niet overbodig zijn. Juist dat is zo belangrijk. Niet voor niets heeft bijna iedereen een hooinet voor de stal hangen om er extra kuil in te krijgen (tegen betaling volgens mij). En je moest eens weten hoeveel mensen zelf hooi bij kopen om bij te voeren, dat terwijl de stalling toch All-in is.

zeg ik eens wat positiefs..... Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:07

xtvax schreef:

Zeker met die prijsstijgingen.